    Subject: Re: akopalipsa
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    Date: Thu, 21 Jul 2016 20:48:20 +0200

    W dniu 2016-07-21 o 10:07, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zapewne ci najlepsi/najskuteczniejsi właśnie nie piszą :)

    Tak sobie czytam...
    Wiecie, że na początku lat siedemdziesiątych, przy wjeździe do lasu,
    leżał sobie wianuszek granatów moździerzowych? Nie, żaden poligon ani
    nic takiego, państwowy las. Parę lat tak leżały, aż kiedyś zniknęły.
    Proch do rakiety (nie chciała latać) to się brało z amunicji co na
    polach jeszcze leżała. Widziałem wyorany nabój 75mm na oko... Sam
    znalazłem kiedyś minę taką na kołek, leżała w jeziorze przy brzegu na
    kamienistym dnie. Saperzy przyjechali akurat w taką pogodę, że nic nie
    było widać, a te ich wykrywacze w wodzie ciągle piszczały (to już się
    liczy że temacie grupy ;) ), tak, że w końcu stwierdzili, że nie będą
    dalej szukać, tylko powiesili dwie kostki trotylu w okolicy (w wodzie,
    na patykach wbitych w dno), wysadzili i stwierdzili, że nawet jak tam
    coś było, to i tak będzie już rozkruszone i bezpieczne. Ja tylko
    zobaczyłem słupy wody sporo ponad drzewami. Tak parę razy wyżej niż
    nadbrzeżne drzewa. I wiecie co? Wcale mnie nie ciągnęło żeby zobaczyć
    jak tam wygląda po wszystkim. To już była połowa lat osiemdziesiątych.
    Mniej więcej wtedy chłopak z podstawówki załatwił się detonatorem jakimś
    niedużym - na oczach rodziców (mama - patrz - klepnął siekierką i było
    po chłopaku). A nawet ranki jednej nie miał.
    A eksperymenty z prądem? Jako gówniarz, miałem wtedy max 5 lat,
    wiedziałem już całkiem sporo - że w gniazdku jest 220V, że bateria ma
    4.5V, że żarówka na niższe napięcie podłączona do wyższego jaśniej
    świeci... Musiałem starszych podsłuchiwać jak nic. No i sprawdziłem.
    Faktycznie jaśniej świeci, dużo jaśniej, ale krótko, tak trochę
    niebiesko, a potem w całej wsi nie ma prądu. Musiałem spore wrażenie
    zrobić, bo skończyło się tylko na pogadance. A to była tylko żaróweczka
    od latarki włożona jakimś cudem do lampki nocnej zamiast standardowej
    E14. Że mnie wtedy nic nie pieprznęło to do tej pory się dziwię, ale
    pamiętam że uważałem żeby nie dotknąć niczego poza bańką żarówki.
    Albo inna przygoda. Serwis RTV, stanowisko do TV, transformator
    izolacyjny oczywiście, i jak mnie nie walnie w rękę... Prosta sprawa -
    jak się trzyma chassis telewizora, to lepiej jednak kciuk trzymać na
    chassis, a nie żeby po PCB pod lampami odchylania poziomego się pętał.
    Centralnie na cokół władowałem palec. Jeszcze miałem przygodę z lampką
    poziomu nagrywania wyjętą z pokrywy ZK120 (bez T) pod prądem i wziętą w
    dłoń. Wypalone dwie dziury w dłoni przez kondensator zasilacza do
    notebooka który przez weekend utrzymał ładunek... Długo się to goiło.
    To tyle w tym odcinku (i chyba zresztą dość chwalenia się głupotą).

    Pozdrawiam

    DD