eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyakumulator - jaki ?Re: akumulator - jaki ?
  • Data: 2012-02-19 18:59:50
    Temat: Re: akumulator - jaki ?
    Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 02/19/2012 02:25 PM, Krzysztof 45 wrote:
    >
    > Można pod warunkiem odłączenia jednej klemy. Jeśli w samochodzie jest
    > komputer, którego odłączenie wymagałoby wezwania serwisu do jego
    > zakodowania, nie powinno się tego robić samemu. Najlepiej przyjechać do
    > naszego zakładu, wymontujemy akumulator z podtrzymaniem napięcia,
    > włożymy nasz do wypożyczania, a akumulator klienta naładujemy.
    >
    Aha czyli "klient jest głupi i nie umie, my zrobimy to za niego a on nam
    za to zapłaci".
    >
    > W instrukcji obsługi auta powinien być opis ponownego zaprogramowania
    > komputera w przypadku, gdy parametry tego kasują się po odłączeniu
    > akumulatora. Należy pamiętać, że przy odłączaniu akumulatora centralny
    > zamek zamyka drzwi, dlatego nie należy zostawiać kluczyków w stacyjce.
    > A instrukcja obsługi do mojego auta (Skoda Felicja) mówi, że można
    > ładować małym prądem bez konieczności odpinania klem. Jaka jest prawda?
    > Prawdopodobnie występuje tu wspomniany problem resetowania się komputera
    > odpowiedzialnego za sterowanie pracą silnika i producent doszedł do
    > wniosku, że problemy związane z odłączeniem zasilania są większe niż
    > ewentualne ryzyko ładowania akumulatora bez jego odłączenia i zastrzega
    > tylko, że prąd ma być mały. Tak naprawdę akumulatorowi jest obojętne,
    > czy jest ładowany w samochodzie, czy też poza nim, a także obojętne jest
    > mu, czy klemy są zdjęte, czy też nie.
    > Ewentualne ograniczenia wynikają z innych okoliczności. Jeżeli
    > akumulator jest typu całkowicie bezobsługowego, np. Bosch silver i używa
    > się do ładowania specjalnej automatycznej ładowarki (np.: prostownika
    > elektronicznego firmy Bosch kosztującego kilkaset złotych), to
    > wyjmowanie akumulatora i odłączanie klem właściwie nie ma sensu. Przy
    > akumulatorach bardziej klasycznych (choć też bezobsługowych) i ładowarce
    > zwykle używanej, sprawa wygląda nieco inaczej. Klasyczne prostowniki
    > podają na akumulator podwyższone napięcie, które może się okazać
    > szkodliwe dla bardzo czułych na zakłócenia elementów elektronicznych
    > samochodu jak poduszki powietrzne, urządzenia sterujące pracą silnika,
    > alternator, telefon samochodowy, odtwarzacz płyt kompaktowych i inne
    > urządzenia, które muszą być szczególnie chronione przed przepięciami
    > występującymi podczas ładowania akumulatora i z tego powodu należy
    > odpiąć jedną klemę.
    >
    No bo urządzenia przystosowane do pracy przy stałym napięciu 14,4V padną
    gdy tylko w instalacji pojawi się 15,5V a wszystkie poduszki nagle
    wystrzelą choć inicjowane są elektronicznie... A co się stanie gdy
    padnie regulator i będzie w instalacji 20V? Nagle wszystko się popali i
    poduszki wystrzelą? Widziałem przypadek popsutego regulatora w
    motocyklu, cokolwiek w instalacji zaczęło się palić dopiero po
    wygotowaniu elektrolitu z akumulatora.
    >
    > Do ładowania z powodów bezpieczeństwa należy
    > odkręcić korki lub zdjąć pokrywki ogniw, a wtedy w czasie ładowania w
    > okolicy akumulatora rozpylany jest aerozol kwasu siarkowego, który
    > niszczy lakier i powoduje korozję blach nadwozia. Z tego powodu lepiej
    > jest usunąć akumulator i ładować go poza samochodem.
    >
    Dobrze, że ten aerozol kwasu siarkowego nie wytwarza się podczas
    ładowania akumulatora z alternatora bo inaczej akumulatory by wypadały
    na glebę po pół roku użytkowania.

    --
    Artur
    ZZR 1200

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: