  • 11. Data: 2009-08-30 17:05:26
    Temat: Re: aparat do robienia zdjęć mieszkań.
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    Poszukaj w necie, kiedys znalazlem specjalizowany aparat z dedykowanym
    softem do robienia panoram dla posrednikow w sprzedazy nieruchomosci.
    pzdr.
    Marek

  • 12. Data: 2009-08-30 17:10:41
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 30 Sie, 14:45, "robarto" <r...@p...onet.pl> wrote:

    > mam kompakt sony W7,

    ten aparat zaczyna sie od 38mm czyli najgorzej do tych celów jak tylko
    sie da.

    jeżeli niemasz kasy i chcesz przyoszczędzić to kup sobie jakiegoś
    panasonica zaczynającego się od 25mm

  • 13. Data: 2009-08-30 17:16:23
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    > Czyli jedynie wchodzi w grę lustrzanka z obiektywem szerokątnym ?

    Raczej tak, bez obiektywu o ogniskowej mniejszej niż 20mm (dla pełnej
    klatki) dużo nie zrobisz.
    Przy kilku zdjciach można się bawić w panoramy. Jeśli dasz radę zrobić fotki
    w 1-2 dni, to można pożyczyć Sigmę 10-20 w ProCentrum. Konwertery dają na
    brzegach bardzo rozmyty obraz, odradzam.

    > Ale dlaczego właśnie olympus ? I czy obiektyw szerokątny musi kosztować
    > 1200 zł ?

    Jednym z tańszych obiektywów w tej kategorii jest Tamron 11-18. W polsce
    kosztuje ok 1600-1700 zł. Ja kupiłem w zeszłym tygodniu nowy na e-bay za 249
    euro, zapłaciłem tylko 210, bo brałem z fakturą unijną. Do tego używane body
    6 Mpix (typu Nikon D70, D50). Całość wyjdzie poniżej 2 tys.

    Jednak obiektyw to pół problemu, potem trzeba to oświetlić.

    --
    Radosny

  • 14. Data: 2009-08-30 17:16:29
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 30 Sie, 14:45, "robarto" <r...@p...onet.pl> wrote:
    > dziękuję z góry
    > za wszystkie rady !

    aparat wkładasz jak nablizej jednego z rogów mieszkania. i nie
    martwisz sie że nie widzisz ekranika :-)

  • 15. Data: 2009-08-30 17:37:00
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > Jednym z tańszych obiektywów w tej kategorii jest Tamron 11-18.

    Obiektyw bardzo fajny, ale dystorsje dyskwalifikują go raczej w fotografii
    wnętrz.

  • 16. Data: 2009-08-30 18:35:35
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Janko Muzykant wrote:

    > Tylko ile z tego zostanie po prostowaniu, bo z olka wciąż eq.18.

    No właśnie porównywanie obiektywu rectilinearnego i rybiego oka jest troche
    pomyjonym pomysłem ;-)

    > Jest jeszcze Tokina i Sigma, ale suma chyba wyjdzie drożej. Bez zuma w
    > pomieszczeniach jest bardzo ciężko.

    Prostowanie rybiego oka ma też taka zaletę, iż można wybrać projekcję
    nierektilinearna, a np.
    równoodległościową. Przy ciasnych pomieszczeniach czasem wygląda to lepiej.
    Kiedyś wyszlo mi coś takiego (z Pelenga):
    http://www.mikolaj.tutak.waw.pl/tmp/projekcje/IMG_44
    70a.jpg
    Projekcja rektilinearna wyglądała ko(s)micznie:
    http://www.mikolaj.tutak.waw.pl/tmp/projekcje/IMG_44
    70a-rl.jpg

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 17. Data: 2009-08-30 19:07:29
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mikolaj Tutak wrote:
> [...]
    > http://www.mikolaj.tutak.waw.pl/tmp/projekcje/IMG_44
    70a.jpg
    > Projekcja rektilinearna wyglądała ko(s)micznie:

    Czemu? Przecież dokładnie tak tramwaj wygląda? :)
    :D

    d.

  • 18. Data: 2009-08-30 21:00:06
    Od: "robarto" <r...@p...onet.pl>

    Dziekuję za rady.
    Chyba się skończy na lustrzance, bo reszta to łatanie dziur, a tych zdjęć
    może trzeba będzie dużo zrobić.
    Obiektywy szerokątne są drogie a zdjęcia z rybiego oka każdorazowo trzeba
    poprawiać w komputerze.
    Ten mój kompakt ma ogniskową 35mm i jest to bardzo źle, ale jak widzę to
    kitowe obietywy mają odpowiednio
    niższe zakresy i może już takie 14-42 olympus (crop x2) lub 18-70
    sony,nikon,canon (crop x1,5) wystarczy ?
    Do tego jakby trzeba było to dokupiłbym konwerter x0,5 dobrej jakości.
    Może lampa w pomieszczeniach do konwertera pomoże w lepszych zdjęciach ?
    Kwestia teraz jakiegoś taniego body z obiektywem standartowym tylko żeby
    były dla niego jakieś dobre konwertery szerokokątne, polecicie może jakieś ?
    Fakturę wrzucę w koszty ;)

  • 19. Data: 2009-08-30 21:31:16
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    jeżeli to ma być tylko do internetu, a kasy mało to:
    dowolny kompakcik (taki za 200 zł) + wizjer do drzwi (ten z większą
    soczewką) i po kłopocie.

    Pozdrawiam
    Les

  • 20. Data: 2009-08-30 22:42:18
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    robarto wrote:
    > niższe zakresy i może już takie 14-42 olympus (crop x2) lub 18-70
    > sony,nikon,canon (crop x1,5) wystarczy ?

    Canon ma cropa 1.6x.

    d.