  • Data: 2009-02-24 10:41:05
    Temat: Re: a to ja tez cos aktualnego wrzuce
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str> szukaj wiadomości tego autora

    > Są wg mnie 2 rodzaje zdjęć. Pokazujące rzeczywistość, albo twórcze w
    > których artysta stara się coś przekazać.
    > I pytanie czy chciałeś pokazać zimę w Sosnowcu czy też błysnąć jako artysta?

    Ach, Ty dzielisz zdjęcia na pokazujące rzeczywistosc (czytam: kolor) i
    tworcze (moga byc c/b). Dla mnie Twoje podzialy sa obce dlatego tez
    roznimy sie ocenie stosowania czerni i bieli. Tak jak pisalem dla mnie
    jedynym wyznacznikiem tego czy kolor pozostawic (na ogol pozostawiem)
    jest to czy kolor wnosi jakas cenna informacje lub cenny walor do
    fotografii. A jesli kolor nie jest niezbedny to znaczy, ze jest zbedny.
    Porownam to do komina na zdjeciu: jesli nie jest na zdjeciu tematem lub
    istotnym elementem tla to najprawdopodobniej jest w kadrze zbedny. W
    przypadku komina do retuszu sie nie posuwam tylko po prostu nie robie
    zdjecia jak mi przeszkadza w kadrze. Kolor traktuje inaczej, jesli jest
    zbedny to go usune, takze na zdjeciach, ktore okresliles obcym mi
    zaszeregowaniem "pokazujace rzeczywistosc".

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl