    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 6 Sep 2023 11:48:34 -0700 (PDT)
    <a...@g...com>
    <1clxxl5ilxilj$.85qvfgqopawh.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: aku w latopach nieużywanych
    From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, September 5, 2023 at 10:27:01 a.m. UTC-5, J.F wrote:
> [...]
    "stojaku" a teraz tylko 1.5 tygodnia. Czyli trza by wymienic.

    > a) współczesne samochody troche biorą na postoju. Glupie 20mA i 50Ah
    > po 100 dniach znika. Aku ma np 60Ah, ale jak troche zuzyty,
    > to zostało 40Ah, i juz nie zapali.

    Paaaaanie. 60Ah? Toc to kobyla.
    Do wspolczesnych suv-ow wtyka sie popierdolki na miare 24-36Ah.

    BCI Group Size: 96R
    Cold Cranking Amps (@ -18°C): 600
    Cranking Amps (@ 0°C): 740
    Reserve Capacity Minutes (@ 25A): 90

    Nawet nie wiem czy te co w polskich sklepach pisza ze 60Ah to tyle maja. Moze ten
    jutuber mr akumulator to testowal, trza by pocztytac...

    > b) jest samorozładowanie akumulatora, i tu podają np od 0.1% do 0.7%
    > dziennie. Im cieplej, tym szybciej.
    >
    > c) rozładowanie akumulatora ołowiowego szkodzi mu, wiec nie wiem czy
    > nawet ten 1 miesiąc do dobrze.
    >
    > d) a tu masz przyklad, ze jest jeszcze gorzej
    > https://forum.toyotaklub.org.pl/index.php?topic=4124
    5.0

    > Hybryda ma duzy akumulator trakcyjny, i mały 12V.
    > Elektroniki przybyło, akumulatora ubyło, i 2 tygodnie nie sa
    > gwarantowane :-)

    Ta, sporo takich regresow w technice.
    Czasem ma sens, czasem jest glupie. Tak jak dojazdowka czy zestaw naprawczy ktorego
    teraz nie djaa wogole bo sie do bagaznika nie miesci :)

    > Tylko mówimy o aucie, które mało jeżdzi, a duzo stoi.

    No, piszemy, ale niektorych przerasta czytanie...

    GSM/ SMS/SIM card
    > Mozna oszczedne radio, mozna ten GSM raz na dzien włączyc, albo tylko
    > w razie potrzeby ..
    > Nie dla bab.
    > I nie dla chlopów, bo kto bedzie zaglądał.
    > Kamerke zamontowac? to dopiero rozładuje aku :-)
    > IMO - zawsze przygasają.
    >
    > Tylko ... jak kiedys dojechałem aku do 4Ah pojemnosci.
    > Słownie: cztery Ah.

    A widzisz, amerykanie juz dawno odpuscili podawanie pojemnosci. Gadaja o cold
    cranking amps (CCA) i od biedy reserve capacity (czyli Ah ale zwane inaczej)

    > Zapalał bez problemu. Ale swiateł nie mogłem włączonych zostawic nawet
    > na 15 minut ...

    W kinach samochodowych maja dyzurne akumulatory dla tych co film obejrzeli i aku
    braklo na pokrecenie. To w kanadzie i usa :)

    > A ktorego?
    > A na jakiej podstawie wymieniacie?

    Na podstawie bajek z mchu i paproci. Nie zawsze wymienia, podepna do miernika
    (nazywam go grzalka z wieszka) i zobacza czy mu prad opadnie.
    Jak aku dobry to usmiechna sie i odmowia. No, moze costco przyjmie takiego zwrota.
    Nie badalem tematu.