-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
nv.de!newsfeed01.sul.t-online.de!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!news.ta
sk.gda.pl!news.vectranet.pl!not-for-mail
From: nadir <n...@h...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Date: Thu, 18 Feb 2010 11:40:02 +0100
Organization: VectraNET - http://www.vectranet.pl
Lines: 37
Message-ID: <hlj2iq$vpu$1@news.vectranet.pl>
References: <hlecpq$cd3$1@node1.news.atman.pl>
<hlejvm$rif$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<s...@d...media-lab.com.pl>
<hlepu1$4eo$1@inews.gazeta.pl> <hlfcpo$6rc$1@news.vectranet.pl>
<hlj159$12cv$4@news2.ipartners.pl>
NNTP-Posting-Host: 095160182194.slubice.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.vectranet.pl 1266486682 32574 95.160.182.194 (18 Feb 2010 09:51:22 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...vectranet.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 18 Feb 2010 09:51:22 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100104
SeaMonkey/2.0.2
In-Reply-To: <hlj159$12cv$4@news2.ipartners.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 100216-0, 2010-02-16), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2256757
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik Jakub Witkowski napisał:
> nadir pisze:
>
>> Sprawność ogólna lokomotywy spalinowej wynosi więc:
>>
>> N = nss*np*nsp*nr = 0,34*0,92*0,86*0,94 = 0,25"
>>
>> Można chyba spokojnie przyjąć, że w samochodzie spalinowo-elektrycznym
>> będzie podobnie, czyli nędza.
>
> No ale porównując do zwykłego spalinowego samochodzu pierwszy czynnik
> (0.34)
> zamieniasz na inny - nieco gorszy. Cały wic czy reszta czysto
> "elelktrycznych"
> składników zrównoważy tę róznicę.
To zależy, wiadomo, że każde przekształcenie energii wiąże się ze
jakimiś stratami, ale w przypadku lokomotyw nie ma za bardzo innego wyjścia.
W przypadku samochodów osobowych chodzi oto, żeby silnik pracował w jak
najkorzystniejszym i efektowniejszym zakresie obrotów.
W normalnych warunkach jest to bardzo trudno zrealizować, ciągłe
przyspieszanie, ruszanie i hamowanie.
Mając układ silnik spalinowy-prądnica-silnik elektryczny+akumulatory,
można tak go dobrać i nim sterować, że silnik spalinowy będzie pracował
tylko w najbardziej efektywnym zakresie obrotów. Nadwyżki energii
podczas normalniej jazdy i hamowania będą magazynowane w akumulatorach.
Natomiast w warunkach dużego zapotrzebowania na moc, można silnik
elektryczny przeciążać i zapodawać mu łączną energię z akumulatorów i
prądnicy. Może to być o parę procent efektywniejsze niż sam silnik
spalinowy pracujący w bardzo zmiennych warunkach.
Używanie tylko silnika elektrycznego z akumulatorami jest na pewno
bardziej efektywny niż taki układ hybrydowy-kombinowany, ale ma tą wadę,
że akumulatory trzeba jednak kiedyś naładować, a tego nie da się zrobić
tak samo szybko jak zatankować bak do pełna.
Ostateczny bilans zależy już od kosztów budowy i konserwacji każdego
rozwiązania oraz kosztów nośników energii.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.10 11:52 nadir
- 18.02.10 23:19 Bastion
- 18.02.10 23:41 Bastion
- 18.02.10 23:46 Tomasz Pyra
- 19.02.10 01:01 J.F.
- 19.02.10 00:48 limken
- 19.02.10 23:53 kietlak
- 22.02.10 23:34 Tomasz Pyra
- 26.02.10 12:34 Tomasz Nowicki
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=