  • 1. Data: 2009-02-27 12:14:59
    Temat: a ja czekam na nowy typ matryc
    Od: nico <n...@n...pl>

    Pomyślałem sobie, że po 50Mpikseli pojawi się następna nowość, która
    może być dość przełomowa, ale niestety cała szklarnia pójdzie na
    śmietnik. Matryca sferyczna. Czyli tak jak źrenica w ludzkim oku. Sporo
    problemów odpadnie ze szkłami. Inna sprawa, że pojawią się nowe, ale
    może skórka będzie warta wyprawki?

    --
    nicość

  • 2. Data: 2009-02-27 12:34:28
    Temat: Re: a ja czekam na nowy typ matryc
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    nico pisze:
> [...]
    > śmietnik. Matryca sferyczna. Czyli tak jak źrenica w ludzkim oku. Sporo
    > problemów odpadnie ze szkłami. Inna sprawa, że pojawią się nowe, ale

    Prawdziwą rewolucją to by była matryca, która umożliwiałaby zmianę
    swojego kształtu programowo. Tak czy inaczej narazie to nie to ogranicza
    zdjęcia :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 3. Data: 2009-02-27 12:43:00
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    nico pisze:

    > śmietnik. Matryca sferyczna. Czyli tak jak źrenica w ludzkim oku. Sporo

    Chyba jak siatkówka :)

  • 4. Data: 2009-02-27 12:43:56
    Od: Marx <M...@n...com>

    dominik pisze:

    > Prawdziwą rewolucją to by była matryca, która umożliwiałaby zmianę
    > swojego kształtu programowo. Tak czy inaczej narazie to nie to ogranicza
    > zdjęcia :)

    okragla bylaby super. RAW bylby okragly ;) a zmiana orientacji to tylko
    cropowanie
    Marx

  • 5. Data: 2009-02-27 12:47:13
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-02-27, pią o godzinie 13:43 +0100, Marx pisze:

    > okragla bylaby super. RAW bylby okragly ;) a zmiana orientacji to tylko
    > cropowanie
    > Marx

    Do tego wystarczy kwadratowa matryca. Wtedy pionowe gripy byłby zbędne,
    a uzysk z wafla większy niż przy okrągłych ;)

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 6. Data: 2009-02-27 12:47:18
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marx pisze:
    > okragla bylaby super. RAW bylby okragly ;) a zmiana orientacji to tylko
    > cropowanie

    Dawno temu już o tym pisałem, do tego fisheye byłyby optymalniejsze :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 7. Data: 2009-02-27 14:05:10
    Od: "Konrad L" <p...@o...pl>

    a moze ukosne mikrosoczewki na brzegach/rogach matryc? :) Moze pomogloby to
    zawalczyc z efektami tworzonymi w rogach przez szerokie szkla na FF.

  • 8. Data: 2009-02-27 14:13:53
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    nico pisze:
> [...]
    > śmietnik. Matryca sferyczna. Czyli tak jak źrenica w ludzkim oku. Sporo
    > problemów odpadnie ze szkłami. Inna sprawa, że pojawią się nowe, ale

    Tak dla sprostowania. Zrenica to tylko ta dziura, przez ktora wpada
    swiatlo do wnetrza oka :)

  • 9. Data: 2009-02-27 14:17:06
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    T.M.F. pisze:

    > Tak dla sprostowania. Zrenica to tylko ta dziura, przez ktora wpada
    > swiatlo do wnetrza oka :)

    A tak, zeby bylo w temacie. To fakt, ze matryca jest plaska w niczym nie
    przeszkadza, to mozna skorygowac odpowiednio profilujac soczewki w
    obiektywie i tak sie to chyba wspolczesnie robi.

  • 10. Data: 2009-02-27 14:25:48
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    T.M.F. napisał(a):

    > A tak, zeby bylo w temacie. To fakt, ze matryca jest plaska w niczym nie
    > przeszkadza, to mozna skorygowac odpowiednio profilujac soczewki w
    > obiektywie i tak sie to chyba wspolczesnie robi.

    Ale co chcesz korygować?

    "Soczewka matematyczna", do której większość obiektywów stara się
    zbliżyć, odwzorowuje płaskie na płaskie.
    Jakie problemy miałyby rozwiązać wypukłe, czy dowolne inne niepłaskie
    matryce?

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)