-
21. Data: 2010-02-16 23:29:44
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
Dnia 16.02.2010 masti <g...@t...hell> napisał/a:
> Dnia pięknego Tue, 16 Feb 2010 21:25:47 +0100, osobnik zwany Krzysiek
> Kielczewski wystukał:
>
>> On 2010-02-16, masti <g...@t...hell> wrote:
>>
>>>> bezpośrednio koła. Odpada też problem ogrzewania czy klimy którą może
>>>> napędzać. Mi się ta koncepcja podoba: napęd elektryczny, acu na 100km
>>>> i mały spalinowiec na dłuższe trasy czy zimę i upały.
>>>
>>> no właśnie. jest -20 i co z ogrzewaniem? bo klimę to się prądem napędzi
>>
>> A co za różnica czy klimę czy nagrzewnicę?
>>
> przykład samochodu gdzie klima, a nie nagrzewnica, jest źródłem ciepła?
> bo, że się da to wiadomo
Pisałem o koncepcji Volta czy ampera, gdzie masz mały silnik spalinowy,
właśnie na klime, grzanie i doładowanie acu. Wystarczy mały bo pracuje
liniowo, musi np w godzinę dostarczyć tyle co auto potrzebuje w godzinę,
jak przyspieszasz potrzebujesz 100kW, jak jedziesz równo to wystrczy
Ci ich 5, ale przyspieszasz 10 minut na godzinę, a równo jedziesz 50,
więc silnik "ładujący" wystarczy 9kW równo pracujący przez godzinę
(tak obliczenie szacunkowo).
--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.
-
22. Data: 2010-02-16 23:30:34
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-02-16, masti <g...@t...hell> wrote:
>>>> A co za różnica czy klimę czy nagrzewnicę?
>>>>
>>> przykład samochodu gdzie klima, a nie nagrzewnica, jest źródłem ciepła?
>>> bo, że się da to wiadomo
>>
>> Widziałeś kiedyś grzejnik elektryczny albo suszarkę do włosów?
>>
> a wiesz jaka jest ich wydajność?
W okolicach 100%.
> I ile czasu pożyją przy tym akumulatory?
Tyle samo co przy klimie o tej samej mocy pobieranej i dużo dłużej niż
przy klimie o tej samej mocy chłodzącej.
pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
23. Data: 2010-02-16 23:43:00
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
Krzysiek Kielczewski wrote:
>>>Widziałeś kiedyś grzejnik elektryczny albo suszarkę do włosów?
>>a wiesz jaka jest ich wydajność?
> W okolicach 100%.
To troche mało.
Hint: pompa ciepła. Tak, >100% to nie pomyłka.
-
24. Data: 2010-02-17 00:12:02
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: "kietlak" <k...@p...onet.pl>
Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:hlf71l$7lr$1@news.onet.pl...
> Krzysiek Kielczewski wrote:
> >>>Widziałeś kiedyś grzejnik elektryczny albo suszarkę do włosów?
> >>a wiesz jaka jest ich wydajność?
> > W okolicach 100%.
rzeczywista
>
> To troche mało.
>
> Hint: pompa ciepła. Tak, >100% to nie pomyłka.
umowna, bo odniesiona tylko do 1 (oczywiście tego który wpływa na efekt
cieplarniany) ze zużywanych nośników energii
No, a może się mylę i ktoś już oferuje coś lepszego niż perpetuum mobile ??
-
25. Data: 2010-02-17 00:20:22
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
kietlak wrote:
> No, a mo?e sie myle i kto? ju? oferuje co? lepszego ni? perpetuum mobile ??
Pompa ciepła "wygląda" jak perpetum mobile. Konsumuje 1kW energii
elektrycznej a odaje 3kW energii cieplnej. Nie, to nie pomyłka.
-
26. Data: 2010-02-17 00:32:01
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: "kietlak" <k...@p...onet.pl>
Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:hlf97n$bm6$1@news.onet.pl...
> kietlak wrote:
> > No, a mo?e sie myle i kto? ju? oferuje co? lepszego ni? perpetuum mobile
??
