  • 161. Data: 2024-03-08 19:10:24
    Temat: Re: Zwolnienia nie tylko w IT - życie współczesnego inżyniera
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Mar 2024 18:31:06 +0100, Ghost wrote:

    > No nie zauwazyles, ze ktos tu pisze, ze samolotem i to o wieeeele wczesniej?

    No ba - sam raz poleciałem :-)

    > Chyba te trzy lata miedzy nami doprowadzily PRL na taki skraj ze
    > wszystko sie dramatyczmnie zdewaluowalo.

    Jaruzelski zrobił inflację, to mogło tak być, ze stypendia juz
    podskoczyły, a taksówki jeszcze nie.
    Samochody też jeszcze nie, albo taksiarz kupil dwa lata wczesniej,
    benzyna np jeszcze nie - bo i tak na kartki ...

    J.

  • 162. Data: 2024-03-08 19:18:27
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 08.03.2024 o 19:10, J.F pisze:

    > Jaruzelski zrobił inflację

    bzdura za fszysko odpowiada balcerovitz

  • 163. Data: 2024-03-08 19:19:57
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 08.03.2024 o 19:06, J.F pisze:

    > Czy taki lepszy ... autobusy mogą jeżdzic z kilku kierunków, pociągi
    > niby tez, ale będą z jednego :-)

    gdzie niby beda z jednego?

  • 164. Data: 2024-03-08 19:32:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Mar 2024 19:18:27 +0100, Ghost wrote:

    > bzdura za fszysko odpowiada balcerovitz

    Mam nadzię, ze się nabijasz.

    J.

  • 165. Data: 2024-03-08 20:26:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Czy taki lepszy ... autobusy mogą jeżdzic z kilku kierunków, pociągi
    > niby tez, ale będą z jednego :-)

    W Warszawie też mamy pociąg, peron jest na samym lotnisku. Ale tu mało
    ma on zalet względem autobusu, chyba wręcz przeciwnie.

    > Wszystko zalezy od ruchu na tym lotnisku, Londyn ma 9 mln mieszkanców,
    > z przyległosciami moze więcej, Heathrow obsluguje 74 mln pasazerów
    > rocznie - ponad tysiąc operacji dziennie, wychodzi 8 tys na godzine.
    > Gdyby wszyscy chcieli lotnisko opuscic, to pociągów trzeba,
    > ale sporo chyba tylko tranzytem.
    > A i tak pociągu sie dorobili stosunkowo niedawno, wczesniej było tylko
    > metro.
    >
    > Okęcie ma 14 mln pasażerów, to podobnie licząc - 800 na godzinę
    > przylatuje, i 800 na godzine wylatuje.

    Nie wim jak to liczone, ale Okęcie ma przerwę nocną, a Heathrow nie.

    > I to jest bardzo dobra komunikacja, jak co 10-15 minut masz autobus.
    > I żadnych pociągów nie trzeba.

    Zdanżasz pan?

    --
    Jarek

  • 166. Data: 2024-03-08 21:48:34
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    > W Warszawie też mamy pociąg, peron jest na samym lotnisku. Ale tu mało
    > ma on zalet względem autobusu, chyba wręcz przeciwnie.

    Jeśli przyjeżdża się na Dworzec Śródmieście z Wrocławia to pociąg na
    Okęcie ma zalety :-)

    Paweł

  • 167. Data: 2024-03-08 23:35:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Jeśli przyjeżdża się na Dworzec Śródmieście z Wrocławia to pociąg na
    > Okęcie ma zalety :-)

    Aż tak źle nie jest (żaden pociąg z Wrocławia nie przyjeżdża na Dworzec
    Śródmieście), ale zalety tego pocięgu rzadko się ujawniają.

