  • 31. Data: 2012-02-25 18:49:35
    Temat: Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-02-25 17:43, kogutek pisze:
    > Jak moje pokolenie wiedziało by jaki dobrobyt nas czeka to byśmy własnymi
    > rękami udusili Wałęsę i całą ubecką opozycję.
    A co to za pokolenie? 4-latków za prezydentury Wałęsy?

    Maciek

  • 32. Data: 2012-02-25 18:51:10
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > No właśnie. Ceny zbliżone do naszych, a zarobki ile razy niższe?
    Jak ci Białorusini na to pozwalają? Powinni chyba inaczej zagłosować w
    wyborach, bo to jawna niesprawiedliwość. No chyba, że niskie ceny paliwa
    im wystarczają do szczęścia :->

    Maciek

  • 33. Data: 2012-02-25 18:58:22
    Od: "jerzy.n" <d...@p...fm>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak moje pokolenie wiedziało by jaki dobrobyt nas czeka to byśmy własnymi
    > rękami udusili Wałęsę i całą ubecką opozycję.
    Oczywiście ze niektórzy mieli lepiej, mieli sklepy za żółtymi firankami i
    mieli władze i tego im brak, teraz niech nie narzekają ...

  • 34. Data: 2012-02-25 19:11:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Feb 2012 14:55:05 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
    > Za`baryłkę ropy musimy zapłacić ze 100 dolarów. Da się z niej zrobić ze 120
    > litrów paliw różnych możliwych do użycia w silnikach spalinowych.
    > 300zł/120=2,5zł
    > 2,50 kosztuje w Polsce surowiec na na litr paliwa.

    Byc moze troche mniej. Jako duzy hurtowy odbiorca nalezy sie rabat.

    Te kontrakty tajne i nie podaja po ile kupujemy, ale z gazem do niedawna
    sie mowilo ze dywersyfikacja bedzie nas duzo kosztowac.

    > Wiesz dlaczego oni mają cenę paliwa na stacji niższą niż światowa cena surowca
    > potrzebna na wyprodukowanie 1 litra? Bo tam nie ma Kaczyńskich, Maciarewiczów
    > itd. I od Rosji kupują ropę praktycznie po kosztach wydobycia i transportu.
    > Taką politykę prowadzi Rosja. Jak ktoś z nimi kotów nie drze to ropę i gaz ma
    > za pół darmo.

    Pomijajac kaczynskich, to jeszcze kwestia czego Rosja w zamian sobie zyczy
    i ile to naprawde kosztuje.

    > Czytałem niedawno że w UE srają pod siebie bo na Białorusi mają
    > zbudować fabrykę nawozów. Jak zbudują i uruchomią to wykończą wszystkie takie
    > fabryki w UE. Gaz mają kupować od Rosji w takiej cenie że powietrze droższe.

    a potem nie wiadomo kiedy im Rosja kurek zakreci.
    o ile pamietam - to juz pare razy zakrecala - a przy okazji i nam.

    J.

  • 35. Data: 2012-02-25 22:34:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:

    > Jak moje pokolenie wiedziało by jaki dobrobyt nas czeka to byśmy
    > własnymi rękami udusili Wałęsę i całą ubecką opozycję.

    bogu dzięki gówno mogłeś bo byśmy teraz żyli w takim grajdole jak Białoruś
    czy Ukraina (pewnie bym nie żył tutaj bo bym wyemigrował do USA)

  • 36. Data: 2012-02-25 22:35:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    jerzy.n wrote:
> [...]
    > Oczywiście ze niektórzy mieli lepiej, mieli sklepy za żółtymi
    > firankami i mieli władze i tego im brak, teraz niech nie narzekają

    no i wielu rzemieślników miało lepiej bo nie było konkurencji i jak człowiek
    żył dobrze z wadzą to miał jak pączek w maśle.

  • 37. Data: 2012-02-25 22:56:00
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "jerzy.n" <d...@p...fm>

    > Oczywiście ze niektórzy mieli lepiej, mieli sklepy za żółtymi firankami i
    > mieli władze i tego im brak, teraz niech nie narzekają ...

    Nie o to chodzi. Po prostu "nie o taką Polskę walczyliśmy" jaką teraz mamy.
    Choćby fotoradary.

  • 38. Data: 2012-02-25 23:18:35
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-02-25 14:51, DoQ pisze:

    > Te, a od kiedy to w UE jest w tym zakresie pełna swoboda?

    a kto jest euroentuzjastą?

    no i podobno mamy mieć jakiś głos w unii
    tak Tusku mówi, że przy stole będziemy siedzieli a nie pod.
    ale widać ochłap z dopłat lepszy niż wynegocjowanie swobody fiskalnej.

  • 39. Data: 2012-02-25 23:32:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 25 Feb 2012 18:51:10 +0100, Maciek

    > No chyba, że niskie ceny paliwa
    > im wystarczają do szczęścia :->

    Pewnie, w końcu dużo go nie kupią za swoją pensyjkę.
    Zresztą, Łada pojedzie i na rzepaku.

    --
    Pozdor Myjk

  • 40. Data: 2012-02-25 23:33:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Masz rację że jesteśmy dymani. Ale przez Arabów. W przeciągu dziesięciu
    > lat
    > ropa zdrożałą 300%. Nie ma na to żadnego wytłumaczenia z wyjątkiem
    > jednego.
    > Ciapaki szykują się na dużą wojnę i potrzebują dużo kasy żeby nie popełnić
    > błędu jaki Hitler zrobił. W tej wojnie chcą wystąpić jako agresorzy. A po
    > wygraniu będą chcieli zaprowadzić swój porządek w podbitych krajach.

    Taa... i mamy trzech lemowskich internatow zacytowanych.