    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
    Date: Mon, 9 Sep 2024 19:36:24 +0200

    On Mon, 9 Sep 2024 18:04:36 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Dokładnie. Sam żyrandol, czyli oprawki i kabel.

    > Się nie domyśliliście (tak jak i ja) :)
    >
    > Klasyczny żyrandol (dla podkreślenia jego odmienności od ściemnialnego
    > nazwałem go 'nie ściemnialnym') przy 5 żarówkach ma je połączone 3+2, a
    > ściemnialny ma wszystkie razem.

    Ale to chyba odwrotnie powinienes nazwać?
    ściemnialny ma jakąs "regulację", choćby przez włączanie sekcji.
    Nieściemnialny nie ma.

    No chyba, ze terminologia na cześć tego, ze "wymaga ściemniacza".
    Ale z tym sciemniaczem to wcale nie tak prosto teraz.

    > W żyrandolu z 3 żarówkami to połączenie było dostępne i udało mi się go
    > przerobić ze ściemnialnego na nie ściemnialny.
    > Niestety żyrandol z 5 żarówkami ma to połączone wewnątrz takiej
    > relatywnie wielkiej kuli, która może jest jakoś rozkręcalna, ale bez
    > ryzyka uszkodzenia nie wiem jak się do tego zabrać. Załóżmy, że kula o
    > średnicy około 10cm ma jedną połówkę nałożoną na drugą. Nie wiem, czy
    > próbować to rozkręcać (gwint byłby rzędu M100) czy jakoś zbijać.
    > Powiesiłem i podłączyłem wszystko pod jeden wyłącznik.

    > Jakby nie można było zrobić normalnie 2+3. Jak ktoś chce połączyć razem
> [...]

    Niestety jak piszesz - Kula, w srodku zakute kabelki od oprawek razem,
    zapasu długości kabelków nie ma, wspólny kabel trzeba zmienic, bo żyły
    brak.
    A coraz więcej takich "nieściemnialnych" (po mojemu).

    Znajoma sobie kiedys kupiła taki na 12 żarówek ... wszystko, albo nic.
    Na szczęscie te małe halogenki sie szybko paliły, to wymieniała wedle
    gustu.

    A teraz weż jeszcze taki nie na żarówki, tylko np LED (bez oprawek) i
    jeden zasilacz do tego. Nieściemnialny :-)

    Kulę się rozkręca, nawet dość prosto, bo ona skręcona na wewnętrzną
    rurkę. Nawet nie kula, tylko jakas kuleczka, czy inny element
    ponizej. Choc oczywiscie u Ciebie może być inaczej.

    tzn cos takiego mam na mysli
    https://allegro.pl/oferta/lampa-wiszaca-swiecznikowy
    -ares-czarny-zloty-10xe14-zyrandol-pokoj-salon-16109
    374736
    https://allegro.pl/oferta/lampa-sufitowa-markiza-pat
    yna-8xe14-zyrandol-do-salonu-do-pokoju-nowoczesna-15
    924777952

    To na dole bym odkręcał.

    Bo takie
    https://allegro.pl/oferta/lampa-wiszaca-do-pokoju-do
    -salonu-zyrandol-delfina-srebrny-abazury-12xe14-1594
    5732667
    https://allegro.pl/oferta/lampa-sufitowa-korona-paty
    na-zloty-8xe14-zyrandol-salon-pokoj-nowoczesna-15924
    733444

    musi jakos inaczej.

    No i ciekawe, czy w pierwszym "Regulacja mocy światła: nie" oznacza,
    ze regulacji nie ma (bo nie ma), czy ze "wszystko albo nic".
    bo na czwarym obrazku jest łączówka z 4 zaciskami ...

    A jednak "ściemnialny" (dwie sekcje)
    https://www.lampynowodvorski.pl/1429,ares-x-zwis-duz
    y-nowodvorski

    A juz miałem napisać:
    pieprzyć estetykę, nakleic sobie na suficie taśmy LED jak sie spodoba,
    zasilacze w/g gustu.
    Skoro oni mnie tak traktują, to ja ich tak samo - i nie kupuję :-)