  • 1. Data: 2024-09-03 20:12:08
    Temat: Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Kupiliśmy przez internet dwa żyrandole. W opisie informacja, że to
    wersja ze ściemnianiem.

    Nie pamiętam dokładnie sformułowania, ale zauważywszy taką informację
    pomyślałem, że widocznie komuś zależy na tym, aby jak ktoś szuka
    ściemniania to aby szukającemu zasugerować od razu żyrandol.

    Jakbym się głębiej zastanowił o co chodzi..., ale się nie zastanowiłem.

    Piszę ten post, aby Ci, którzy nie wiedzą o co chodzi mieli okazję się
    tę chwilę głębiej zastanowić i zapamiętać - może kiedyś się przyda.

    Dodam tyle, że jeden mi się udało przerobić na 'nie ściemnialny', a
    drugiego nie.
    P.G.

  • 2. Data: 2024-09-03 20:29:54
    Temat: Re: Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Sep 2024 20:12:08 +0200, Piotr Gałka wrote:
> [...]
    > ściemniania to aby szukającemu zasugerować od razu żyrandol.
    >
    > Jakbym się głębiej zastanowił o co chodzi..., ale się nie zastanowiłem.

    Teraz "lampy", bo chyba tak to należy nazywać, często zawierają LED, i
    stosowny zasilacz, i nie tak łatwo je ściemniać.
    Na dwa przyciski też się nie dadzą podłączyć.

    A ściemianie "żarówek LED" to też temat rzeka, i raczej kiepski :-(

> [...]
    > tę chwilę głębiej zastanowić i zapamiętać - może kiedyś się przyda.
    >
    > Dodam tyle, że jeden mi się udało przerobić na 'nie ściemnialny', a

    A to ściemnianie to jak działa?
    Na ściemniacz triakowy, na ściemniacz specjalny, na pilota, na pstryk
    wyłącznikiem, na Alexę/Siri ?

    Generalnie - jest gorzej niż było na żarówkach.
    Znak czasów - bylejakość :-(

    J.

  • 3. Data: 2024-09-03 21:01:32
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.09.2024 o 20:12, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    > tę chwilę głębiej zastanowić i zapamiętać - może kiedyś się przyda.
    >
    > Dodam tyle, że jeden mi się udało przerobić na 'nie ściemnialny', a
    Link/model?
    Ostatnio modne jest "ściemnianie" nabywcy :D

    --
    Pixel(R)??

  • 4. Data: 2024-09-04 04:12:24
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Kupiliśmy przez internet dwa żyrandole. W opisie informacja, że to
    > wersja ze ściemnianiem.

    Sam żyrandol, czyli oprawki i kabel, bez żadnej elektroniki?

    No cóż... Kowalski się nie zna, ale Kowalski chce założyć ściemniacz, więc
    mając do wyboru żyrandol zwykły i żyrandol ze ściemnianiem wybierze ten
    drugi... albo Kowalska kupi, a Kowalski założy.

    > Nie pamiętam dokładnie sformułowania, ale zauważywszy taką informację
    > pomyślałem, że widocznie komuś zależy na tym, aby jak ktoś szuka
    > ściemniania to aby szukającemu zasugerować od razu żyrandol.

    Słowa kluczowe wpisywane w tytułach aukcji często są w ten sposób
    dobierane. Zresztą co się dziwić, każdy chce zmaksymalizować sprzedaż.

    > Dodam tyle, że jeden mi się udało przerobić na 'nie ściemnialny', a
    > drugiego nie.

    A to już ciekawe jest...

    --
    A znacie to jak student poszedl do profesora i zdaje..
    Ze nic nie umial i profesor nie wiedzial jaka ocene mu dac, bo nizszej

  • 5. Data: 2024-09-04 17:16:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Sep 2024 02:12:24 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

> [...]
    >
    > Słowa kluczowe wpisywane w tytułach aukcji często są w ten sposób
    > dobierane. Zresztą co się dziwić, każdy chce zmaksymalizować sprzedaż.

