eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodya moze elektryczny › Re: a moze elektryczny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: a moze elektryczny
    Date: Tue, 16 Apr 2013 13:35:24 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 36
    Message-ID: <kkjdig$8s3$1@mx1.internetia.pl>
    References: <1jtttxuq52dlu$.zr8ultm5pqyg$.dlg@40tude.net>
    <kke6nk$kml$1@news.dialog.net.pl>
    <5...@g...com>
    <516ae1a6$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@a...wkurw.org>
    <62dbfqd56kl9.6ah0w92164t4$.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    <1foi05fyz3ujc$.1mlcgc817mybb.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <516be0a0$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <516bef91$0$1250$65785112@news.neostrada.pl> <kkgt98$2qo$2@dont-email.me>
    <516bfa8f$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@p...pl.invalid>
    <516bff06$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    <516d1a55$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkj863$n75$1@mx1.internetia.pl>
    <4...@p...pl.invalid>
    NNTP-Posting-Host: 83.238.197.12
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1366112656 9091 83.238.197.12 (16 Apr 2013 11:44:16 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 16 Apr 2013 11:44:16 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <4...@p...pl.invalid>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686 on x86_64; rv:10.0.11) Gecko/20121123
    Icedove/10.0.11
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2489441
    [ ukryj nagłówki ]

    On 16.04.2013 12:51, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Michoo,
    >
    > Tuesday, April 16, 2013, 12:03:28 PM, you wrote:
    >
    >
    > Superkondensatory nadal mają zbyt małą pojemność :(

    Tonowy samochód jadący 50km/h to niecałe 100kJ.

    Patrząc po tym maleństwie(przykład, do samochodu musiały by być o
    większym prądzie):
    http://www.dfrobot.com/index.php?route=product/produ
    ct&product_id=483#.UW01MVFb-00


    700J - potrzebujesz ledwie 150 sztuk, żeby zatrzymać całą energię przy
    hamowaniu (a jeszcze przecież straty odejdą). 600 sztuk aby zatrzymać
    przy 100km/h. Nie wydaje się takie nierealne - chodzi przecież tylko o
    zatrzymanie energii na chwilę pomiędzy hamowaniem a ruszeniem.


    > Dużą gęstość energii ma koło zamachowe ale efekt żyroskopowy katuje
    > łożyska :(

    Większym problemem będą chyba siły na przekładniach...

    Ale można by pozwolić mu się obracać swobodnie - taki duży żyroskop i
    napędzać/zwalniać elektromagnetycznie - siła na łożyskach znacznie
    mniejsza i nie próbuje stabilizować żyroskopowo pojazdu, ale wolę nie
    być w pobliżu tego w razie wypadku - taka rozpędzona gigantyczna piła -
    musiałby być jakiś mechanizm powodujący jego całkowite zniszczenie w
    razie kolizji.

    --
    Pozdrawiam
    Michoo

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: