  • 11. Data: 2010-07-26 20:10:03
    Temat: Re: alfa romeo 147 jtd >2005
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Karthoon" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    news:9bb1a236-7015-4d02-96da-6bc37b6a5606@i28g2000yq
    a.googlegroups.com...
    On 25 Lip, 23:43, "Jurand" <j...@i...pl> wrote:

> [...]
    > autem
    > szybko zapomnisz o nadmiarze plastików. Co ciekawe - ta "tandeta" wcale
    > nie
    > oznacza złego montażu czy też skrzypienia auta na wybojach.

    > Daj spokój, znam kilka focusów - wygląda to tragicznie, do tego się
    > nie da przyzwyczaić.
    > Do jakości też można mieć sporo zastrzeżeń - po 3-4 latach te
    > samochody wyglądają wewnątrz po prostu źle.
    > Ten silnik jest ok, ale bez rewelacji - 1.9jtd 150 km jeździ wyraźnie
    > lepiej.
    > Jedyne, co jest fajne w focusie - to zawieszenie.

    A jeździłeś Foką z dieslem 2.0, czy przypadkiem zignorowałeś ten silnik?

    > Za 2004 rocznik dasz max. 32-33, za 2005 - 35-38, w zależności od wersji.

    > Alfa 2005 kosztuje 25-26 za sensowny egzemplarz, więc jakby nie było
    > to dobre 10k więcej. Trudno to uznać za alternatywę przy takiej
    > różnicy w cenie.

    Alfa 147 1.9 JTD 150 KM nie ma szans, żeby kosztowała 25-26 za egzemplarz z
    roku 2005, jeśli ma być to sensowny egzemplarz.
    1.9 JTD 115 KM jeszcze jakoś utrafisz, ALE... Alfa 147, niezależnie od
    rocznika, to praktycznie ta sama mechanika i odrobinę inny wygląd. Sorki,
    ale jak miałbym płacić np. za zawieszenie, które od początku produkcji woła
    o pomstę do nieba, jeśli chodzi o jego trwałość - to musiałbym być bardzo
    chory na głowę. To wolę "tandetnego" Focusa, który prowadzi się lepiej,
    sprzedam go zawsze bez najmniejszego problemu, naprawia się go za
    przysłowiową czapkę gruszek i nie muszę się bać, że zaatakowanie kolejnej
    dziury wyrwie sworzeń z wahacza. Zwłaszcza, że jazda wersją 2.0d po chipie
    (którego znosi doskonale) pozwala zapomnieć o plastikowych tapicerkach na
    drzwiach ;)

    Jurand.

  • 12. Data: 2010-07-26 21:54:17
    Od: Karthoon <k...@g...com>

    On 26 Lip, 20:10, "Jurand" <j...@i...pl> wrote:

    > A jeździłeś Foką z dieslem 2.0, czy przypadkiem zignorowałeś ten silnik?

    Są u nas jako służbówki. To nie jest zły silnik, ale też żadna
    rewelacja. Z mojego doświadczenia alfa prowadzi się żwawiej, że tak to
    określę.
    Zresztą, do jakości focusów też można mieć zastrzeżenia (a nie jeżdżą
    nimi ph, tylko niższa kadra - więc używane są w miarę kulturalnie).
    Alternatywa w postaci Astry czy Golfa wypada lepiej (po kilku latach
    jest w lepszym stanie i przede wszystkim wygląda na mniej zużyte).
    Wiem też, że ludzie narzekali na wtryski (ale nie pamiętam, czy w tym
    dokładnie silniku czy nie - wersje się zmieniały).

    > Alfa 147 1.9 JTD 150 KM nie ma szans, żeby kosztowała 25-26 za egzemplarz z
    > roku 2005, jeśli ma być to sensowny egzemplarz.

    Kupione jakieś 2 miesiące temu - z Polski, z pełną historią, coś koło
    110 czy 120k przebiegu, wersja distinctive + skórai navi. Znajdź
    podobnie wyposażonego focusa 2.0 tdci z PL w takiej cenie i z tego
    rocznika...
    Kosztowała 26500, ale chyba dlatego, że czarna - były podobne dwie
    trochę tańsze, ale czerwone i bez navi.

> [...]
    > o pomstę do nieba, jeśli chodzi o jego trwałość - to musiałbym być bardzo

    fakt, trwałe nie jest.... ale bez przesady. I serwis relatywnie tani.
    Po prostu to nie jest auto dla handlowca. Jak ktoś jeździ 20-25k
    rocznie to zrobi remont zawieszenia raz na 3 lata i tyle. Tragedii nie
    ma.

