-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
nv.de!newsfeed01.sul.t-online.de!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!news.ta
sk.gda.pl!news.vectranet.pl!not-for-mail
From: nadir <n...@h...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Date: Thu, 18 Feb 2010 11:40:02 +0100
Organization: VectraNET - http://www.vectranet.pl
Lines: 37
Message-ID: <hlj2iq$vpu$1@news.vectranet.pl>
References: <hlecpq$cd3$1@node1.news.atman.pl>
<hlejvm$rif$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<s...@d...media-lab.com.pl>
<hlepu1$4eo$1@inews.gazeta.pl> <hlfcpo$6rc$1@news.vectranet.pl>
<hlj159$12cv$4@news2.ipartners.pl>
NNTP-Posting-Host: 095160182194.slubice.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.vectranet.pl 1266486682 32574 95.160.182.194 (18 Feb 2010 09:51:22 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...vectranet.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 18 Feb 2010 09:51:22 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100104
SeaMonkey/2.0.2
In-Reply-To: <hlj159$12cv$4@news2.ipartners.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 100216-0, 2010-02-16), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2256757
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik Jakub Witkowski napisał:
> nadir pisze:
>
>> Sprawność ogólna lokomotywy spalinowej wynosi więc:
>>
>> N = nss*np*nsp*nr = 0,34*0,92*0,86*0,94 = 0,25"
>>
>> Można chyba spokojnie przyjąć, że w samochodzie spalinowo-elektrycznym
>> będzie podobnie, czyli nędza.
>
> No ale porównując do zwykłego spalinowego samochodzu pierwszy czynnik
> (0.34)
> zamieniasz na inny - nieco gorszy. Cały wic czy reszta czysto
> "elelktrycznych"
> składników zrównoważy tę róznicę.
To zależy, wiadomo, że każde przekształcenie energii wiąże się ze
jakimiś stratami, ale w przypadku lokomotyw nie ma za bardzo innego wyjścia.
W przypadku samochodów osobowych chodzi oto, żeby silnik pracował w jak
najkorzystniejszym i efektowniejszym zakresie obrotów.
W normalnych warunkach jest to bardzo trudno zrealizować, ciągłe
przyspieszanie, ruszanie i hamowanie.
Mając układ silnik spalinowy-prądnica-silnik elektryczny+akumulatory,
można tak go dobrać i nim sterować, że silnik spalinowy będzie pracował
tylko w najbardziej efektywnym zakresie obrotów. Nadwyżki energii
podczas normalniej jazdy i hamowania będą magazynowane w akumulatorach.
Natomiast w warunkach dużego zapotrzebowania na moc, można silnik
elektryczny przeciążać i zapodawać mu łączną energię z akumulatorów i
prądnicy. Może to być o parę procent efektywniejsze niż sam silnik
spalinowy pracujący w bardzo zmiennych warunkach.
Używanie tylko silnika elektrycznego z akumulatorami jest na pewno
bardziej efektywny niż taki układ hybrydowy-kombinowany, ale ma tą wadę,
że akumulatory trzeba jednak kiedyś naładować, a tego nie da się zrobić
tak samo szybko jak zatankować bak do pełna.
Ostateczny bilans zależy już od kosztów budowy i konserwacji każdego
rozwiązania oraz kosztów nośników energii.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.10 11:52 nadir
- 18.02.10 23:19 Bastion
- 18.02.10 23:41 Bastion
- 18.02.10 23:46 Tomasz Pyra
- 19.02.10 01:01 J.F.
- 19.02.10 00:48 limken
- 19.02.10 23:53 kietlak
- 22.02.10 23:34 Tomasz Pyra
- 26.02.10 12:34 Tomasz Nowicki
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
Najnowsze wątki
- 2025-01-23 5G Apokalipsa - nie tylko dla tutejszych przeżuwaczy podpiczników
- 2025-01-23 wodor
- 2025-01-23 Zawór grzybkowy - jaki producent
- 2025-01-23 Warszawa => Expert IT Recruiter 360 <=
- 2025-01-23 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-01-23 Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne