-
1. Data: 2010-07-25 11:26:39
Temat: alfa romeo 147 jtd >2005
Od: "karkow" <k...@o...pl>
hej
wybór padł raczej na alfe romeo 147> 2005 roku (po lifcie). Silnik 1.9 jtd 120
lub 150KM.
Kilka pytań:
- czy ktos z grupowiczów/kolegów grupowiczów/kolegow kolegow... ujezdzal takie
auto i moze sie wypowiedziec nt legendarnej awaryjnosci alfy?... o tym modelu
krazy wiesc ze zawieszenie i elektronika slabe, ale po lifcie miala byc poprawa...
- co do silnika - czy sa jakies istotne roznice pomiedzy silnikami 120/150KM,
oprocz tego ze pierwszy jest 8v a drugi 16v? spalanie? awaryjnosc? jak z tzw
tubodziurą w tych silnikach?
wiem ze te silniki 1.9 jtd byly montowane w wielu modelach roznych koncernow -
np opel (czy cos jeszcze?). Jakie opinie zbieraja? dostep do czesci?
- cena... na alledrogo spotykam ceny od 25 do 33k pln w tych rocznikach. Raczej
to nieduzo w porownaniu do konkurencji (a3, bmw 1). Mając na uwadze to ze rynek
narzuca cene i weryfikuje wartosc stawiam pytanie - czy te modele sa tak
niedoceniane czy tak slabe?:)
z gory dzieki za konstruktywne odp
pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2010-07-25 12:02:10
Temat: Re: alfa romeo 147 jtd >2005
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:47f6.00000a3d.4c4c034f@newsgate.onet.pl...
> hej
> wybór padł raczej na alfe romeo 147> 2005 roku (po lifcie). Silnik 1.9 jtd
> 120
> lub 150KM.
> Kilka pytań:
> - czy ktos z grupowiczów/kolegów grupowiczów/kolegow kolegow... ujezdzal
> takie
> auto i moze sie wypowiedziec nt legendarnej awaryjnosci alfy?... o tym
> modelu
> krazy wiesc ze zawieszenie i elektronika slabe, ale po lifcie miala byc
> poprawa...
> - co do silnika - czy sa jakies istotne roznice pomiedzy silnikami
> 120/150KM,
> oprocz tego ze pierwszy jest 8v a drugi 16v? spalanie? awaryjnosc? jak z
> tzw
> tubodziurą w tych silnikach?
> wiem ze te silniki 1.9 jtd byly montowane w wielu modelach roznych
> koncernow -
> np opel (czy cos jeszcze?). Jakie opinie zbieraja? dostep do czesci?
> - cena... na alledrogo spotykam ceny od 25 do 33k pln w tych rocznikach.
> Raczej
> to nieduzo w porownaniu do konkurencji (a3, bmw 1). Mając na uwadze to ze
> rynek
> narzuca cene i weryfikuje wartosc stawiam pytanie - czy te modele sa tak
> niedoceniane czy tak slabe?:)
>
Moim zdaniem 147 używana ma sens, jeśli nie wydajesz na ten samochód więcej
jak 25 tysięcy złotych. Kwota powyżej 30 tysięcy pozwala na zakupienie
innego auta, które oprócz zdecydowanie odporniejszego na nasze drogi
zawieszenia będzie także łatwiejsze w późniejszej odsprzedaży i pozwoli na
równie radosną jazdę co 147-ka.
Nie ma co do tego porównywać ani A3 ani BMW serii 1, zwłaszcza z roczników
2005. Bo zarówno jeden jak i drugi biją Alfę na głowę zarówno jakością
wykonania, jak i trwałością.
Jurand.
-
3. Data: 2010-07-25 13:06:05
Temat: Re: alfa romeo 147 jtd >2005
Od: "karkow" <k...@o...pl>
>
> Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:47f6.00000a3d.4c4c034f@newsgate.onet.pl...
> > hej
> > wybór padł raczej na alfe romeo 147> 2005 roku (po lifcie). Silnik 1.9 jtd
> > 120
> > lub 150KM.
> > Kilka pytań:
> > - czy ktos z grupowiczów/kolegów grupowiczów/kolegow kolegow... ujezdzal
> > takie
> > auto i moze sie wypowiedziec nt legendarnej awaryjnosci alfy?... o tym
> > modelu
> > krazy wiesc ze zawieszenie i elektronika slabe, ale po lifcie miala byc
> > poprawa...
> > - co do silnika - czy sa jakies istotne roznice pomiedzy silnikami
> > 120/150KM,
> > oprocz tego ze pierwszy jest 8v a drugi 16v? spalanie? awaryjnosc? jak z
> > tzw
> > tubodziurą w tych silnikach?
> > wiem ze te silniki 1.9 jtd byly montowane w wielu modelach roznych
> > koncernow -
> > np opel (czy cos jeszcze?). Jakie opinie zbieraja? dostep do czesci?
> > - cena... na alledrogo spotykam ceny od 25 do 33k pln w tych rocznikach.
> > Raczej
> > to nieduzo w porownaniu do konkurencji (a3, bmw 1). Mając na uwadze to ze
> > rynek
> > narzuca cene i weryfikuje wartosc stawiam pytanie - czy te modele sa tak
> > niedoceniane czy tak slabe?:)
> >
>
> Moim zdaniem 147 używana ma sens, jeśli nie wydajesz na ten samochód więcej
> jak 25 tysięcy złotych. Kwota powyżej 30 tysięcy pozwala na zakupienie
> innego auta, które oprócz zdecydowanie odporniejszego na nasze drogi
> zawieszenia będzie także łatwiejsze w późniejszej odsprzedaży i pozwoli na
> równie radosną jazdę co 147-ka.
jakie auta masz na mysli?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
4. Data: 2010-07-25 15:54:54
Temat: Re: alfa romeo 147 jtd >2005
Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
Dnia Sun, 25 Jul 2010 12:02:10 +0200, Jurand napisał(a):
> Nie ma co do tego porównywać ani A3 ani BMW serii 1, zwłaszcza z roczników
> 2005. Bo zarówno jeden jak i drugi biją Alfę na głowę zarówno jakością
> wykonania, jak i trwałością.
Szczególnie, że A3 będzie po prostu przepłaconym Golfem. ;)
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl
-
5. Data: 2010-07-25 15:57:27
Temat: Re: alfa romeo 147 jtd >2005
Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
Dnia Sun, 25 Jul 2010 11:26:39 +0200, karkow napisał(a):
> - co do silnika - czy sa jakies istotne roznice pomiedzy silnikami 120/150KM,
Coś mi dzwoni jeśli chodzi o awaryjność, ale nie napiszę bez pewności. Tak
czy inaczej - bierz mocniejszy. :)
> wiem ze te silniki 1.9 jtd byly montowane w wielu modelach roznych koncernow -
> np opel (czy cos jeszcze?). Jakie opinie zbieraja? dostep do czesci?
Bardzo pozytywne. Dostęp do części - w normie. Choć głównie niemieckie
elementy się w nich sypią.
> - cena... na alledrogo spotykam ceny od 25 do 33k pln w tych rocznikach. Raczej
> to nieduzo w porownaniu do konkurencji (a3, bmw 1). Mając na uwadze to ze rynek
> narzuca cene i weryfikuje wartosc stawiam pytanie - czy te modele sa tak
> niedoceniane czy tak slabe?:)
Witaj w Polsce i pogódź się z podobną utratą wartości po zakupie.
Ewentualnie kup Passata, to mniej stracisz ;)
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl
-
6. Data: 2010-07-25 22:04:20
Temat: Re: alfa romeo 147 jtd >2005
Od: krzyss <k...@S...com>
W dniu 2010-07-25 15:54, Borys Pogoreło pisze:
> Szczególnie, że A3 będzie po prostu przepłaconym Golfem. ;)
A jezdziles jednym i drugim ? mowie o rocznikach do 2003r.
Bo roznica jest naprawde spora...
--
===-----== krzyss vel Qkill ==-----===
----===---- www.krzyss.com ----===----
===------=== A3 TDI Power ===-------===
-
7. Data: 2010-07-25 23:09:42
Temat: Re: alfa romeo 147 jtd >2005
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:47f6.00000a47.4c4c1a9d@newsgate.onet.pl...
>> Moim zdaniem 147 używana ma sens, jeśli nie wydajesz na ten samochód
>> więcej
>> jak 25 tysięcy złotych. Kwota powyżej 30 tysięcy pozwala na zakupienie
>> innego auta, które oprócz zdecydowanie odporniejszego na nasze drogi
>> zawieszenia będzie także łatwiejsze w późniejszej odsprzedaży i pozwoli
>> na
>> równie radosną jazdę co 147-ka.
> jakie auta masz na mysli?
Focus, Astra III, Volvo V50. To tak trzy pierwsze z brzegu, które mi
przyszły na myśl.
Jurand.
-
8. Data: 2010-07-25 23:32:15
Temat: Re: alfa romeo 147 jtd >2005
Od: Karthoon <k...@g...com>
On 25 Lip, 23:09, "Jurand" <j...@i...pl> wrote:
> Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w
wiadomościnews:47f6.00000a47.4c4c1a9d@newsgate.onet.
pl...
>
> >> Moim zdaniem 147 używana ma sens, jeśli nie wydajesz na ten samochód
> >> więcej
> >> jak 25 tysięcy złotych. Kwota powyżej 30 tysięcy pozwala na zakupienie
> >> innego auta, które oprócz zdecydowanie odporniejszego na nasze drogi
> >> zawieszenia będzie także łatwiejsze w późniejszej odsprzedaży i pozwoli
> >> na
> >> równie radosną jazdę co 147-ka.
> > jakie auta masz na mysli?
>
> Focus, Astra III, Volvo V50. To tak trzy pierwsze z brzegu, które mi
> przyszły na myśl.
Przecież tandeta panująca wewnątrz focusa jest porażająca....
A za 2005r. za volvo trzeba dać dobre 10k więcej, więc co tu w ogóle
porównywać?
Jedynie astra mogłaby być alternatywą, ale raz - tak dobrze nie
jeździ, dwa - też jest sporo (jakieś 5k) droższa.
W tej cenie właściwie nie ma alternatywy - o ile przyjemność z jazdy
ma większe znaczeni niż wielkość czy pakowność.
-
9. Data: 2010-07-25 23:43:23
Temat: Re: alfa romeo 147 jtd >2005
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Karthoon" <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:2e084f1e-4bdf-4ba1-9036-5ff33fab4919@q12g2000yq
j.googlegroups.com...
On 25 Lip, 23:09, "Jurand" <j...@i...pl> wrote:
> Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w
> wiadomościnews:47f6.00000a47.4c4c1a9d@newsgate.onet.
pl...
>
> >> Moim zdaniem 147 używana ma sens, jeśli nie wydajesz na ten samochód
> >> więcej
> >> jak 25 tysięcy złotych. Kwota powyżej 30 tysięcy pozwala na zakupienie
> >> innego auta, które oprócz zdecydowanie odporniejszego na nasze drogi
> >> zawieszenia będzie także łatwiejsze w późniejszej odsprzedaży i pozwoli
> >> na
> >> równie radosną jazdę co 147-ka.
> > jakie auta masz na mysli?
>
> Focus, Astra III, Volvo V50. To tak trzy pierwsze z brzegu, które mi
> przyszły na myśl.
> Przecież tandeta panująca wewnątrz focusa jest porażająca....
Za te pieniądze (powyżej 30 tysięcy złotych) kupisz Focusa II w całkiem
fajnej wersji, np. 2.0D 136KM i biorąc pod uwagę radochę z jazdy takim autem
szybko zapomnisz o nadmiarze plastików. Co ciekawe - ta "tandeta" wcale nie
oznacza złego montażu czy też skrzypienia auta na wybojach.
> A za 2005r. za volvo trzeba dać dobre 10k więcej, więc co tu w ogóle
> porównywać?
Za 2004 rocznik dasz max. 32-33, za 2005 - 35-38, w zależności od wersji.
>Jedynie astra mogłaby być alternatywą, ale raz - tak dobrze nie
> jeździ, dwa - też jest sporo (jakieś 5k) droższa.
Przeczytaj jeszcze raz mojego maila, bo chyba coś się uczepiłeś kwoty 25
tysięcy jako wyjściowej.
> W tej cenie właściwie nie ma alternatywy - o ile przyjemność z jazdy
> ma większe znaczeni niż wielkość czy pakowność.
Focus to jest alternatywa. Własnie jeśli chodzi o przyjemność z jazdy.
Jurand.
-
10. Data: 2010-07-26 11:08:28
Temat: Re: alfa romeo 147 jtd >2005
Od: Karthoon <k...@g...com>
On 25 Lip, 23:43, "Jurand" <j...@i...pl> wrote:
> Użytkownik "Karthoon" <k...@g...com> napisał w
wiadomościnews:2e084f1e-4bdf-4ba1-9036-5ff33fab4919@
q12g2000yqj.googlegroups.com...
> On 25 Lip, 23:09, "Jurand" <j...@i...pl> wrote:
>
> > Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w
> > wiadomościnews:47f6.00000a47.4c4c1a9d@newsgate.onet.
pl...
>
> > >> Moim zdaniem 147 używana ma sens, jeśli nie wydajesz na ten samochód
> > >> więcej
> > >> jak 25 tysięcy złotych. Kwota powyżej 30 tysięcy pozwala na zakupienie
> > >> innego auta, które oprócz zdecydowanie odporniejszego na nasze drogi
> > >> zawieszenia będzie także łatwiejsze w późniejszej odsprzedaży i pozwoli
> > >> na
> > >> równie radosną jazdę co 147-ka.
> > > jakie auta masz na mysli?
>
> > Focus, Astra III, Volvo V50. To tak trzy pierwsze z brzegu, które mi
> > przyszły na myśl.
> > Przecież tandeta panująca wewnątrz focusa jest porażająca....
>
> Za te pieniądze (powyżej 30 tysięcy złotych) kupisz Focusa II w całkiem
> fajnej wersji, np. 2.0D 136KM i biorąc pod uwagę radochę z jazdy takim autem
> szybko zapomnisz o nadmiarze plastików. Co ciekawe - ta "tandeta" wcale nie
> oznacza złego montażu czy też skrzypienia auta na wybojach.
Daj spokój, znam kilka focusów - wygląda to tragicznie, do tego się
nie da przyzwyczaić.
Do jakości też można mieć sporo zastrzeżeń - po 3-4 latach te
samochody wyglądają wewnątrz po prostu źle.
Ten silnik jest ok, ale bez rewelacji - 1.9jtd 150 km jeździ wyraźnie
lepiej.
Jedyne, co jest fajne w focusie - to zawieszenie.
>
> > A za 2005r. za volvo trzeba dać dobre 10k więcej, więc co tu w ogóle
> > porównywać?
>
> Za 2004 rocznik dasz max. 32-33, za 2005 - 35-38, w zależności od wersji.
Alfa 2005 kosztuje 25-26 za sensowny egzemplarz, więc jakby nie było
to dobre 10k więcej. Trudno to uznać za alternatywę przy takiej
różnicy w cenie.
>
> >Jedynie astra mogłaby być alternatywą, ale raz - tak dobrze nie
> > jeździ, dwa - też jest sporo (jakieś 5k) droższa.
>
> Przeczytaj jeszcze raz mojego maila, bo chyba coś się uczepiłeś kwoty 25
> tysięcy jako wyjściowej.
Niedawno przerabiałem podobny temat dla znajomej, więc trochę się
orientuję w cenach - alfy (dobre egzemplarze) po tyle +- chodzą.
>
> > W tej cenie właściwie nie ma alternatywy - o ile przyjemność z jazdy
> > ma większe znaczeni niż wielkość czy pakowność.
>
> Focus to jest alternatywa. Własnie jeśli chodzi o przyjemność z jazdy.
Owszem, ale wykonanie, materiały czy design - już nie. No i też trzeba
zapłacić za niego trochę więcej.
Zdecydowanie nie warto.