    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zwolnienia nie tylko w IT - życie współczesnego inżyniera
    Date: Sat, 9 Mar 2024 00:34:10 +0100

    W dniu 08.03.2024 o 07:39, ddddddddddd pisze:

    > jeśli czekają na to żeby ktoś im rozwiązanie podsunął pod nos to
    > oczywiście. Ciężko nie robić nic i oczekiwać że coś się zmieni.

    Twierdziłeś, że bez problemu i tyle.

    > każdy ma wolny wybór - może pracować 8h dziennie albo próbować zmienić
    > swój los. Każdy jest równy i powinien być równo traktowany - co nie
    > oznacza, że tym, którzy wybrali pracować więcej, aby zapewnić sobie lub
    > wnukom lepszą przyszłość należy ukraść i oddać tym, którzy wybierają
    > piwo przed netflixem po pracy

    Nie 8h dziennie tylko 8h dziennie plus normalne życie, czyli dojazd do
    tej pracy, spanie, jedzenie, mycie, zakupy, rodzina, grupy dyskusyjne.
    Zostaje tak niewiele, że ... jak nie rozwija praca to nie ma kiedy robić
    tego samodzielnie.

    > wiem, ale często wykorzystywane przez socjalistów

    Ja w duchu realistycznym.

    > Albo nie jest. Wyobraź sobie że pracuję teraz z pomocnikiem instalatora.
    > Jakie kursy mam mu zapewnić i za czyje pieniądze? pamiętaj że mam małą
    > dwu czy pięcioosobową firmę. Nic nie zmieni dodanie mu kwalifikacji, bo
    > on nadal ma ciągnąć kabel czy wiercić otwory.
    > A jakie kursy pracodawcy powinni zapewnić programistom, których będzie
    > trzeba pewnie kilkadziesiąt procent mniej? Logiczne by było, by był to
    > kurs pomocnika instalatora, bo w tym jest przyszłość (nie zrobi tego AI)
    > i na pewno każdy junior-programista chetnie się za to weźmie ;)

    Jak się uczyłem na programistę to była mowa o tym, że raczej nie będzie
    dla nich pracy.

    > Dokładnie tak.
    > Jedni wolą tkwić w miejscu, ale mieć spokojne życie i więcej czasu, inni
    > wolą poświęcić czas w zamian za ewentualną możliwość lepszego życia w
    > przyszłości. I to jest ok (rozumiem obydwa podejścia, po prostu wybrałem
    > jedno z nich), ale nie oczekujmy, że ci którzy poświęcą więcej chętnie
    > oddadzą wszystko tym, którzy wybrali odpoczynek, w imię fałszywej
    > równości (bo co to za równość, jeśli ciężej pracującym zabieramy więcej?).

    Jaki znowu 'odpoczynek'? Gadasz pierdoły. Ja Ci opisuję realne życie jak
    wyżej. Może twoje nie jest realne.

    > Pięknie opisuje to bajka o koniku polnym i mrówce:
    > https://www.youtube.com/watch?v=DuCgpOgkZ0g

    Jest po północy, cały dzień pracowałem dla domu, rodzina śpi.