    No ale Kowalski jak mądry, to chce ze sciemnianiem,
    ten żyrandol jak rozumiem sciemnianie ma,
    więc chyba wszystko jak najbardziej prawidłowo?

    > A to już ciekawe jest...

    Ciekawe, bo chyba powinien bez problemu swiecic na pełnej jasności?

    Ja bym się raczej spytał, czy Piotr już odczuwa potrzebę
    sciemnialnego.

    J.

  • 6. Data: 2024-09-09 18:04:36
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-09-04 o 04:12, Arnold Ziffel pisze:

    > Sam żyrandol, czyli oprawki i kabel, bez żadnej elektroniki?

    Dokładnie. Sam żyrandol, czyli oprawki i kabel.

    > A to już ciekawe jest...

    Się nie domyśliliście (tak jak i ja) :)

    Klasyczny żyrandol (dla podkreślenia jego odmienności od ściemnialnego
    nazwałem go 'nie ściemnialnym') przy 5 żarówkach ma je połączone 3+2, a
    ściemnialny ma wszystkie razem.

    W żyrandolu z 3 żarówkami to połączenie było dostępne i udało mi się go
    przerobić ze ściemnialnego na nie ściemnialny.
    Niestety żyrandol z 5 żarówkami ma to połączone wewnątrz takiej
    relatywnie wielkiej kuli, która może jest jakoś rozkręcalna, ale bez
    ryzyka uszkodzenia nie wiem jak się do tego zabrać. Załóżmy, że kula o
    średnicy około 10cm ma jedną połówkę nałożoną na drugą. Nie wiem, czy
    próbować to rozkręcać (gwint byłby rzędu M100) czy jakoś zbijać.
    Powiesiłem i podłączyłem wszystko pod jeden wyłącznik.

    Jakby nie można było zrobić normalnie 2+3. Jak ktoś chce połączyć razem
    to przecież może.
    P.G.

  • 7. Data: 2024-09-09 19:36:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 Sep 2024 18:04:36 +0200, Piotr Gałka wrote:

> [...]

    > Klasyczny żyrandol (dla podkreślenia jego odmienności od ściemnialnego
    > nazwałem go 'nie ściemnialnym') przy 5 żarówkach ma je połączone 3+2, a

    Ale to chyba odwrotnie powinienes nazwać?
    ściemnialny ma jakąs "regulację", choćby przez włączanie sekcji.
    Nieściemnialny nie ma.

    No chyba, ze terminologia na cześć tego, ze "wymaga ściemniacza".
    Ale z tym sciemniaczem to wcale nie tak prosto teraz.

> [...]
    > Powiesiłem i podłączyłem wszystko pod jeden wyłącznik.

    > Jakby nie można było zrobić normalnie 2+3. Jak ktoś chce połączyć razem

    Niestety jak piszesz - Kula, w srodku zakute kabelki od oprawek razem,
    zapasu długości kabelków nie ma, wspólny kabel trzeba zmienic, bo żyły
    brak.
    A coraz więcej takich "nieściemnialnych" (po mojemu).

    Znajoma sobie kiedys kupiła taki na 12 żarówek ... wszystko, albo nic.
    Na szczęscie te małe halogenki sie szybko paliły, to wymieniała wedle
    gustu.

    A teraz weż jeszcze taki nie na żarówki, tylko np LED (bez oprawek) i
    jeden zasilacz do tego. Nieściemnialny :-)

    Kulę się rozkręca, nawet dość prosto, bo ona skręcona na wewnętrzną
    rurkę. Nawet nie kula, tylko jakas kuleczka, czy inny element
    ponizej. Choc oczywiscie u Ciebie może być inaczej.

    tzn cos takiego mam na mysli
    https://allegro.pl/oferta/lampa-wiszaca-swiecznikowy
    -ares-czarny-zloty-10xe14-zyrandol-pokoj-salon-16109
    374736
    https://allegro.pl/oferta/lampa-sufitowa-markiza-pat
    yna-8xe14-zyrandol-do-salonu-do-pokoju-nowoczesna-15
    924777952

    To na dole bym odkręcał.

    Bo takie
    https://allegro.pl/oferta/lampa-wiszaca-do-pokoju-do
    -salonu-zyrandol-delfina-srebrny-abazury-12xe14-1594
    5732667
    https://allegro.pl/oferta/lampa-sufitowa-korona-paty
    na-zloty-8xe14-zyrandol-salon-pokoj-nowoczesna-15924
    733444

    musi jakos inaczej.

    No i ciekawe, czy w pierwszym "Regulacja mocy światła: nie" oznacza,
    ze regulacji nie ma (bo nie ma), czy ze "wszystko albo nic".
    bo na czwarym obrazku jest łączówka z 4 zaciskami ...

    A jednak "ściemnialny" (dwie sekcje)
    https://www.lampynowodvorski.pl/1429,ares-x-zwis-duz
    y-nowodvorski

    A juz miałem napisać:
    pieprzyć estetykę, nakleic sobie na suficie taśmy LED jak sie spodoba,
    zasilacze w/g gustu.
    Skoro oni mnie tak traktują, to ja ich tak samo - i nie kupuję :-)

  • 8. Data: 2024-09-10 13:31:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-09-09 o 19:36, J.F pisze:

    > Ale to chyba odwrotnie powinienes nazwać?
    > ściemnialny ma jakąs "regulację", choćby przez włączanie sekcji.
    > Nieściemnialny nie ma.

    Oni temu co ma wszystko razem w opisie napisali, że ściemnialny.
    Ideę rozumiem, że jest to żyrandol do instalacji z płynnum ściemnianiem
    a nie z dwoma przełącznikami.

    > Kulę się rozkręca, nawet dość prosto, bo ona skręcona na wewnętrzną
    > rurkę. Nawet nie kula, tylko jakas kuleczka, czy inny element
    > ponizej. Choc oczywiscie u Ciebie może być inaczej.

    Taki z wewnętrzną rurką to kiedyś nawet skracałem wyrzucając jeden z
    stożko-podobnych fragmentów a inne składając inaczej bo był za wysoki i
    głową się zahaczało.

    Tu w tej części którą by trzeba rozebrać nie ma w środku żadnej rury.
    całe pół kuli musiało by się jakoś dać zdjąć.

    Żona kupowała, nie mam linków a nie chce mi się całego internetu
    przeglądać w poszukiwaniu tego co kupiliśmy, aby pokazać jak to wygląda.
    P.G.

  • 9. Data: 2024-09-10 15:57:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Sep 2024 13:31:37 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Oni temu co ma wszystko razem w opisie napisali, że ściemnialny.
    > Ideę rozumiem, że jest to żyrandol do instalacji z płynnum ściemnianiem
    > a nie z dwoma przełącznikami.

    trochę pokrętna logika.

> [...]
    >
    > Tu w tej części którą by trzeba rozebrać nie ma w środku żadnej rury.
    > całe pół kuli musiało by się jakoś dać zdjąć.

    Tez mi sie kiedys ta wydawało, ale rozkręciłem.
    Widac gwint fi 100 za drogi :-)

    J.

  • 10. Data: 2024-09-11 23:31:41
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.09.2024 o 13:31, Piotr Gałka pisze:

    > Oni temu co ma wszystko razem w opisie napisali, że ściemnialny.
    > Ideę rozumiem, że jest to żyrandol do instalacji z płynnum ściemnianiem
    > a nie z dwoma przełącznikami.

    Przecież to nie zależy od połączeń ale od żarówek :>

    Nie rozumiem problemu :)
    --
    Pixel(R)??