eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyauta elektryczne - bilans mocyRe: auta elektryczne - bilans mocy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
    nv.de!newsfeed01.sul.t-online.de!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!news.ta
    sk.gda.pl!news.vectranet.pl!not-for-mail
    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: auta elektryczne - bilans mocy
    Date: Thu, 18 Feb 2010 11:40:02 +0100
    Organization: VectraNET - http://www.vectranet.pl
    Lines: 37
    Message-ID: <hlj2iq$vpu$1@news.vectranet.pl>
    References: <hlecpq$cd3$1@node1.news.atman.pl>
    <hlejvm$rif$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <hlepu1$4eo$1@inews.gazeta.pl> <hlfcpo$6rc$1@news.vectranet.pl>
    <hlj159$12cv$4@news2.ipartners.pl>
    NNTP-Posting-Host: 095160182194.slubice.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.vectranet.pl 1266486682 32574 95.160.182.194 (18 Feb 2010 09:51:22 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...vectranet.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 18 Feb 2010 09:51:22 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100104
    SeaMonkey/2.0.2
    In-Reply-To: <hlj159$12cv$4@news2.ipartners.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 100216-0, 2010-02-16), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2256757
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Jakub Witkowski napisał:
    > nadir pisze:
    >
    >> Sprawność ogólna lokomotywy spalinowej wynosi więc:
    >>
    >> N = nss*np*nsp*nr = 0,34*0,92*0,86*0,94 = 0,25"
    >>
    >> Można chyba spokojnie przyjąć, że w samochodzie spalinowo-elektrycznym
    >> będzie podobnie, czyli nędza.
    >
    > No ale porównując do zwykłego spalinowego samochodzu pierwszy czynnik
    > (0.34)
    > zamieniasz na inny - nieco gorszy. Cały wic czy reszta czysto
    > "elelktrycznych"
    > składników zrównoważy tę róznicę.

    To zależy, wiadomo, że każde przekształcenie energii wiąże się ze
    jakimiś stratami, ale w przypadku lokomotyw nie ma za bardzo innego wyjścia.
    W przypadku samochodów osobowych chodzi oto, żeby silnik pracował w jak
    najkorzystniejszym i efektowniejszym zakresie obrotów.
    W normalnych warunkach jest to bardzo trudno zrealizować, ciągłe
    przyspieszanie, ruszanie i hamowanie.
    Mając układ silnik spalinowy-prądnica-silnik elektryczny+akumulatory,
    można tak go dobrać i nim sterować, że silnik spalinowy będzie pracował
    tylko w najbardziej efektywnym zakresie obrotów. Nadwyżki energii
    podczas normalniej jazdy i hamowania będą magazynowane w akumulatorach.
    Natomiast w warunkach dużego zapotrzebowania na moc, można silnik
    elektryczny przeciążać i zapodawać mu łączną energię z akumulatorów i
    prądnicy. Może to być o parę procent efektywniejsze niż sam silnik
    spalinowy pracujący w bardzo zmiennych warunkach.
    Używanie tylko silnika elektrycznego z akumulatorami jest na pewno
    bardziej efektywny niż taki układ hybrydowy-kombinowany, ale ma tą wadę,
    że akumulatory trzeba jednak kiedyś naładować, a tego nie da się zrobić
    tak samo szybko jak zatankować bak do pełna.

    Ostateczny bilans zależy już od kosztów budowy i konserwacji każdego
    rozwiązania oraz kosztów nośników energii.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: