    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: akopalipsa
    Date: Thu, 21 Jul 2016 21:54:19 +0200

    W dniu 2016-07-21 o 20:48, Dariusz Dorochowicz pisze:
    >(...)
    > A eksperymenty z prądem? Jako gówniarz, miałem wtedy max 5 lat,
    > wiedziałem już całkiem sporo - że w gniazdku jest 220V, że bateria ma
    > 4.5V, że żarówka na niższe napięcie podłączona do wyższego jaśniej
    > świeci... Musiałem starszych podsłuchiwać jak nic. No i sprawdziłem.
    > (...)

    Ja pamiętam dwie przygody z wieku przedszkolnego.

    1.
    Wiedziałem, że są lampy i trzeba je wpiąć do prądu, aby świeciły.
    Wszedłem do jednego z warsztatów (mój tato wtedy był kierownikiem bazy
    zieleni) i zobaczyłem bardzo ładną (dla mnie) i dziwnych kształtów
    lampę. Pytam kogoś: A co to jest? Lampa naftowa - odpowiedział ktoś.
    Stwierdziłem: Acha. I sobie poszedłem. Przyszedłem, jak nikogo nie było
    i dawaj szukać kabla, coby owo cudo podłączyć do prądu, bo nie znałem
    ternimu "lampa naftowa". Znalazłem jakiś przewód, zacząłem go podpinać
    do pokrętła lampy naftowej, bo najbardziej mi przypominało zaciski
    prądowe. Na szczęście na tym etapie ktoś mnie przyuważył.

    2.
    Też w okresie przedszkolnym. Chciałem naładować płaską baterię za pomocą
    mamy wsuwek do włosów i gniazdka 220. Nikogo w domu nie było. Jakimś
    cudem znalazłem się nagle przy przeciwległej ścianie. Poszukałem suchą
    szmatę (już wiedziałem, co to izolacja) i przez tą szmatę chwyciłem
    baterię, aby mnie bestia sama z siebie drugi raz nie kopnęła, i śmiałym
    ruchem wyrzuciłem przez okno na hałdę węgla.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam