  • 1. Data: 2010-12-16 15:33:01
    Temat: Zdjęcia na dyskach CD\DVD
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMU.interia.pl>

    Jak wiadomo większość zdjęć które się robi cyfrówkami jest przechowywana
    na dyskach CD\DVD, na jakich płytkach najlepiej nagrywać te zdjęcia żeby
    przetrwały jak najdłużej ???

  • 2. Data: 2010-12-16 17:15:38
    Temat: Re: Zdjęcia na dyskach CD\DVD
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-12-16 16:33, Gupik pisze:
    > Jak wiadomo większość zdjęć które się robi cyfrówkami jest przechowywana
    > na dyskach CD\DVD, na jakich płytkach najlepiej nagrywać te zdjęcia żeby
    > przetrwały jak najdłużej ???

    Tak jak wszystkie inne dane: nie na najtańszych z hipermarketu;)

  • 3. Data: 2010-12-16 17:31:21
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > Jak wiadomo większość zdjęć które się robi cyfrówkami jest przechowywana
    > na dyskach CD\DVD, na jakich płytkach najlepiej nagrywać te zdjęcia żeby

    Bez znaczenia na jakich ale przede wszystkim co najmniej 2 kopie na
    różnych, a góra co 2 lata weryfikacja i jeśli choć jedna kopia ma błędy
    to robimy nową z dobrego nośnika. I najlepiej nie wykorzystywać więcej
    niż 80% nośnika bo zewnętrzne sektory sa najbardziej narażone na
    uszkodzenie.

  • 4. Data: 2010-12-16 17:32:05
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 16 Dec 2010 16:33:01 +0100, Gupik napisał(a):

    > Jak wiadomo większość zdjęć które się robi cyfrówkami jest przechowywana
    > na dyskach CD\DVD, na jakich płytkach najlepiej nagrywać te zdjęcia żeby
    > przetrwały jak najdłużej ???

    Na jakich bys nie nagrywal, to nie wytrzymaja, gdy slonce zamieni sie w
    karla;)

  • 5. Data: 2010-12-16 17:46:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-16 18:15, Użytkownik Tomaszek napisał:

    > Tak jak wszystkie inne dane: nie na najtańszych z hipermarketu;)

    Mało.
    Jeśli dane są ważne to:
    1. Trzymasz je w dwu kopiach.
    2. Kopie na różnych nośnikach.
    I nie tyle mam na myśli dwa rodzaje płytek DVD tylko jedna na
    płytce a druga na dysku.
    Co roku sprawdzasz (przez zwykłe kopiowanie) czy dane dają się
    odczytać.
    Jeśli są problemy nośnik do utylizacja a z drugiej kopii
    robisz kolejną.
    Jeśli jesteś fanatykiem trzymania wszystkiego na płytkach
    (bo tanio) nie zapominaj wraz z rozwojem techniki zmieniać
    rodzaje nośników (CD skopiować na DVD a teraz myśleć
    o skopiowaniu DVD na BR czy HD-DVD).

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-12-16 17:51:54
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMU.interia.pl>

    jeśli chodzi o ważność tych zdjęc to są fotki rodzinne, i ta osoba chce
    żeby przetrwały jak najdłużej :)

  • 7. Data: 2010-12-16 17:56:35
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-12-16 18:15, Tomaszek pisze:

    > Tak jak wszystkie inne dane: nie na najtańszych z hipermarketu;)

    Jedź do Reala na Ursynowie. Tam jest tak duży wybór (nawet z Light
    Scribe), że nie wiedziałbyć co wybrać i to nie Real przecież to
    produkuje tylko firmy znanych marek.
    Nadmienię, że ceny tam są na miarę skromnego portfela i o to chodzi.

    --
    animka

  • 8. Data: 2010-12-16 19:10:11
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2010-12-16 18:56, animka pisze:
    > Jedź do Reala na Ursynowie. Tam jest tak duży wybór (nawet z Light

    to ja zapytam, czy wątkotwórca pytał o tani nośnik z marketu?
    Bo chyba nie. Z całym szacunkiem, można pleść głupoty, ale wypadałoby
    czytać ze zrozumieniem.

    > Scribe), że nie wiedziałbyć co wybrać i to nie Real przecież to
    > produkuje tylko firmy znanych marek.

    no przecież nie wie co wybrać i stąd pytanie...

    To ja odpowiem, bez wciskania teorii jak dane trzymać, na ilu nośnikach
    etc...

    Ja używam/używałem do niedawna Archval Grade Verbatima (DVD). Czy dobre?
    Mam dane na tych płytkach chyba dwa lata i ok. Wyczytałem gdzieś kiedyś
    że dobre są do archiwizacji i kupiłem. 5 - 7 pln sztuka czy jakoś tak.
    Planuje kupić jakieś hdd większe i tam zrzucić dodatkowo dane. I to
    będzie już docelowo na jakiś czas.
    Natomiast BR itp - trochę strach, technologia płyt nie wzbudza mojego
    zaufania, tak jak z początku DVD, co druga nagrywarka miała problem z
    dobrym wypalaniem i odczytem.

  • 9. Data: 2010-12-16 19:29:09
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2010-12-16 18:46, RadoslawF pisze:
    > Jeśli jesteś fanatykiem trzymania wszystkiego na płytkach
    > (bo tanio) nie zapominaj wraz z rozwojem techniki zmieniać
    > rodzaje nośników (CD skopiować na DVD a teraz myśleć
    > o skopiowaniu DVD na BR czy HD-DVD).

    na DVD wcale nie jest tanio, szczególnie na takich do tego
    przeznaczonych. 4GB to koszt 5-8 pln sztuka.
    Taniej na hdd wychodzi. Ja bym kupił 3,5" szczególnie wolnoobrotowy
    jakiś, żaden 10000 - 15000 rpm:) Samsung F2 czy coś z seagetów 5900rpm
    są trwalsze, choć tu zdania będą podzielone:)
    HDD 1-2TB to ~300 - 400pln, a jak padnie, to mozliwości odzyskania
    danych wieksze niż z jakiej kolwiek płyty

  • 10. Data: 2010-12-16 19:37:05
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-12-16 16:33, Gupik pisze:
    > Jak wiadomo większość zdjęć które się robi cyfrówkami jest przechowywana
    > na dyskach CD\DVD,

    a skąd to wiadmomo ? ja przechowuje ważne rzeczy wyłącznie na dyskach
    (kilku) nigdy na płytkach

    > na jakich płytkach najlepiej nagrywać te zdjęcia żeby
    > przetrwały jak najdłużej ???

    2 lata wystarczą, jak nie to zapomnij o płytkach