  • Data: 2011-03-12 11:52:14
    Temat: Re: Żyroskop.
    Od: "Ciemny" <m...@a...na.stronie.www.lhs.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ilegp8$inv$1@inews.gazeta.pl...

    > Znam to. Niestety nie o to chodzi. W stedicamie amortyzacje przede
    > wszystkim
    > zapewnia człowiek poprzez swoją budowę. Wszystkie kości ma oddzielone od
    > siebie amortyzatorami. Do tego ma inteligencję, nawet taki najgłupszy. Ma
    > wbudowane żyroskopy, akcelerometry. Mechanizmy wykonawcze ma analogowe z
    > precyzyjnym sprzeżeniem zwrotnym. Do tego ma bardzo przyzwoita jednostkę
    > centralną zawiadujacą peryferiami. To co mam to żuraw. Zamiast haka ma na
    > końcu kamerę. Z mechanicznym żyroskopem dzialą bardzo dobrze. Tak dobrze
    > że
> [...]

    Akurat jestem w podobnym temacie bo przymierzam się do budowy gimbala pod
    model
    latający. Tanie żyroskopy są w Chinach za grosze, ale to że są tanie nie
    znaczy że są dobre.
    Dobry żyroskop modelarski to cena od ~400 zł wzwyż i od razu masz wyjście na
    serwo,
    czyli daje to stabilizację w jednej osi. A jak chcesz się pobawić za
    niewielkie pieniądze,
    możesz kupić zestaw do stabilizacji helikoptera taki jak np. KDS Flymentor i
    tam siedzi
    żyro 3D, do tego można sterować pan/tiltem z aparatury. Nie wiem tylko czy
    rozdzielczość
    tego sprzętu jak na Twoje potrzeby jest ok, ale koszt niewielki,
    a potem nawet samemu coś opracować na tej bazie.

    Pozdr. TC