  • Data: 2009-02-24 13:39:14
    Temat: Re: a to ja tez cos aktualnego wrzuce
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str> szukaj wiadomości tego autora

    > źle czytasz ;)) to takie które nie zostały zniekształcone świadomie
    > przez fotografa

    Aha, czyli dla Ciebie c/b to znieksztalcenie przez fotografa.
    To tu sie roznimy, bo dla mnie to wybor techniki, tak jak moglem kiedys
    wybrac papier twardy albo miekki. Nawet w aparacie mialem od razu
    ustawione c/b by miec podglad zgodny z tym co widzialem oczami
    wyobrazni. Niestety c/b RAWa zalozyc do aparatu nie moglem.

    > co to znaczy, że kolor jest zbędny lub niezbędny, do czego? i po co
    > ingerować skoro nie ma wg Ciebie znaczenia?

    Kolor (w moim pojeciu) niezbedny jest wtedy gdy, zdjecie po jego
    usunieciu wyraznie cos traci. Dobrym przykladem jest pierwsze od gory.
    To zdjecie bez koloru praktycznie nie istnieje!

    http://www.waldek.sewera.pl/01_zab.htm

    W innych zdjeciach traktuje kolor jako podobny srodek wyrazu jak
    operowanie kadrem, glebia ostrosci. Moge wszak nietypowo skadrowac i tez
    moglbys mi zarzucic, ze "ingeruje zanadto w rzeczywistosc" bo kadr jest
    pochylony albo nieproporcjonalnie duza ilosc nieba na zdjeciu zaburza
    naturalny odbior. Moge tlo brudnego miasta ukryc w nieostrosci i tez
    moglbys powiedziec, ze falszuje rzeczywistosc. To jak? Falszowac
    nieostroscia mi wolno, a zalozeniem c/b negatywu juz nie? :-)

    Waldek

    www.waldek.sewera.pl