    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: akopalipsa
    Date: Sat, 23 Jul 2016 01:19:12 +0200

    sundayman napisał:

    > - Panie generale - ich trzeba trzymać jak Hannibala Lectera !
    > Związanych i w maskach na twarzy !
    >
    > - Próbowaliśmy. Niestety, jeden w nocy zrobił napalm, drugi wystrugał
    > z krzesełka drona i razem z trzecim wysłali to wszystko nad barak
    > strażników... Masakra.

    -- Po pierwsze, wagon aresztancki winien posiadać kraty ochronne.
    To jest takie jasne jak słońce i wagon nasz kraty przepisane posiada.
    Siedzimy za doskonałymi kratami. Co do tego, wszystko jest w porządku;
    po drugie, w uzupełnieniu C.K. rozporządzenia z dnia dwudziestego
    pierwszego listopada roku tysiąc osiemset siedemdziesiątego
    dziewiątego, każdy wagon aresztancki powinien posiadać wychodek.
    Jeśli takowego nie ma, to w wagonie znajdować się winno naczynie
    przykrywane do wykonywania małej i dużej potrzeby aresztantów oraz
    straży im towarzyszącej. Tutaj właściwie nie może być mowy o wagonie
    aresztanckim, bo nie ma owego wychodka; znajdujemy się w zwykłym
    przepierzonym wagonie, oddzieleni od reszty świata. Nie ma tu także
    owego naczynia krytego, które by...

    -- Możesz pan robić oknem -- rzekł zrozpaczony kapral.

    -- Pan kapral zapomina -- rzekł Szwejk -- że żadnemu aresztantowi
    nie wolno zbliżać się do okna.

    -- Po trzecie -- wywodził dalej jednoroczny ochotnik -- powinno
    znajdować się tu naczynie z wodą do picia. I o tym także pan nie
    pomyślał. A propos! Czy wiesz pan, na której stacji rozdawany
    będzie menaż? Nie wiesz pan? Naturalnie, wiedziałem, że pan się
    nie poinformował.

    Więc widzi pan, panie kapral -- odezwał się Szwejk -- że wożenie
    aresztantów to nie żaden szpas. Nas trzeba otaczać troskliwą opieką.
    My nie jesteśmy takimi zwyczajnymi żołnierzami, którzy o wszystko
    muszą kłopotać się sami. Nam trzeba przynosić wszystko, wszystko
    pod sam nos, ponieważ są na to takie rozporządzenia i paragrafy,
    których każdy musi się trzymać, bo inaczej nie byłoby porządku.
    "Człowiek aresztowany to taka bezradna istota jak dzieciątko
    w poduszce, mawiał jeden mój znajomy włóczykij, o niego trzeba się
    kłopotać, żeby się nie zaziębił, żeby się nie irytował, żeby był
    zadowolony ze swego losu, żeby nieboraczkowi nikt krzywdy nie czynił."

    --
    Jarek