  • 1. Data: 2010-12-16 19:43:52
    Temat: adapter VGA->DVI?
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Witam,

    Mam laptopa z wyjściem VGA, i chcę uzyskać jak najlepszy obraz na monitorze
    1680x1050 z wejściami zarówno VGA, jak i DVI.

    Które połączenie da lepszą jakość:

    VGA->VGA, czy
    VGA->adapter->kabel DVI?

    Adapter np. taki:
    http://marketia.pl/product_info.php/products_id/1649
    3?webeId=513195

    Wiem, że oba połączenia będą analogowe, ale które lepsze? (chodzi zwłaszcza
    o brak "echa" wokół czcionek itp).

    Piotr

  • 2. Data: 2010-12-16 19:47:23
    Temat: Re: adapter VGA->DVI?
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2010-12-16 20:43, Piotr Wozniacki pisze:
> [...]
    >
    > Mam laptopa z wyjściem VGA, i chcę uzyskać jak najlepszy obraz na
    > monitorze 1680x1050 z wejściami zarówno VGA, jak i DVI.

    Dadzą taką samą, przy założeniu że przejściówki są dobrej jakości.

    > Wiem, że oba połączenia będą analogowe, ale które lepsze? (chodzi
    > zwłaszcza o brak "echa" wokół czcionek itp).

    To, gdzie lepszej jakości będzie kabel.

    --
    Andrzej

  • 3. Data: 2010-12-17 14:00:37
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 16 Dec 2010 20:43:52 +0100, Piotr Wozniacki napisał(a):

> [...]
    3?webeId=513195

    > Wiem, że oba połączenia będą analogowe, ale które lepsze? (chodzi zwłaszcza

    To z linku to nie adapter, tylko pasywna przejściówka. Drugi sposób będzie
    działał tylko pod warunkiem, że złącze DVI monitora jest analogowe lub
    analogowo-cyfrowe. Ale najprawdopodobniej jest tylko cyfrowe, więc ten
    sposób w ogóle nie zadziała.
    --
    GLaF

  • 4. Data: 2010-12-17 20:48:50
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    "GLaF" <g...@n...takiego.numeru.pl> wrote in message

> [...]
    > działał tylko pod warunkiem, że złącze DVI monitora jest analogowe lub
    > analogowo-cyfrowe. Ale najprawdopodobniej jest tylko cyfrowe, więc ten

    A można prosić o jakiś link do adaptera - wszędzie widzę tylko takie własnie
    przejściówki...

  • 5. Data: 2010-12-17 21:00:08
    Od: "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl>

    Użytkownik "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mam laptopa z wyjściem VGA, i chcę uzyskać jak najlepszy obraz na
    > monitorze 1680x1050 z wejściami zarówno VGA, jak i DVI.

> [...]

    Tylko połaczenie VGA-VGA.
    Co do połączenia VGA->adapter->kabel DVI, to jest to niemożliwe (raczej) bo
    nie spotkałem jeszcze monitora, który miałby na wejściu DVI podłączone
    analogi, a nawet jak ma, to jakość będzie taka sama jak VGA-VGA.
    Jeśli jednak bardzo się upierasz aby przerobić sygnał analogowy (VGA) na
    cyfrowy (DVI), to musisz zastosować np. taki konwerter
    http://www.tridex.pl/ramka4.php?menu=towar&symbol=45
    86
    a za nim już zwykłą przejściówkę HDMI-DVI. Przy czym spodziewaj się jakości
    gorszej niż w połączeniu VGA-VGA.

  • 6. Data: 2010-12-23 12:47:49
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bo
    > nie spotkałem jeszcze monitora, który miałby na wejściu DVI podłączone

    W pracy mam takiego LCD MAG 17", który ma tylko DVI, ale do kompa kabelek
    jest D-SUB->DVI i sygnał jak najbardziej analogowy. Taki kabel był w
    komplecie z monitorem.

  • 7. Data: 2010-12-27 17:39:07
    Od: "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > W pracy mam takiego LCD MAG 17", który ma tylko DVI, ale do kompa kabelek
    > jest D-SUB->DVI i sygnał jak najbardziej analogowy. Taki kabel był w

    A jednak.
    Tak czułem, że można być niczego pewnym na 100%. ;-)