  • 1. Data: 2010-07-25 11:26:39
    Temat: alfa romeo 147 jtd >2005
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    hej
    wybór padł raczej na alfe romeo 147> 2005 roku (po lifcie). Silnik 1.9 jtd 120
    lub 150KM.
    Kilka pytań:
    - czy ktos z grupowiczów/kolegów grupowiczów/kolegow kolegow... ujezdzal takie
    auto i moze sie wypowiedziec nt legendarnej awaryjnosci alfy?... o tym modelu
    krazy wiesc ze zawieszenie i elektronika slabe, ale po lifcie miala byc poprawa...
    - co do silnika - czy sa jakies istotne roznice pomiedzy silnikami 120/150KM,
    oprocz tego ze pierwszy jest 8v a drugi 16v? spalanie? awaryjnosc? jak z tzw
    tubodziurą w tych silnikach?
    wiem ze te silniki 1.9 jtd byly montowane w wielu modelach roznych koncernow -
    np opel (czy cos jeszcze?). Jakie opinie zbieraja? dostep do czesci?
    - cena... na alledrogo spotykam ceny od 25 do 33k pln w tych rocznikach. Raczej
    to nieduzo w porownaniu do konkurencji (a3, bmw 1). Mając na uwadze to ze rynek
    narzuca cene i weryfikuje wartosc stawiam pytanie - czy te modele sa tak
    niedoceniane czy tak slabe?:)

    z gory dzieki za konstruktywne odp
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-07-25 12:02:10
    Temat: Re: alfa romeo 147 jtd >2005
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rynek
    > narzuca cene i weryfikuje wartosc stawiam pytanie - czy te modele sa tak

    Moim zdaniem 147 używana ma sens, jeśli nie wydajesz na ten samochód więcej
    jak 25 tysięcy złotych. Kwota powyżej 30 tysięcy pozwala na zakupienie
    innego auta, które oprócz zdecydowanie odporniejszego na nasze drogi
    zawieszenia będzie także łatwiejsze w późniejszej odsprzedaży i pozwoli na
    równie radosną jazdę co 147-ka.
    Nie ma co do tego porównywać ani A3 ani BMW serii 1, zwłaszcza z roczników
    2005. Bo zarówno jeden jak i drugi biją Alfę na głowę zarówno jakością
    wykonania, jak i trwałością.

    Jurand.

  • 3. Data: 2010-07-25 13:06:05
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

> [...]
    > innego auta, które oprócz zdecydowanie odporniejszego na nasze drogi
    > zawieszenia będzie także łatwiejsze w późniejszej odsprzedaży i pozwoli na
    jakie auta masz na mysli?

  • 4. Data: 2010-07-25 15:54:54
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 25 Jul 2010 12:02:10 +0200, Jurand napisał(a):

    > Nie ma co do tego porównywać ani A3 ani BMW serii 1, zwłaszcza z roczników
    > 2005. Bo zarówno jeden jak i drugi biją Alfę na głowę zarówno jakością
    > wykonania, jak i trwałością.

    Szczególnie, że A3 będzie po prostu przepłaconym Golfem. ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2010-07-25 15:57:27
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 25 Jul 2010 11:26:39 +0200, karkow napisał(a):

    > - co do silnika - czy sa jakies istotne roznice pomiedzy silnikami 120/150KM,

    Coś mi dzwoni jeśli chodzi o awaryjność, ale nie napiszę bez pewności. Tak
    czy inaczej - bierz mocniejszy. :)

    > wiem ze te silniki 1.9 jtd byly montowane w wielu modelach roznych koncernow -
    > np opel (czy cos jeszcze?). Jakie opinie zbieraja? dostep do czesci?

    Bardzo pozytywne. Dostęp do części - w normie. Choć głównie niemieckie
    elementy się w nich sypią.

> [...]
    > narzuca cene i weryfikuje wartosc stawiam pytanie - czy te modele sa tak

    Witaj w Polsce i pogódź się z podobną utratą wartości po zakupie.
    Ewentualnie kup Passata, to mniej stracisz ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2010-07-25 22:04:20
    Od: krzyss <k...@S...com>

    W dniu 2010-07-25 15:54, Borys Pogoreło pisze:

    > Szczególnie, że A3 będzie po prostu przepłaconym Golfem. ;)

    A jezdziles jednym i drugim ? mowie o rocznikach do 2003r.
    Bo roznica jest naprawde spora...

