    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
    Date: Sat, 21 Sep 2024 14:51:31 +0200
    <vcci5l$16knv$1@news.icm.edu.pl> <vce8p8$msf$1@news.chmurka.net>
    <w...@4...net>
    <vce9r7$msf$2@news.chmurka.net>
    <7dw4fnclut70$.15bck6h3z9dep.dlg@40tude.net>
    <vcerou$vaa$1@news.chmurka.net>
    <o...@4...net>
    <vck473$l6s$1@news.chmurka.net>
    <7hsmeseouvew$.1l74andp353fv.dlg@40tude.net>
    <vckg4u$1i6$1@news.chmurka.net>

    On Fri, 20 Sep 2024 20:50:06 +0200, Paweł Pawłowicz wrote:
    > [...]
    >
    > Jest dokładnie tak, jak napisałeś. Wielokrotnie to zauważałem na
    > zajęciach z chemii analitycznej.
    > Dowcip polega na tym, że w kolorymetrze ustawia się jednakową jasność
    > tego samego koloru, umiejętność rozróżniania kolorów nic nie daje.
    > Widać, że gorsze rozróżnianie luminancji jest ceną za lepsze
    > rozróżnianie koloru.

    Ja mężczyzna, to może nie rozumiem problemu, ale jak kolor ten sam, to
    zrównanie luminancji nie jest problemem. Szczególnie, jak obszary
    graniczą ze sobą, i po prostu ta granica wtedy znika.

    Gorzej, jak kolory są inne, szczególnie kompletnie inne, a czasem i
    tak trzeba określić luminancję. Chocby przy określaniu czułości
    ludzkiego oka dla różnych kolorów.

    Trzeci typ to może być okreslenie koloru.
    Masz przedmiot, dobierasz składowe RGB źródła, aby był taki sam kolor,
    a tu baba, co ma 5 rodzajów receptorów :-)

    J.