  • 1. Data: 2009-08-30 12:45:10
    Temat: aparat do robienia zdjęć mieszkań.
    Od: "robarto" <r...@p...onet.pl>

    witam, ze względu na pewien projekt będę musiał zrobić wiele zdjęć wnętrz
    mieszkań, pokoii, łazienek, kuchni,
    mam kompakt sony W7, ale przymierzając sie do projektu próbowałem nim robić
    zdjęcia i wychodzi, że cieżko robić nim zdjęcia bo mało na nich wychodzi,
    czasami pomieszczenia są za krótkie i ten aparat ich nie obejmuje, czy to
    wina obiektywu ? jaki aparat polecicie do robienia wnętrz ? dziękuję z góry
    za wszystkie rady !

  • 2. Data: 2009-08-30 13:05:26
    Temat: Re: aparat do robienia zdjęć mieszkań.
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    robarto pisze:
> [...]
    > obejmuje, czy to wina obiektywu ? jaki aparat polecicie do robienia
    > wnętrz ? dziękuję z góry za wszystkie rady !

    Najtaniej olympus e520 plus 9-18 - ok. 3400zł. Może być e420, będzie
    taniej o kilka stów, ale bez statywu nie obejdzie się. Jeszcze taniej
    Panasonic LX3, ale z pewnością braknie kąta i trzeba będzie składać
    panoramy.
    Tylko jeśli mają to być zdjęcia atrakcyjne dla klienta, to same się nie
    zrobią - bez fotoszopa nie obejdzie się.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2009-08-30 14:00:19
    Od: "robarto" <r...@p...onet.pl>

    Dziękuję za odpowiedź.
    Czyli jedynie wchodzi w grę lustrzanka z obiektywem szerokątnym ?
    Ale dlaczego właśnie olympus ? I czy obiektyw szerokątny musi kosztować 1200
    zł ?
    Zdjęć nie będe powiększał do formatu plakatu, ale będa oglądane na
    monitorze.
    Nie ma tańszych rozwiązań jeśli chodzi o obiektyw ?

  • 4. Data: 2009-08-30 14:34:28
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-30 15:05:26 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

> [...]
    > Tylko jeśli mają to być zdjęcia atrakcyjne dla klienta, to same się nie
    > zrobią - bez fotoszopa nie obejdzie się.

    IMHO przesadzasz - zgaduję że to mają być zdjęcia dokumentacyjne, a nie
    wystawowe czy na billboard. Ja bym sprawdził opcję w stylu Canon
    A650/A720 + ew. szerokątny konwerter - powinno się zamknąć poniżej 2k
    zł.

    de Fresz

  • 5. Data: 2009-08-30 14:43:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    robarto pisze:
    > Czyli jedynie wchodzi w grę lustrzanka z obiektywem szerokątnym ?

    Przy wymaganej szerokości kąta nie ma kompaktów.

    > Ale dlaczego właśnie olympus ? I czy obiektyw szerokątny musi kosztować
    > 1200 zł ?

    Bo najtaniej. I nie 1200 tylko 1800 :)

    > Zdjęć nie będe powiększał do formatu plakatu, ale będa oglądane na
    > monitorze.
    > Nie ma tańszych rozwiązań jeśli chodzi o obiektyw ?

    No... jest. Mniej więcej takie:
    http://www.foto-tip.pl/sklep/do_aparatow_fotograficz
    nych-c-22_33.html
    Jakość z tego na bidę dostaniesz taką:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/05/13/1.htm

    Albo statyw, robisz panoramy w pionie i poziomie i coś do ich klejenia.
    Wtedy z jakością jest znacznie lepiej, ale roboty więcej i wymagany
    (raczej) tryb manualny:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/09/23/5.htm
    (tu jest panorama 2x2)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /tak, proszę państwa, wygląd też się liczy.../

  • 6. Data: 2009-08-30 15:00:56
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Janko Muzykant pisze:

    > Przy wymaganej szerokości kąta nie ma kompaktów.

    Może 24 mm eq by starczyło? Nowy ixus 200 ma zakres ogniskowych 24 - 120

    BTW czy ktoś kuma numerologię w ixusach?

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 7. Data: 2009-08-30 15:05:24
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    robarto wrote:
    > Dziękuję za odpowiedź.
    > Czyli jedynie wchodzi w grę lustrzanka z obiektywem szerokątnym ?
    > Ale dlaczego właśnie olympus ? I czy obiektyw szerokątny musi kosztować
    > 1200 zł ?

    Jeśli zgodzisz się na prostowanie kadrów to Samyang 8mm będzie najszerszy,
    do tego kup używaną lustrzankę z cropem 1.5x - jak poszperasz to zamkniesz
    się w kwocie 1500zł z wszystkim.
    Oczywiście obiektyw ten to obiektyw typu "rybie oko", ale spowoduje, że
    nawet najmniejsza klitka będzie wydawała się być duża jak boisko.
    Jak wspominałem będziesz musiał ręcznie wykorygować zdjęcia, ale
    zdecydowanie warto.

    > Zdjęć nie będe powiększał do formatu plakatu, ale będa oglądane na
    > monitorze.
    > Nie ma tańszych rozwiązań jeśli chodzi o obiektyw ?

    Olympus ma przelicznik 2x, więc z jego 9-18mm robi się 18-36mm czyli tak
    sobie. Przy kupnie 8mm (nowe w cenie 849zł) i cropie 1,5x dostajesz 12mm,
    czyli o wiele szerzej. Wadą jest brak zoomu, ale do węższych kadrów masz
    swojego sony. Tanio zazwyczaj możesz też dokupić kita tpy 18-55mm, który
    będzie uzupełniał resztę. Rozważ więc najtańsze korpusy nikona, sonego i
    pentaksa (te mają cropa 1.5x).

    d.

  • 8. Data: 2009-08-30 15:09:15
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz wrote:
    > IMHO przesadzasz - zgaduję że to mają być zdjęcia dokumentacyjne, a nie
    > wystawowe czy na billboard. Ja bym sprawdził opcję w stylu Canon
    > A650/A720 + ew. szerokątny konwerter - powinno się zamknąć poniżej 2k zł.

    Do tego sonego też są chyba jakieś TC, ale nie wiem czy się nadadzą tak.
    By mieć pełnię możliwości pasowałoby mieć zakres jak w analogu 16-35mm, a
    tego nie zapewni chyba ani jeden kompakt. Tanim szerokim i całkiem niezłym
    jest canon S60, ale nie wiem czy tam znajdzie się TC i jak z jakością tego.

    d.

  • 9. Data: 2009-08-30 15:10:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:
    > Olympus ma przelicznik 2x, więc z jego 9-18mm robi się 18-36mm czyli tak
    > sobie. Przy kupnie 8mm (nowe w cenie 849zł) i cropie 1,5x dostajesz
    > 12mm, czyli o wiele szerzej.

    Tylko ile z tego zostanie po prostowaniu, bo z olka wciąż eq.18.

    Jest jeszcze Tokina i Sigma, ale suma chyba wyjdzie drożej. Bez zuma w
    pomieszczeniach jest bardzo ciężko.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ja, ja, ja! - lubię sobie czasami tak porecytować.../

  • 10. Data: 2009-08-30 16:48:42
    Od: "Piotr29" <n...@p...com>

    Najprosciej to by bylo zatrudnic fotografa, który wie co robi.
    Znowu ktoś stula grosza ;]

    -Piotr