  • Data: 2009-08-16 17:10:12
    Temat: Re: aparaty z gps-em
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał:

    > IMHO zdecydowanie przesada - aktualnie zewnętrzne GPS na bluetooth dostaje
    > akumulatorek jak do nokii (czyli bardzo malutki) i potrafi na tym chodzić
    > jakieś kilkanaście godzin. Bez niepotrzebnej komunikacji via bluetooth
    > pewnie byłoby to więcej nawet.

    I porównaj teraz ten czas pracy z typowym czasem pracy lustrzanki cyfrowej -
    przy wykonywaniu ok. setki zdjeć dziennie akumulator wystarcza spokojnie na
    kilka dni pracy. Włączanie gps-a na kilka godzin dziennie spowodowałoby
    znaczne skrócenie tego czasu.

    > IMHO to tylko kwestia czasu, kiedy aparaty dostaną anteny do WiFi, wtedy
    > jako bonus taki aparat mógłby sobie automatycznie uaktualniać czas (via
    > radio, gps lub net). Dodatkowo geotagowanie do aparatów wyjątkowo dobrze
    > pasuje.

    I masz następny pożeracz prądu. Poza tym - wydaje mi się, ze w miejscach,
    gdzie najczęściej przydałby Ci sie gps dla oznaczenia pozycji w momencie
    wykonywania zdjhećia często zasiegu wi-fi nie będzie.

    > Łapanie pozycji wypadałoby rozwiązać w jakiś rozsądny sposób. Była mowa
    > kiedyś o synchronizacji bez fiksa no i to by mogło też mieć pewne
    > zastosowanie. Zresztą chyba nie jest wielkim problemem dorobić do aparatu
    > wybór pozycji standardowych (np. dom, praca, klub) by robiący zdjęcie
    > widząc małą ikonkę brak GPS mógł sobie wybrać na szybko z listy pozycję.

    I uważasz, ze jest to wygodniejsze niż włączenie w momencie wychodzenia na
    zdjęcia trackloggera i zsynchronizowanie zdjeć ze śladem w komputerze po
    powrocie?

    > Upierdliwe, ale dać się da. Dodatkowo aparat mógłby rozpoznawać takie
    > pozycje potem na podstawie innego sygnału (gsm, dostępne wifi itd).

    Rozumiem, ze telefon komórkowy też chcesz w aparat wbudować???

    > Podsumowując nie zakładam najgłupszej z możliwych wersji - że włączasz i
    > aparat na siłę szuka sygnału, wyłączasz i się zupełnie zeruje mu stan.
    > Takie coś trzeba rozwiązać rozsądnie i wiem że się da :)

    I właśnie najrozsądniejsze w/g mnie rozwiazanie to tracklogger i
    synchronizacja w komputerze.

    >[...]
    > Wiem wiem, też mam już któryś GPS, ale IMHO do większości przypadków
    > wbudowany odbiornik ma sens i to spory. Większość i najważniejszego to
    > wycieczki, czyli i tak teren otwarty. To tam pozycja przyda się
    > zdecydowanie najbardziej :)

    Ale na takich wycieczkach i tak mam ze sobą turystycznego Garmina 60csx - i
    to bynajmniej nie w celu otagowania zdjęć. I mam w nim włączony zapis śladu.
    Więc po co mi jeszcze drugi gps w aparacie?

    > Jest jeszcze coś takiego jak aktualizacja pozycji satelitów - telefon
    > pobiera sobie gdzie są (via gprs) i GPS potem o wiele szybciej sobie
    > radzi. To też może być ciekawe i użyteczne w tym kontekście.

    Ale wymaga kolejnego podłączonego urządzenia - telefonu:-(.

    > Kolega ma breloczek sony z trakcloggerem - chyba najrozsądniejsze dziś
    > rozwiązanie, ale jak wspominałem ładować trzeba.
    >[...]

    Jeśli tylko do ustalania pozycji zdjeć - to faktycznie najrozsądniejsze
    (aczkolwiek nie wiem, czy trackloggera warto akurat w wykonaniu Sony
    kupować). Jeśli również do wykorzystania do orientacji w terenie - chyba
    każdy współczesny turystyczny gps ma możliwość zapisywania śladu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)