>
> Pompa ciepła "wygląda" jak perpetum mobile. Konsumuje 1kW energii
> elektrycznej a odaje 3kW energii cieplnej. Nie, to nie pomyłka.
nie pomyłka, a pominięcie udziału ciepła odebranego ze źródła dolnego w
cieple oddawanym
-
27. Data: 2010-02-17 00:36:08
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
kietlak wrote:
>>Pompa ciep?a "wygl?da" jak perpetum mobile. Konsumuje 1kW energii
>>elektrycznej a odaje 3kW energii cieplnej. Nie, to nie pomy?ka.
> nie pomy?ka, a pominiecie udzia?u ciep?a odebranego ze 1/4 ród?a dolnego w
> cieple oddawanym
Efekt jest taki, że dając 1kW dostajesz 3kW ciepła. Bez wzgledu na
kombinowanie jest to czysty zysk w samochodzie elektrycznym. Natomiast
nie wiem czy stosowany, choć pompa ciepła robiaca w druga stronę za
klimę jest raczej dość prosta w budowie.
-
28. Data: 2010-02-17 00:38:35
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: "kietlak" <k...@p...onet.pl>
Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:hlfa5a$dja$1@news.onet.pl...
> kietlak wrote:
> >>Pompa ciep3a "wygl?da" jak perpetum mobile. Konsumuje 1kW energii
> >>elektrycznej a odaje 3kW energii cieplnej. Nie, to nie pomy3ka.
> > nie pomy3ka, a pominiecie udzia3u ciep3a odebranego ze ?ród3a dolnego w
> > cieple oddawanym
>
> Efekt jest taki, że dając 1kW dostajesz 3kW ciepła. Bez wzgledu na
> kombinowanie jest to czysty zysk w samochodzie elektrycznym. Natomiast
> nie wiem czy stosowany, choć pompa ciepła robiaca w druga stronę za
> klimę jest raczej dość prosta w budowie.
a skąd to ciepło chciał byś przepompowywać w samochodzie?
-
29. Data: 2010-02-17 00:42:51
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
kietlak wrote:
> a sk?d to ciep?o chcia? by? przepompowywaae w samochodzie?
"z zewnatrz". Fakt, to nie takie wydajne jak ciągnięcie z gruntu. Ale
lepsze niż grzanie grzałką.
-
30. Data: 2010-02-17 01:05:20
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
news:hlf351$tha$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:4...@f...p
l.eu.org...
>> Dnia pięknego Tue, 16 Feb 2010 22:08:29 +0100, osobnik zwany MadMan
>> wystukał:
>>> Dnia Tue, 16 Feb 2010 19:25:32 +0000 (UTC), masti napisał(a):
>>>> jest -20 i co z ogrzewaniem?
>>> No jak co, grzałka jakaś. W końcu samochody spalinowe są też ogrzewane
>>> niejako grzałką (a dokładniej stratami silnika).
>> a jaki jest wpływ tej grzałki na wydajność akumulatorów?
> Wystarczy grzałka 2-3 kW. To mniej niż klimatyzacja.
> Oczywiście jest to problem, ale producenci udają, że nie istnieje.
> Podobnie jak problem zasięgu samochodów w skrajnie zimowych warunkach.
> Podobnie jak wiele innych problemów. Hasło "ekologia" w dzisiejszych
> czasach jest słowem-wytrychem. Powiedz, że coś jest ekologiczne i nikt
> nie odważy się temu zaprzeczyć. Każdą bzdurę da się wdrożyć, o ile w
> instrukcji obsługi jest "ekologia".
> Pozostaje mieć nadzieję, że ludzie się zorientują, że są nabijani w
> butelkę i się trochę opamiętają.
Jesli tak beda wszyscy myslec, to nigdy nie ruszymy z mejsca. Dobrze, ze
chociaz w tym temacie sa jakies posuniecia, byc moze doswiadczenie na tym
polu przelozy sie na postep w innej dziedzinie. Dosc istotnym problemem jest
zmagazynowanie energii. Jesli nei bedzie wiekszego zapotrzebowania na
wydajne akumulatory, to nikt ich nie bedzie chcial wynalezc lub opracowac
tanszego procesu produkcji
itd itp. Ludzi dzialajacych dla idei nie stac na wdrozenie i zrealizowanie
pomyslow a tych ktorych stac nie interesuje to dopoki nie zobacza na
horyzoncie grubszej mamony - bledne kolo. Jesli czarodziejskie slowo
"ekologia" mialoby tylko rozruszac gospodarke, to juz jest cos warte...
--
Picasso