eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › akumlator i niskie przebiegi
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 68

  • 21. Data: 2014-05-08 15:44:35
    Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Czesław Wiśniak nabazgrał(a):

    >> Brat ma podobnie i tydzień temu też mu nie odpalił (już drugi raz a aku
    >> nie ma nawet roku). Auto garażowane, dzienne przebiegi to ok 2-3km (tyle
    >> co po dziecko do przedszola). Jakieś pomysły oprócz zdejmowania klemy ?
    > Przy takiej jezdzie to gora 2-3 lata , ale rok to powinien jeszcze
    > trzymac, chyba ze dlugo lezal w sklepie bez ladowania.

    Też mi się widzi że powinien pochodzić dłużej zwłaszcza że auto garażowane.

    > Na poczatek sprawdzic elektryke.

    Sprawdzona i wszystko OK.

    --
    www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
    Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.


  • 22. Data: 2014-05-08 16:00:34
    Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Czesław Wiśniak c...@n...pl ...

    >> Obecnie jedno z autek uzytkuje bardzo podobnie.
    >> Raz na tydzien 5 km. Nic sie nie dzieje z aku.
    >> Coś ci kradnie prąd.
    >> Jak zrobisz 200 na raz, to aku masz naładowany.
    >> Jak zrobisz parenascie km to na pewno doładowałes prąd potrzebny na
    >> włączenie silnika z nawiązką.
    >
    > Nic mu pewnie nie kradnie tylko aku wykonczony. Trzyma minimalna
    > pojemnosc, ale jak troche dluzej postoi to juz brakuje.
    >
    Przeciez pisze, ze aku jest stosunkowo nowy.
    Co miałoby go tak wykonczyc?


  • 23. Data: 2014-05-08 16:00:34
    Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Chyba coś Ci się pomyliło.

    Nic mi sie nie pomylilo

    > Policz:
    >
    > opcja 1 - światła mijania dla typowych H4
    > 2x55W (światła mijania) + 4x5W (światła pozycyjne) = 130W
    >
    > opcja 2 - światła dzienne
    > 2x5W = 10W

    I co z tego ?

    > Widzisz różnicę? ;)

    Widze :)


  • 24. Data: 2014-05-08 16:07:10
    Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    >> Nic mu pewnie nie kradnie tylko aku wykonczony. Trzyma minimalna
    >> pojemnosc, ale jak troche dluzej postoi to juz brakuje.
    >>
    > Przeciez pisze, ze aku jest stosunkowo nowy.
    > Co miałoby go tak wykonczyc?

    Tak sorry, czytalem jednym okiem. Myslalem ze stary ladowal.
    Jesli elektryk stwierdzil ze ok to kupil walniety lub stary aku albo niech
    zmieni elektryka jesli sam nie jest w stanie sprawdzic.


  • 25. Data: 2014-05-08 17:38:52
    Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-05-08 16:00, Czesław Wiśniak pisze:
    >> Chyba coś Ci się pomyliło.
    >
    > Nic mi sie nie pomylilo
    >
    >> Policz:
    >>
    >> opcja 1 - światła mijania dla typowych H4
    >> 2x55W (światła mijania) + 4x5W (światła pozycyjne) = 130W
    >>
    >> opcja 2 - światła dzienne
    >> 2x5W = 10W
    >
    > I co z tego ?
    >(...)

    Bo wyciąłeś wątek:

    > W dniu 2014-05-08 12:18, Czesław Wiśniak pisze:
    >>>> Mówi że trzeba więcej jeździć.
    >>>> Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??
    >>>
    >>> Doładowywać prostownikiem albo założyć światła dzienne.
    >>
    >> Swiatla dzienne to bardziej oszczednosc na zarowkach, zwlaszcza w
    lecie.

    Czyli łopatologicznie:
    Jeśli krótkie odcinki, to mniejszy czas ładowania akumulatora
    alternatorem. Więc zmiana oświetlenia na dzienne pozwala zaoszczędzić
    sporo ponad 100W mocy - i ten prąd jest w tym momencie "dorzucany" do
    ładowania akumulatora. Ergo: akumulator może być krócej ładowany do
    podobnej pojemności, jak ładowany dłużej niższym prądem.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 26. Data: 2014-05-08 17:40:07
    Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>


    Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:6fbfe96a-e282-4831-b405-60962d9334a2@googlegrou
    ps.com...

    >Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??

    Albo odpinać klemę, albo dorobić ładowarkę taką jak od komórki ale na 12V
    dajmy na to zasilacz 12V 500ma i zostawiać podłączony gdy parkujesz.





