  • 1. Data: 2009-08-30 16:46:23
    Temat: Dystorsje
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Torsje i dystanse. ;)

    Proszę o nieżyczliwą ocenę mojej wojny z dystorsjami.
    Są to moje pierwsze w życiu podejścia tego typu, więc
    proszę o wszelkie (mogą być też kąśliwe) uwagi, które
    mogłyby przyczynić się do lepszego zrozumienia tematu
    przeze mnie. Wszystko to pstryknąłem puszką C450D, do
    której doczepione były zwykłe szkła Canona, czyli bez
    miętolenia osiami optycznymi. IS 70-300 oraz IS 18-55

    http://www.leszekc.w.tkb.pl/kros/dowspuda/
    http://www.leszekc.w.tkb.pl/lotzen/wiezyc_znaczy_mie
    c/

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2009-08-30 17:04:52
    Temat: Re: Dystorsje
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    > której doczepione były zwykłe szkła Canona, czyli bez
    > miętolenia osiami optycznymi. IS 70-300 oraz IS 18-55

    hmmm nie wiem czy dobrze robię, ale zasadnicze pytanie: co chciałeś uzyskać?

  • 3. Data: 2009-08-30 17:23:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olek" h7ebg6$rdp$...@n...wp.pl

    > hmmm nie wiem czy dobrze robię, ale zasadnicze pytanie: co chciałeś uzyskać?

    Sławę, kobiety, pieniądze i władzę!!!
    Ale teraz mam nieco inne plany i chcę
    powalczyć z dystorsjami na fotkach...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2009-08-30 17:25:44
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Sławę, kobiety, pieniądze i władzę!!!
    > Ale teraz mam nieco inne plany i chcę
    > powalczyć z dystorsjami na fotkach...

    no to świetnie powodzenia :P
    chodziło mi co chciałeś uzyskać prostując te fotki ,
    bo jeśli to co daje Ci obiektyw TS to bezedura :)

  • 5. Data: 2009-08-30 17:30:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olek" h7ecn9$rv3$...@n...wp.pl

    > no to świetnie powodzenia :P

    Dzięki -- nawzajem. :)

    > chodziło mi co chciałeś uzyskać prostując te fotki ,
    > bo jeśli to co daje Ci obiektyw TS to bezedura :)

    Właśnie coś około tego.
    Rozumiem, że bez TS nie mam o czym marzyć.
    Dobrze rozumiem?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2009-08-30 17:42:35
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Właśnie coś około tego.
    > Rozumiem, że bez TS nie mam o czym marzyć.
    > Dobrze rozumiem?

    :D
    http://www.smashingmagazine.com/2008/11/16/beautiful
    -examples-of-tilt-shift-photography/

    nie uzyskasz takiego efektu prostując krzywe :)
    nie uważasz, że już by tysiące ludzi na świecie tak robiło? :D

    pozdr
    Olek

  • 7. Data: 2009-08-30 17:45:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olek" h7edms$sg8$...@n...wp.pl

    > http://www.smashingmagazine.com/2008/11/16/beautiful
    -examples-of-tilt-shift-photography/

    > nie uzyskasz takiego efektu prostując krzywe :)
    > nie uważasz, że już by tysiące ludzi na świecie tak robiło? :D

    robiłyby

    Uważam, ale pytam, bo mówiono mi, że można uzyskać to samo tanim kosztem.
    Chętnie wysłucham i innych opinii. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2009-08-30 18:20:29
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]
    >
    > nie uzyskasz takiego efektu prostując krzywe :)
    > nie uważasz, że już by tysiące ludzi na świecie tak robiło? :D

    Nie uzyska efektu Tilt czyli położenia płaszczyzny ostrości. Ale efekt Shift
    można stosunkowo łatwo naśladować. W typowej sytuacji fotografii budynku
    wystarczy użyć dużo szerszego kąta i ustawić aparat pionowo, po wykadrowaniu
    góry fotki mamy to co z obiektywu shift (chociaż w mniejszej
    rozdzielczości). Można pochylić aparat i prostować na kompie, ale trzeba
    pamiętać o odpowiedniej głębi ostrości (bo wtedy nie jest ona równoległa do
    budynku).

    --
    Radosny

  • 9. Data: 2009-08-30 18:51:55
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    To są przykłady "kupiłem drogiego TS, ale ni **** nie wiem po co".

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 10. Data: 2009-08-30 21:12:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Radosny" h7efti$a7h$...@o...futuro.pl

    > Nie uzyska efektu Tilt czyli położenia płaszczyzny ostrości.

    Nie zależy mi na tym. I tak wszystko tłukę na F11 (może przejdę na F9)
    a GO mnie nie interesuje, jako i że i tak nie mam w czym przebierać,
    mając takie ciemne (z dolnej półki) ZOOMy.

> [...]
    > fotografii budynku wystarczy użyć dużo szerszego kąta i ustawić aparat
    > pionowo, po wykadrowaniu góry fotki mamy to co z obiektywu shift (chociaż

    Tyle wiem. Zazwyczaj jednak nie ma pod ręką tak krótkiego obiektywu,
    aby chwycić kościół z wieżą bez zadzierania dziobu.

    > Można pochylić aparat i prostować na kompie, ale trzeba pamiętać
    > o odpowiedniej głębi ostrości (bo wtedy nie jest ona równoległa
    > do budynku).

    Poza GO jest tak, jak przy TS?

    -=-

    A co powiesz o moich fotkach? To moje pierwsze w życiu tak obrobione,
    więc może jest strasznie źle, czego ja nie dostrzegam i boisz się
    powiedzieć to, co myślisz? :) Każda krytyka jest przeze mnie mile
    widziana. :)

    Do tej pory pstrykałem fotki, aby obejrzeć to, co fotografowałem, ale
    teraz zauważyłem, że aby zrobić fotkę, należy dobrze obejrzeć to, co
    się fotografuje. :)

    Całe życie (powiedzmy -- 25 lat) fotografowałem przede wszystkim twarze.
    Przymierzałem się też do całych postaci i wiem, co to znaczy zrobić fotkę
    stojącej osoby. :) Wiem też, dlaczego akty itp. fotki (na przykład na
    kosmetykach) zazwyczaj prezentują panienki zwinięte w jakieś kłębuszki. :)

    Budynki to dla mnie coś zupełnie odmiennego.
    Zdjęcie twarzy powinno ukazać tę twarz jak najładniej, nie zaś wiernie. :)
    W przypadku budynku (,,architektury'') jest inaczej. Tu ważna jest wierność
    przekazu a możliwości zniekształcenia są ogromne. :)

    Może mój poziom ;) nie jest najwyższy, ale i grupa nie jest adresowana do
    mistrzów najwyższych lotów. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'