    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
    Date: Mon, 9 Sep 2024 18:04:36 +0200

    W dniu 2024-09-04 o 04:12, Arnold Ziffel pisze:

    > Sam żyrandol, czyli oprawki i kabel, bez żadnej elektroniki?

    Dokładnie. Sam żyrandol, czyli oprawki i kabel.

    > A to już ciekawe jest...

    Się nie domyśliliście (tak jak i ja) :)

    Klasyczny żyrandol (dla podkreślenia jego odmienności od ściemnialnego
    nazwałem go 'nie ściemnialnym') przy 5 żarówkach ma je połączone 3+2, a
    ściemnialny ma wszystkie razem.

    W żyrandolu z 3 żarówkami to połączenie było dostępne i udało mi się go
    przerobić ze ściemnialnego na nie ściemnialny.
    Niestety żyrandol z 5 żarówkami ma to połączone wewnątrz takiej
    relatywnie wielkiej kuli, która może jest jakoś rozkręcalna, ale bez
    ryzyka uszkodzenia nie wiem jak się do tego zabrać. Załóżmy, że kula o
    średnicy około 10cm ma jedną połówkę nałożoną na drugą. Nie wiem, czy
    próbować to rozkręcać (gwint byłby rzędu M100) czy jakoś zbijać.
    Powiesiłem i podłączyłem wszystko pod jeden wyłącznik.

    Jakby nie można było zrobić normalnie 2+3. Jak ktoś chce połączyć razem
    to przecież może.
    P.G.