  • Data: 2009-02-17 09:52:03
    Temat: Re: alpha 200 czy g9
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 16 Feb., 20:07, "KILu" <b...@w...pl> wrote:

    > Nie byl w stanie, bo nie siedzi non stop przy PC i nie szuka okazji by sie
    > powymadrzac albo doczepic do zbyt doslownie potraktowanego stwierdzenia.
    >
    > Odpowiadajac na Twoje pytanie - majac G9 i Alphe z kitem, robiac zdjecie
    > czlowieka stojacego na zatloczonej plazy 3 m przed aparatem, dobierajac
    > ogniskowa tak, by kadr byl podobny, zmiana przyslony z f/3.6 na f/5.6 w G9
    > nie da mi rownie widocznej roznicy w GO, co taka sama zmiana w kitowym
    > szkle Alphy. Slowem - Apha daje mi lepsza kontrole nad GO. Z czym sie nie
    > zgadzasz?

> [...]

    tutaj masz znaczenie slowa kontrola:

    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=kontrola

    w celowniku alfy na jej matowce nie da sie skutecznie kontrolowac
    GO . mozna to robic jedynie za pomoca wyswietlacza lcd - w ten sam
    sposob w ubu aparatach.

    Jesli masz na mysli zakres GO , to pisz co masz na mysli , trudno
    zgadywac. Nie mozna powiedziec w sposob uniwerslany ze jakis zakres
    GO jest lepszy od innego - np duzy od malego tak jak nie mozna
    powiedziec ze liczba 10 jest lepsza od 15 czy tez na odwrot.
    W ztego typu fotografii o jakiej wspomina pytajacy w tym temacie
    ( glownie domowo-mieszkaniowa) duza GO bedzie czesciej przydatna niz
    mala - oznacza to ze obiektyw z krotsza ogniskowa jak w g9 bedzie
    bardziej przydatny.

    Gdybym ja osobiscie mial sie kierowac kryterium przy wyborze obiektywu
    ze wzgledu na mozliwosci GO to wybralbym ten z wiekszym zakresem ,
    jako ze ostrosci nigdy za wiele. Im mniejsza Go tym wiekszy obszar
    zdjecia nieostry - jesli wzgledy estetyczne tego nie wymgaja ( a
    trudno mowic o takich w fotografi domowej) , to wiekszy zakres GO
    bedzie nawet zaleta , gdyz wiekszy obszar zdjec bedzie ostrzejszy - a
    to sie w fotografi domowo - pamiatkowej bardziej liczy od zdjec
    nieostrych.

    Sadze , ze wieksza czesc ludzi nie zajmujacych sie jakos intensywnie
    fotografia woli zdjecia ostre od nieostrych.