    --
    Jarek

  • 168. Data: 2024-03-08 23:41:43
    Od: spider <s...@w...pl>

    On 06.03.2024 13:06, Piotr Gałka wrote:

    > Od lat w Polsce obowiązuje selekcja negatywna do zawodu nauczyciela.
    > I widziałem wypowiedzi rodziców uważających się za inteligentnych typu:
    > Wszyscy nauczyciele to miernoty (nie spotkałem innego) więc jestem
    > przeciwko dawaniu im podwyżek bo niby za co.
    > A do głowy im nie przyjdzie, że przy takich pensjach to mądrzejsi
    > uciekają bo gdzie indziej bez takiej odpowiedzialności, wojowania z
    > rozwydrzoną młodzieżą i roszczeniowymi rodzicami zarobią 2 razy tyle.

    No to wiadomo, jak ktoś ogarnięty to zarobi 2 razy tyle i kadra
    nauczycielska jest jaka jest. Ja niestety nie mam za wiele dobrych
    doświadczeń z nauczycielami z czasów kiedy jeszcze takiej dysproporcji
    płac nie było, nie wiem, może miałem pecha ale nauczycieli z pasją i z
    prawdziwą zdolnością dzielenia się wiedzą na palcach jednej ręki bym
    policzył. Inna sprawa że cały nasz system edukacji i program nauczania
    nadaje się do całkowitego przeorania.

    --
    spider

  • 169. Data: 2024-03-09 00:34:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 08.03.2024 o 07:39, ddddddddddd pisze:

    > jeśli czekają na to żeby ktoś im rozwiązanie podsunął pod nos to
    > oczywiście. Ciężko nie robić nic i oczekiwać że coś się zmieni.

    Twierdziłeś, że bez problemu i tyle.

    > każdy ma wolny wybór - może pracować 8h dziennie albo próbować zmienić
    > swój los. Każdy jest równy i powinien być równo traktowany - co nie
    > oznacza, że tym, którzy wybrali pracować więcej, aby zapewnić sobie lub
    > wnukom lepszą przyszłość należy ukraść i oddać tym, którzy wybierają
    > piwo przed netflixem po pracy

    Nie 8h dziennie tylko 8h dziennie plus normalne życie, czyli dojazd do
    tej pracy, spanie, jedzenie, mycie, zakupy, rodzina, grupy dyskusyjne.
    Zostaje tak niewiele, że ... jak nie rozwija praca to nie ma kiedy robić
    tego samodzielnie.

    > wiem, ale często wykorzystywane przez socjalistów

    Ja w duchu realistycznym.

    > Albo nie jest. Wyobraź sobie że pracuję teraz z pomocnikiem instalatora.
    > Jakie kursy mam mu zapewnić i za czyje pieniądze? pamiętaj że mam małą
    > dwu czy pięcioosobową firmę. Nic nie zmieni dodanie mu kwalifikacji, bo
    > on nadal ma ciągnąć kabel czy wiercić otwory.
    > A jakie kursy pracodawcy powinni zapewnić programistom, których będzie
    > trzeba pewnie kilkadziesiąt procent mniej? Logiczne by było, by był to
    > kurs pomocnika instalatora, bo w tym jest przyszłość (nie zrobi tego AI)
    > i na pewno każdy junior-programista chetnie się za to weźmie ;)

    Jak się uczyłem na programistę to była mowa o tym, że raczej nie będzie
    dla nich pracy.

    > Dokładnie tak.
    > Jedni wolą tkwić w miejscu, ale mieć spokojne życie i więcej czasu, inni
    > wolą poświęcić czas w zamian za ewentualną możliwość lepszego życia w
    > przyszłości. I to jest ok (rozumiem obydwa podejścia, po prostu wybrałem
    > jedno z nich), ale nie oczekujmy, że ci którzy poświęcą więcej chętnie
    > oddadzą wszystko tym, którzy wybrali odpoczynek, w imię fałszywej
    > równości (bo co to za równość, jeśli ciężej pracującym zabieramy więcej?).

    Jaki znowu 'odpoczynek'? Gadasz pierdoły. Ja Ci opisuję realne życie jak
    wyżej. Może twoje nie jest realne.

    > Pięknie opisuje to bajka o koniku polnym i mrówce:
    > https://www.youtube.com/watch?v=DuCgpOgkZ0g

    Jest po północy, cały dzień pracowałem dla domu, rodzina śpi.

  • 170. Data: 2024-03-09 11:52:19
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 08/03/2024 23:34, io wrote:

> [...]
    > tej pracy, spanie, jedzenie, mycie, zakupy, rodzina, grupy dyskusyjne.
    > Zostaje tak niewiele, że ... jak nie rozwija praca to nie ma kiedy robić

    to ile ty tego czasu potrzebujesz na rozwój? fakt, jeśli jesteś samotnym
    ojcem to masz ciężej. Zrezygnuj z grup i w skali miesiąca już będziesz
    miał sporo czasu

    > Ja w duchu realistycznym.

    raczej w duchu 'nie da się'. Jakbym słuchał takich jak ty, to bym dalej
    tkwił w tym samym miejscu. Po przyjeździe do UK znałem tylko niedasiów,
    którzy twierdzili, że dom to może po kilku latach będę mógł kupić.
    Kupiłem po roku (tak, wymagało to rezygnacji z wielu przyjemności bo
    musiałem robić nadgodziny - moja stawka była niska, a żona była z
    dziećmi w domu). Mogłem posłuchać niedasiów, bo przecież nikt nie da mi
    kredytu bez historii kredytowej, pracując 8h dziennie i nie idąc do
    pracy którą lubię (bo przecież bez języka to możesz iść na magazyn
    pracować z Polakami albo jak jesteś ambitny zrobić C+E i zarabiać trochę
    więcej). A ja byłem głupi i tuż po przyjeździe chodziłem na rozmowy
    kwalifikacyjne z dyktafonem i po rozmowie odtwarzałem nagranie innym,
    żeby mi powiedzieli czy zostałem zatrudniony, czy nie ;) - ale dzięki
    temu praktycznie od razu poszedłem do pracy w której mogłem się rozwijać

    > Jak się uczyłem na programistę to była mowa o tym, że raczej nie będzie
    > dla nich pracy.

    co nie zmienia faktu, że pracodawca powinien im zapewnić kurs wypiekania
    chleba, bo niebawem stracą pracę ;)

    > Jaki znowu 'odpoczynek'? Gadasz pierdoły. Ja Ci opisuję realne życie jak
    > wyżej. Może twoje nie jest realne.

    wiem, że czasu nie masz zbyt wiele i realnie nie odpoczywasz czy też nie
    masz więcej czasu ode mnie. Nie masz, bo skupiasz się na tym żeby mieć
    tu i teraz, a nie dbasz o to by mieć lepiej w przyszłości.
    Ja mógłbym teraz pracować znacznie mniej - ale to bez sensu, bo nadal
    czułbym się uwiązany (jeśli nie byłoby pracy, musiałbym jej intensywnie
    szukać i robić co popadnie, szczególnie teraz w dobie kryzysu). Dlatego
    ze zmniejszeniem czasu pracy czekam do momentu aż pasywny dochód mi to
    umożliwi (ale też nie cisnę w stronę maksymalizacji oszczędności, urlopu
    łącznie pewnie w tym roku wezmę 3x więcej od ciebie, tyle że nadwyżkę
    przeznaczę na rozwój). Nie potrzebuję wolnego aby siedzieć w domu. Na
    weekend mogę gdzieś wyskoczyć, a jak robię się zmęczony to wykupuję
    wakacje (i tak 2x w roku trzeba stąd wyjechać żeby zobaczyć jak słońce
    wygląda ;). Ty nadal tkwisz w miejscu i nie możesz sobie pozwolić
    pracować np 2x mniej - a oboje pewnie mieliśmy podobny start. Ty
    wybrałeś drogę 'pracuję 8h i ma być dobrze', a ja wybrałem drogę
    'poświęcę trochę więcej z nadzieją że jeśli nie ja, to chociaż dzieci
    będą miały łatwiej'. Może się uda, może nie. Piotr niestety nie dotarł
    do swojego celu, ja ciągle mam nadzieję. Ale uwierz mi, że byłbyś w
    stanie wygospodarować dodatkową godzinę dziennie nie zaniedbując
    większości obowiązków (ale część wymagałaby pewnie optymalizacji i
    samodyscypliny).

    Lukasz