    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Żyroskop.
    Date: Thu, 10 Mar 2011 23:11:06 +0000 (UTC)

    Ciemny <m...@a...na.stronie.www.lhs.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zainteresuj się PhotoShip One. Tam pracują dwa serwa i może się to
    > poziomować
    > m.in. żyroskopów modelarskich. Jakość pracy z tego co wiem
    > zależy w dużej mierze od użytych serw.
    >
    > Pozdr. TC

    Dzięki za linka. Pouczająca strona. Obejrzałem film z helikopterem. Na samym
    początku widać to co chcę zlikwidować. Jak helikopter stoi na ziemi to są duze
    drgania. Jak tylko się uniesie drgania ustają. Kamera cieżka i sama
    stabilizuje masą. Wystarczy dobra amortyzacja. Tak jak w pralce. Żle się uloży
    pranie obudowa skacze a bęben wiruje w osi. U mnie ramie ma 3,5 metra.
    Prowadnica metr. Kurz na szynach powoduje spore ruchy na końcu ramienia.
    Oczami ich nie widać ale na filmie tak jak filmować z odleglości od 10 metrów
    wzwyż. Oczywiście im dalej tym gorzej. Masa kamery to ułamek masy ramienia.
    Ramię waży na oko z 60 a może i 80 kilogramów. Dwie osoby mają co robić żeby
    je przykrecić do statywu. Do tego przeciwcieżar ponad 100 kilo.