  • Data: 2009-02-16 14:06:48
    Temat: Re: alpha 200 czy g9
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 16 Feb., 14:41, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Na jaką odległość musisz się oddalić z tym kompaktem, żeby mieć podobny
    > kadr (ten sam procent kadru zajmuje główny motyw), co w FF? Czyli, jak
    > FF robisz z 3metrów, to tym kompaktem z ilu? Tak mniej więcej - 20, 30
    > metrów?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.

    widzsz sam , ze wplyw tych parametrow moze byc rozny i to w roznym
    stopniu- to jest wlasnie funkcja 4 zmiennych.
    dla ustalonych odl , przysl , ogniskowej ze zmniejszeniem matrycy
    maleje GO
    .
    jesli w malym kompakcie masz duza GO to nie dlatego , ze matryca jest
    mala , tylko dlatego ze stosujesz krotka ogniskowa ( dla tej samej
    odleglosci i przyslony ) , ona wystepuje w liczniku wzoru w 4 potedze
    a w mianowniku w drugiej .
    w moim kompakcie moge stosowac ogniskowe do 80 mm jak w FF lub aps-
    c .
    przy identycznych przyslonie , odleglosci ,bede mial w kompakcie
    mniejsza GO dla tej samej ogniskowej niz w aps-c albo FF. Oczywiscie
    ze kadr bedzie inny .

    jesli oddalajac sie zwiekszasz GO to jest to wplyw odleglosci nie
    wielkosci matrycy na GO.

    prosty przyklad

    obiektyw 200 mm fotografujemy z myslenic widok na babia gore
    raz na FF raz na aps C . ta sama przyslona
    dla FF GO bedzie wieksze niz dla aps-c .
    jesli teraz wlasciel FF postanowi , ze bedzie zdjecie cropowoal ,
    powiedzmy o 1,6 to odpowiednio zmieni sie kraz. rozpr. a tym samym
    dojdzie do takiej samej GO jak w aps-c , gdyz w rzeczywistosci bedzie
    uzywal tego samego formatu , jesli dlaj by cropowal np 3 razy to
    rzeczywisty format bedzie mniejszy od aps-c a wiec i mniejsza GO

    to jest wplyw wielkosci matrycy na GO - nie myl z wplywem ogniskowej ,
    odleglosci i przyslony.