  • 1. Data: 2010-12-16 10:59:55
    Temat: nvidia 6100 - wspomaganie mpeg2
    Od: Marx <M...@n...com>

    Witam
    Na linuxie istnieje coś takiego jak VDPAU - ale karta gforce 6100 nie
    jest obsługiwana. Tymczasem coś mi się kojarzy, że 6100 miała
    wspomaganie odtwarzania filmów, ale nie HD (tzw PureVideo). I teraz
    ciekawi mnie czy pod windows ta karta cokolwiek wspomaga?
    A może te wszystkie wspomagania działają tylko razem, tzn DXVA/VDPAU
    obsługuje zawsze HD niejako przy okazji wspomagając odtwarzanie mpeg2, a
    jak tego nie ma to nie wspomaga nic?
    Marx

  • 2. Data: 2010-12-18 16:35:03
    Temat: Re: nvidia 6100 - wspomaganie mpeg2
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > A może te wszystkie wspomagania działają tylko razem, tzn DXVA/VDPAU
    > obsługuje zawsze HD niejako przy okazji wspomagając odtwarzanie mpeg2, a

    Wspomaganie DVD / MPEG-2 było juz w pierwszych Geforce. W 6100 też jest.
    Możesz to sprawdzic np. uzywając PowerDVD i przełączyć w nim "Hardware
    Acceleration" sprawdzając jak to wpływa na użycie CPU podczas odtwarzania
    filmu.
    Z tym że dotyczy to rozdziałki SD (czyli w praktyce filmów DVD), filmy
    MPEG-2 HD (1080p, 720p) nie są akcelerowane.
    http://www.nvidia.com/docs/CP/11036/PureVideo_Produc
    t_Comparison.pdf
    Jak widac lista funkcji video wspieranych przez 6100 jest bardzo mała,
    obejmuje tylko rozdzielczość SD i tylko w MPEG-2 oraz WMV9.

  • 3. Data: 2010-12-20 14:54:12
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 18.12.2010 17:35, maX wrote:

> [...]
    > Jak widac lista funkcji video wspieranych przez 6100 jest bardzo mała,
    > obejmuje tylko rozdzielczość SD i tylko w MPEG-2 oraz WMV9.
    Dzięki za informacje, o coś takiego mi chodziło. Na razie to wspomaganie
    mi wystarczy. Pytanie czy to wspomaganie jest elementem VDPAU?
    Marx

  • 4. Data: 2010-12-20 20:09:39
    Od: Marx <m...@n...nospam.com>

    Potestowałem i wyszło na to że może pod windows owszem jakieś
    wspomaganie jest, ale pod linuxem nie ma
    Marx

  • 5. Data: 2011-01-09 13:28:58
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Marx" <m...@n...nospam.com> napisał w wiadomości
    > Potestowałem i wyszło na to że może pod windows owszem jakieś wspomaganie
    > jest

    Nie może tylko napewno. Sprawdziłem na PowerDVD i działa, po włączeniu
    "Hardware Acceleration" znacznie spada użycie CPU. Co ciekawe przy
    odtwarzaniu plików 720p mp4 (MPEG-4) też działa akceleracja sprzętowa, mimo
    że 6100 jej formalnie nie miał w tym zakresie. Dxvachecker też zgłasza dość
    dużą ilośc funkcji Video, jestem niemal pewien że gdy to kiedyś sprawdzałem
    to ich lista była znacznie krótsza. 6100 to niemal to samo co 6150, być moze
    programista nVidii pisząc drivery dla 6100 zapomniał że na 6100 miał usunąć
    akceleracje sprzętową i zostały takie same funkcje jak dla 6150 (który już
    miał standardowe Purevideo, jak dla reszty Geforce 6x00).

    > ale pod linuxem nie ma
    > Marx

    Nie znam sie na linuxie, ale hardwarowo akceleracja DVD napewno jest. Może
    spróbuj innego playera albo innej wersji driverów.

  • 6. Data: 2011-01-10 07:18:39
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 09.01.2011 14:28, maX wrote:
    > Nie znam sie na linuxie, ale hardwarowo akceleracja DVD napewno jest.
    > Może spróbuj innego playera albo innej wersji driverów.
    fizycznie jest ale obsługi brak.
    Wszelka akceleracja jest zaszyta w VDPAU które w modelach < 8xxx (w
    uproszczeniu) po prostu nie działa.
    Co ciekawe akceleracja działa nawet na starszych kartach ATI typu
    HD2400, choć jest to dosyć świeży temat
    Marx