  • 11. Data: 2011-07-25 15:53:45
    Temat: Re: akumulator z komorki - uklad rozladowywania
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 25 Jul 2011 14:42:10 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >[Nokia]To swego czasu byl ewenement - sluchajac przechwalek to jakies
    >znakomite akumulatorki tam wsadzali.

    chyba jednak wsadzali, bo ja mam Nokie 6310i z 02.2002 i uzywam
    nacodzien! I dzis bylem w serwisie na tescie akumulatora i wyszlo, ze
    ma 89% swojej oryginalnej pojemnosci.

    Wiec albo to zasluga uzytkowania (ladowany 1x tydzien (bo na tyle
    wystarczalo pradu) lub jakosci akumulatora.

    Co wy na to? Czy to zasluga uzytkowania czy akumulatora (jakosci)?
    Ktora tez jest prawdziwa?

    --
    ThinkXtra

  • 12. Data: 2011-07-25 16:21:12
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    a...@p...pl napisał(a) :

> [...]
    > wystarczalo pradu) lub jakosci akumulatora.
    >
    > Co wy na to? Czy to zasluga uzytkowania czy akumulatora (jakosci)?

    Obie tezy są prawdziwe. Tak BTW, to masz tam chyba Ni-Cośtam, nie
    litowy.

    Sam testowałem aku Ni-Cd z radiotelefonu Yaesu. Po 10,5 latach od
    zakupu miał 100,00% nominalnej pojemności. Teraz, po kolejnych 2,5
    nie chce mi się :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 13. Data: 2011-07-25 16:23:22
    Od: "Filip J" <f...@o...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > Wiec albo to zasluga uzytkowania (ladowany 1x tydzien (bo na tyle
    > wystarczalo pradu) lub jakosci akumulatora.
    >
    > Co wy na to? Czy to zasluga uzytkowania czy akumulatora (jakosci)?
    > Ktora tez jest prawdziwa?
    Hm, policzmy. Rok ma 50cos tygodni, akumulator wytrzymuje ok 500 cykli - 10
    lat uzytkowania? Moze po prostu akumulatorki Nokii trzymaja zalozone
    parametry? Ale to raczej tylko te sprzed epoki "made in China".
    Pozdrawiam
    FJ

  • 14. Data: 2011-07-25 16:24:31
    Od: "Filip J" <f...@o...pl>

    Użytkownik "MaW" <n...@a...bbb> napisał w wiadomości
    > Miałem kiedyś podobny problem z Nokią E51 - znajomy serwisant polecił
    > rozładowanie do zera i ładowanie całą noc przy wyłączonym telefonie. I
    > możesz opowiadać historie o postępie/braku efektu pamięciowego itd. Fakem
    > jest, że przed tą operacją bateria z trudem trzymała 24 godziny, po niej
    > kilka dni.
    > więc daruj sobie teksty o przesypianiu bo są nieco żałosne
    Cóż, ja w ten sposób załatwiłem pakiet aku od laptopa, więc daruj teksty o
    "Fakach" - są żałosne.
    EOT

  • 15. Data: 2011-07-25 17:19:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adresss,

    Monday, July 25, 2011, 5:53:45 PM, you wrote:

> [...]
    > wystarczalo pradu) lub jakosci akumulatora.
    > Co wy na to? Czy to zasluga uzytkowania czy akumulatora (jakosci)?

    Zasługa tego, że wystarcza ładowanie na tydzień a nie na dzień
    (niecały) jak z Androidem we współczesnych telefonach.

    Jak za starych czasów - pojawiają się większe akumulatory do
    telefonów. Ostatnio taki numer robiłem w Motoroli Flare.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2011-07-25 17:54:40
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 25 Jul 2011 18:23:22 +0200, "Filip J" <f...@o...pl> wrote:

> [...]
    >Hm, policzmy. Rok ma 50cos tygodni, akumulator wytrzymuje ok 500 cykli - 10
    >lat uzytkowania? Moze po prostu akumulatorki Nokii trzymaja zalozone

    moze nie minal jeszcze jego czas (cykli)?

    >Ale to raczej tylko te sprzed epoki "made in China".

    no wlasnie jest Made in China

    --
    ThinkXtra

  • 17. Data: 2011-07-25 17:58:28
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 25 Jul 2011 18:21:12 +0200, "Zbynek Ltd."
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >Obie tezy są prawdziwe. Tak BTW, to masz tam chyba Ni-Cośtam, nie
    >litowy.

    li-polymer - jeszcze oczy mnie nie zawodza. Z tego co pamietam, to
    byl poczatek aku tego typu w telefonach w polskich salonach GSM.

    >Sam testowałem aku Ni-Cd z radiotelefonu Yaesu. Po 10,5 latach od
    >zakupu miał 100,00% nominalnej pojemności. Teraz, po kolejnych 2,5
    >nie chce mi się :-)

    ja mam Eneloop (Sanyo) i minely juz 4 lata uzytkownia z BC-700
    (ladowarka) - nigdy nigdzi indziej nie byly ladowane. Nadal 100%
    pojemnosci (lekki rozrzut ladowania ok +/- 50mAh w stosunku do
    2000mAh. Ale Eneloopy to Made in Japan.

    --
    ThinkXtra

  • 18. Data: 2011-07-25 18:23:36
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 25.07.2011 17:53, a...@p...pl pisze:
    > Wiec albo to zasluga uzytkowania (ladowany 1x tydzien (bo na tyle
    > wystarczalo pradu) lub jakosci akumulatora.
    >
    > Co wy na to? Czy to zasluga uzytkowania czy akumulatora (jakosci)?
    > Ktora tez jest prawdziwa?
    Mam 4 letniego compala - bateria oryginalnie trzymała przy dobrych
    lotach 3 godziny (2 wykłady + przerwa na suspend to ram). Aktualnie
    około 2-2.5 godziny. A używana była intensywnie - ładowana na
    laboratoriach a rozładowywana na wykładach, laptop noszony z uśpieniem
    do ramu, etc. Kilka razy rozładowana do poziomu wyłączenia się sprzętu
    (była po tym mocno ciepła).

    Dla kontrastu w HP kumpla elektronika powoli (a potem dość szybko)
    "redukowała" pojemność do 0. Inny znajomy zostawił asusa na weekend w
    s2ram i już bateria się nie dała naładować. Jeszcze jednemu 5 letnia
    maxdata pracowała na baterii ~30sec. Więc chyba najwięcej zależy od
    elektroniki w środku.

    Michoo

  • 19. Data: 2011-07-25 18:25:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w

    >Zasługa tego, że wystarcza ładowanie na tydzień a nie na dzień
    >(niecały) jak z Androidem we współczesnych telefonach.

    No nie bardzo - owczesne Siemensy wymagaly ladowania .. powiedzmy ze
    co 3 dni, choc tydzien czekania tez nie wykluczony, a po poltora roku
    bateryjka miala polowe sprawnosci. Ogniwo bylo Panasonica, ale
    chinskie zamienniki zachowywaly sie podobnie. Moze to skutek opisanego
    wyzej algorytmu ladowania.

    Teraz mam SE - po trzech latach bakteryjka juz nie jest pierwszej
    swiezosci. Choc to nowszy telefon, to moze i ilosc cykli przezyla
    podobna, bo jednak trzeba co dwa dni ladowac :-)

    Teraz mi jakis ch* z allegro sprzedal bateryjke z 2007 - zero cykli, a
    nic nie lepsza niz oryginalna.

    J.

  • 20. Data: 2011-07-25 21:14:24
    Od: Padre <P...@n...net>

    I dzis bylem w serwisie na tescie akumulatora i wyszlo, ze
    > ma 89% swojej oryginalnej pojemnosci.

    Taaaa akurat, w serwisie naładowali ja do pełna i rozładowali zalecanym
    prądem mierząc czas, bo niby inaczej jak można zmierzyć dokładnie
    pojemność akumulatora litowego?