    --
    ===-----== krzyss vel Qkill ==-----===
    ----===---- www.krzyss.com ----===----

  • 7. Data: 2010-07-25 23:09:42
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > jakie auta masz na mysli?

    Focus, Astra III, Volvo V50. To tak trzy pierwsze z brzegu, które mi
    przyszły na myśl.

    Jurand.

  • 8. Data: 2010-07-25 23:32:15
    Od: Karthoon <k...@g...com>

    On 25 Lip, 23:09, "Jurand" <j...@i...pl> wrote:
    > Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomościnews:47f6.00000a47.4c4c1a9d@newsgate.onet.
    pl...

    > Focus, Astra III, Volvo V50. To tak trzy pierwsze z brzegu, które mi
    > przyszły na myśl.

    Przecież tandeta panująca wewnątrz focusa jest porażająca....
    A za 2005r. za volvo trzeba dać dobre 10k więcej, więc co tu w ogóle
    porównywać?
    Jedynie astra mogłaby być alternatywą, ale raz - tak dobrze nie
    jeździ, dwa - też jest sporo (jakieś 5k) droższa.

    W tej cenie właściwie nie ma alternatywy - o ile przyjemność z jazdy
    ma większe znaczeni niż wielkość czy pakowność.

  • 9. Data: 2010-07-25 23:43:23
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Karthoon" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
> [...]
    > przyszły na myśl.

    > Przecież tandeta panująca wewnątrz focusa jest porażająca....

    Za te pieniądze (powyżej 30 tysięcy złotych) kupisz Focusa II w całkiem
    fajnej wersji, np. 2.0D 136KM i biorąc pod uwagę radochę z jazdy takim autem
    szybko zapomnisz o nadmiarze plastików. Co ciekawe - ta "tandeta" wcale nie
    oznacza złego montażu czy też skrzypienia auta na wybojach.

    > A za 2005r. za volvo trzeba dać dobre 10k więcej, więc co tu w ogóle
    > porównywać?

    Za 2004 rocznik dasz max. 32-33, za 2005 - 35-38, w zależności od wersji.

    >Jedynie astra mogłaby być alternatywą, ale raz - tak dobrze nie
    > jeździ, dwa - też jest sporo (jakieś 5k) droższa.

    Przeczytaj jeszcze raz mojego maila, bo chyba coś się uczepiłeś kwoty 25
    tysięcy jako wyjściowej.

    > W tej cenie właściwie nie ma alternatywy - o ile przyjemność z jazdy
    > ma większe znaczeni niż wielkość czy pakowność.

    Focus to jest alternatywa. Własnie jeśli chodzi o przyjemność z jazdy.

    Jurand.

  • 10. Data: 2010-07-26 11:08:28
    Od: Karthoon <k...@g...com>

    On 25 Lip, 23:43, "Jurand" <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    > szybko zapomnisz o nadmiarze plastików. Co ciekawe - ta "tandeta" wcale nie
    > oznacza złego montażu czy też skrzypienia auta na wybojach.

    Daj spokój, znam kilka focusów - wygląda to tragicznie, do tego się
    nie da przyzwyczaić.
    Do jakości też można mieć sporo zastrzeżeń - po 3-4 latach te
    samochody wyglądają wewnątrz po prostu źle.
    Ten silnik jest ok, ale bez rewelacji - 1.9jtd 150 km jeździ wyraźnie
    lepiej.
    Jedyne, co jest fajne w focusie - to zawieszenie.

    > Za 2004 rocznik dasz max. 32-33, za 2005 - 35-38, w zależności od wersji.

    Alfa 2005 kosztuje 25-26 za sensowny egzemplarz, więc jakby nie było
    to dobre 10k więcej. Trudno to uznać za alternatywę przy takiej
    różnicy w cenie.

    > Przeczytaj jeszcze raz mojego maila, bo chyba coś się uczepiłeś kwoty 25
    > tysięcy jako wyjściowej.

    Niedawno przerabiałem podobny temat dla znajomej, więc trochę się
    orientuję w cenach - alfy (dobre egzemplarze) po tyle +- chodzą.

    > Focus to jest alternatywa. Własnie jeśli chodzi o przyjemność z jazdy.

    Owszem, ale wykonanie, materiały czy design - już nie. No i też trzeba
    zapłacić za niego trochę więcej.
    Zdecydowanie nie warto.