  • Data: 2013-04-01 00:40:45
    Temat: Re: Zworki na biosie
    Od: "maX" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Raczej ta blokada jest teraz programowa, dostępna z poziomu ustawień CMOS.

    Kiedyś widziałem płytę która "Bios write protect" miała realizowane i zworką
    i opcją w biosie (ot taki "dual protect").

    Jak pamiętam widziałem to w jakiejś budżetowej płycie AM3 (na 760G), to był
    chyba jakiś Asrock lub MSI.
    A jak nie znajdziesz to jak już napisano weź płytę Gigabyte z dual-biosem
    (obecnie nawet budżetówki GB mają ten feature). Wtedy jak bios ulegnie
    uszkodzeniu (od wirusa lub nieudanego update) to automatycznie płyta
    wystartuje z drugiego biosu (reflashując jednocześnie primary bios). W
    innych płytach też jest możliwe odzyskanie biosu bez wizyty w serwisie z
    programatorem (np. funkcja "Crash free bios" w płytach Asusa), ale jest to
    już bardziej upierdliwe.