  • 1. Data: 2010-12-16 22:17:14
    Temat: HDD 7GB a niby był większy
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    Witam.

    Telefonicznie miałem udzielić wsparcia przy nowo instalowanym XP na
    starszym komputerze. Doszliśmy do tworzenia partycji, i okazało się.. że
    na dysku jest obszar niepodzielony na partycje o wielkości 7GB i nic
    więcej. Osoba twierdzi, że kiedyś dawno był tam system i nawet dwa.
    Czyli pewnie dysk te hmm 40-60GB miał niby.
    Co mógł kiedyś powyczyniać, że dysk ma tylko 7GB? Jakieś ukryte
    partycje? To możliwe? Sformatował na niskim poziomie? Czy te
    przypuszczenia są trafne? A co jeszcze?

    Dzięki.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 2. Data: 2010-12-16 22:39:53
    Temat: Re: HDD 7GB a niby był większy
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 16 Dec 2010 23:17:14 +0100, Piotr M napisał(a):

> [...]
    > że dysk ma tylko 7GB? Jakieś ukryte partycje? To możliwe? Sformatował na
    > niskim poziomie? Czy te przypuszczenia są trafne? A co jeszcze?
    Na pewno nie przez telefon taki problem

  • 3. Data: 2010-12-16 22:41:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-16 23:17, Użytkownik Piotr M napisał:

> [...]
    > Co mógł kiedyś powyczyniać, że dysk ma tylko 7GB? Jakieś ukryte
    > partycje? To możliwe? Sformatował na niskim poziomie? Czy te

    1. Dobry program do partycjonowania pokaże istniejące partycje
    nawet te ukryte.
    2. Pracownicy bywają sprytni i może ktoś kiedyś sobie podmienił
    dysk, czyli wsadził starą 8GB a zabrał większy.
    3. Taki dysk był od początku, wprawdzie takie dyski to wkładano
    w czasach komputerów z prockami 200-300MHz ale do sprzętu
    biurowego może ktoś przyoszczędził i włożył dysk z poprzedniej
    epoki.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-12-16 22:42:55
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Piotr M" napisał:

    > Telefonicznie miałem udzielić wsparcia przy nowo instalowanym XP

    Jaka wersja?

> [...]
    >więcej. Osoba twierdzi, że kiedyś dawno był tam system i nawet dwa. Czyli

    A co wykazuje BIOS?

    JoteR

  • 5. Data: 2010-12-17 00:18:13
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    Piotr M pisze:

    > partycje? To możliwe? Sformatował na niskim poziomie? Czy te
    > przypuszczenia są trafne? A co jeszcze?

    Może przestawił zworki na dysku w jakiś dziwaczny sposób?

    Pzdr, OMSON