  • 27. Data: 2014-05-08 17:55:19
    Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Czyli łopatologicznie:
    > Jeśli krótkie odcinki, to mniejszy czas ładowania akumulatora
    > alternatorem. Więc zmiana oświetlenia na dzienne pozwala zaoszczędzić
    > sporo ponad 100W mocy - i ten prąd jest w tym momencie "dorzucany" do
    > ładowania akumulatora. Ergo: akumulator może być krócej ładowany do
    > podobnej pojemności, jak ładowany dłużej niższym prądem.

    Oczywiscie tylko w lecie nie ma to wiekszego znaczenia bo nie spada
    pojemnosc w wyniku niskiej temp, nie potrzebujesz duzego pradu do odpalenia,
    ladowanie przebiega o wiele szybciej niz w zimie co ma olbrzymie znaczenie i
    nie ma duzego zapotrzebowania na energie.
    Aku z niedoladowania w znakomitej wiekszosci pada w zimie (wtedy ledy sa
    przydatne) i jesli ja przejezdzi to potem rowniez i cale lato :P


  • 28. Data: 2014-05-08 18:19:54
    Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 8 maja 2014 17:38:52 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > W dniu 2014-05-08 16:00, Czes�aw Wi�niak pisze:
    >
    > >> Chyba co� Ci si� pomyli�o.
    >
    > >
    >
    > > Nic mi sie nie pomylilo
    >
    > >
    >
    > >> Policz:
    >
    > >>
    >
    > >> opcja 1 - �wiat�a mijania dla typowych H4
    >
    > >> 2x55W (�wiat�a mijania) + 4x5W (�wiat�a pozycyjne) = 130W
    >
    > >>
    >
    > >> opcja 2 - �wiat�a dzienne
    >
    > >> 2x5W = 10W
    >
    > >
    >
    > > I co z tego ?
    >
    > >(...)
    >
    >
    >
    > Bo wyci��e� w�tek:
    >
    >
    >
    > > W dniu 2014-05-08 12:18, Czes�aw Wi�niak pisze:
    >
    > >>>> M�wi �e trzeba wi�cej je�dzi�.
    >
    > >>>> Ale jak nie ma potrzeby tyle je�dzi� to co robi� ??
    >
    > >>>
    >
    > >>> Do�adowywa� prostownikiem albo za�o�y� �wiat�a dzienne.
    >
    > >>
    >
    > >> Swiatla dzienne to bardziej oszczednosc na zarowkach, zwlaszcza w
    >
    > lecie.
    >
    >
    >
    > Czyli �opatologicznie:
    >
    > Je�li kr�tkie odcinki, to mniejszy czas �adowania akumulatora
    >
    > alternatorem. Wi�c zmiana o�wietlenia na dzienne pozwala zaoszcz�dzi�
    >
    > sporo ponad 100W mocy - i ten pr�d jest w tym momencie "dorzucany" do
    >
    > �adowania akumulatora. Ergo: akumulator mo�e by� kr�cej �adowany do
    >
    > podobnej pojemno�ci, jak �adowany d�u�ej ni�szym pr�dem.
    >
    >
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Pozdrawiam.
    >
    >
    >
    > Adam

    Nie piszemy o odcinkach 50 metrów tylko 1,5-2 kilometry.


  • 29. Data: 2014-05-08 18:27:01
    Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 8 maja 2014 17:40:07 UTC+2 użytkownik Arbiter napisał:
    > U?ytkownik <s...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > news:6fbfe96a-e282-4831-b405-60962d9334a2@googlegrou
    ps.com...
    >
    >
    >
    > >Ale jak nie ma potrzeby tyle je?dzi? to co robi? ??
    >
    >
    >
    > Albo odpina? klem?, albo dorobi? ?adowark? tak? jak od kom?rki ale na 12V
    >
    > dajmy na to zasilacz 12V 500ma i zostawia? pod??czony gdy parkujesz.

    Akumulatorom zawsze szkodzi przesadna dbałość użytkownika. Dwunastoma woltami i
    połową ampera wykończysz akumulator szybciej niż Ci się wydaje. Jeśli prostownik to
    dający 14,2 - 14,5V, prąd nie ma znaczenia o ile nie będzie to 5mA. Może być
    prostownik wielkości szafy trzydrzwiowej dający się obciążyć milionem amperów.
    Napięcie jest kluczowe.


  • 30. Data: 2014-05-08 19:04:46
    Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    >Akumulatorom zawsze szkodzi przesadna dbałość użytkownika. Dwunastoma
    >woltami i połową >ampera wykończysz akumulator szybciej niż Ci się wydaje.
    >Jeśli prostownik to dający 14,2 - >14,5V, prąd nie ma znaczenia o ile nie
    >będzie to 5mA. Może być prostownik wielkości szafy >trzydrzwiowej dający
    >się obciążyć milionem amperów. Napięcie jest kluczowe.

    Prad ma znaczenie jesli akumulator jest totalnie rozladowany.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: