    From: Karthoon <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: alfa romeo 147 jtd >2005
    Date: Mon, 26 Jul 2010 12:54:17 -0700 (PDT)

    On 26 Lip, 20:10, "Jurand" <j...@i...pl> wrote:

    > A jeździłeś Foką z dieslem 2.0, czy przypadkiem zignorowałeś ten silnik?

    Są u nas jako służbówki. To nie jest zły silnik, ale też żadna
    rewelacja. Z mojego doświadczenia alfa prowadzi się żwawiej, że tak to
    określę.
    Zresztą, do jakości focusów też można mieć zastrzeżenia (a nie jeżdżą
    nimi ph, tylko niższa kadra - więc używane są w miarę kulturalnie).
    Alternatywa w postaci Astry czy Golfa wypada lepiej (po kilku latach
    jest w lepszym stanie i przede wszystkim wygląda na mniej zużyte).
    Wiem też, że ludzie narzekali na wtryski (ale nie pamiętam, czy w tym
    dokładnie silniku czy nie - wersje się zmieniały).

    > Alfa 147 1.9 JTD 150 KM nie ma szans, żeby kosztowała 25-26 za egzemplarz z
    > roku 2005, jeśli ma być to sensowny egzemplarz.

    Kupione jakieś 2 miesiące temu - z Polski, z pełną historią, coś koło
    110 czy 120k przebiegu, wersja distinctive + skórai navi. Znajdź
    podobnie wyposażonego focusa 2.0 tdci z PL w takiej cenie i z tego
    rocznika...
    Kosztowała 26500, ale chyba dlatego, że czarna - były podobne dwie
    trochę tańsze, ale czerwone i bez navi.

    > 1.9 JTD 115 KM jeszcze jakoś utrafisz, ALE... Alfa 147, niezależnie od
    > rocznika, to praktycznie ta sama mechanika i odrobinę inny wygląd. Sorki,
    > ale jak miałbym płacić np. za zawieszenie, które od początku produkcji woła
    > o pomstę do nieba, jeśli chodzi o jego trwałość - to musiałbym być bardzo
    > chory na głowę.

    fakt, trwałe nie jest.... ale bez przesady. I serwis relatywnie tani.
    Po prostu to nie jest auto dla handlowca. Jak ktoś jeździ 20-25k
    rocznie to zrobi remont zawieszenia raz na 3 lata i tyle. Tragedii nie
    ma.

    > To wolę "tandetnego" Focusa, który prowadzi się lepiej,
    > sprzedam go zawsze bez najmniejszego problemu, naprawia się go za
    > przysłowiową czapkę gruszek i nie muszę się bać, że zaatakowanie kolejnej
    > dziury wyrwie sworzeń z wahacza. Zwłaszcza, że jazda wersją 2.0d po chipie
    > (którego znosi doskonale) pozwala zapomnieć o plastikowych tapicerkach na
    > drzwiach ;)

    Mnie tam każdy diesel rozczarowuje :-)
    1.9 jtd też można chipować, tylko po co?
    Zresztą nie przesadzajmy, mówimy to 150 konnych dieslach - co to za
    rewelacja? To nie ta półka, gdzie można wybaczyć tandetne wnętrze czy
    całkowity brak charakteru w wyglądzie.