> [...]
    > (którego znosi doskonale) pozwala zapomnieć o plastikowych tapicerkach na

    Mnie tam każdy diesel rozczarowuje :-)
    1.9 jtd też można chipować, tylko po co?
    Zresztą nie przesadzajmy, mówimy to 150 konnych dieslach - co to za
    rewelacja? To nie ta półka, gdzie można wybaczyć tandetne wnętrze czy
    całkowity brak charakteru w wyglądzie.

  • 13. Data: 2010-07-27 15:49:17
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 25 Jul 2010 23:09:42 +0200, Jurand napisał(a):

    > Focus, Astra III, Volvo V50.

    No to teraz żeś pojechał po bandzie z tą Astrą.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 14. Data: 2010-07-27 16:20:26
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "BorysPogoreło" <b...@p...edu.leszno> wrote in message

    > No to teraz żeś pojechał po bandzie z tą Astrą.

    Volvo V50 i 'radosna jazda' to tez oksymoron.

    Nie rozumiem nad czym dyskusja. krakow - chcesz nietypowe auto i nie boisz
    sie wydac kilka zl wiecej raz do roku - kup Alfe. Chcesz wtopic sie w tlum
    przedstawicieli handlowych i statecznych glow rodziny kalkulujacych kazdy
    pierdol przez tydzien - kup Astre czy inne Volvo. Z mojej strony sprawa
    jasna.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 15. Data: 2010-07-27 19:41:54
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    "BorysPogoreło" <b...@p...edu.leszno> wrote in message

    > No to teraz żeś pojechał po bandzie z tą Astrą.

    > Volvo V50 i 'radosna jazda' to tez oksymoron.

    Przewieźć Cię? ;)
    Nie wiem, czego niedobrego spodziewasz się po aucie na zawieszeniu i płycie
    Focusa II.

> [...]
    > przedstawicieli handlowych i statecznych glow rodziny kalkulujacych kazdy
    > pierdol przez tydzien - kup Astre czy inne Volvo. Z mojej strony sprawa

    Już widzę te masy przedstawicieli handlowych jeżdżących V50-kami ;)

    Jurand.

  • 16. Data: 2010-07-28 10:32:55
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > Przewieźć Cię? ;)
    > Nie wiem, czego niedobrego spodziewasz się po aucie na zawieszeniu i
    > płycie Focusa II.

    Tego samego co po Focusie II FL. Jeżdziłem jednym i drugim i wszelkie
    legendy o trakcji są przesadzone.

  • 17. Data: 2010-07-28 12:01:59
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Jurand" <j...@i...pl> wrote in message

    > Przewieźć Cię? ;)
    > Nie wiem, czego niedobrego spodziewasz się po aucie na zawieszeniu i
    > płycie Focusa II.

    Jezdzilem kilkoma fokami i niezbyt rozumiem zachwyty. Fakt, ze od lat mam
    dosc mocne i raczej doprze prowadzace sie samochody i FWD jest na starcie
    skreslone, ale w porownaniu z np. Integra Type-R Focus prowadzi sie kiepsko.
    ;)

    > Już widzę te masy przedstawicieli handlowych jeżdżących V50-kami ;)

    W cos trzeba zapakowac jeansy i soki hortexu ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 18. Data: 2010-07-28 12:45:59
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    kamil wrote:
> [...]
    > mam dosc mocne i raczej doprze prowadzace sie samochody i FWD jest na
    > starcie skreslone, ale w porownaniu z np. Integra Type-R Focus

    W porównaniu z Mazdą 3 / 323 BJ Focus II FL prowadzi się kiepsko

  • 19. Data: 2010-07-28 14:51:09
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Marek P." <q...@a...pl> wrote in message

    > W porównaniu z Mazdą 3 / 323 BJ Focus II FL prowadzi się kiepsko

    Trojka ponoc calkiem fajnie jezdzi, rozgladam sie wlasnie za czyms na
    dojazdy do pracy w korkach i myslalem o Mazdzie 3 1.6 diesel. Masz jakies
    doswiadczenie z tym?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 20. Data: 2010-07-28 15:08:37
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    kamil wrote:
    > "Marek P." <q...@a...pl> wrote in message

    > Trojka ponoc calkiem fajnie jezdzi, rozgladam sie wlasnie za czyms na
    > dojazdy do pracy w korkach i myslalem o Mazdzie 3 1.6 diesel. Masz
    > jakies doswiadczenie z tym?

    Trójka jezdze na codzien prywatnie 1,6 benzyna i jesten mega zadowolony.
    Focusem 1,6 TDCI jezdze w robocie i co do silnika, który jest ten sam nie
    mam zastrzezen. Ni elicz na spalanie ponizej 7 l w miescie. Jak nie duzo
    jezdzisz to moim zdaniem warto rozejrzec sie za benzyna.