  • Data: 2009-09-20 21:42:20
    Temat: Re: Zwarte, solidne, zgrabne, piękne ;-)
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-09-20 22:58:39 +0200, Nguyen Bang Giang
    <n...@y...com> said:

    > Nie zgadzam się. Contax jest marką handlową Zeissa a Zeiss jeszcze ma się
    > dobrze.

    Od kiedy? Jeśli mnie pamięć nie zwodzi markę Contax wraz z Yashiką
    kupiła Kyocera w bodaj 1983 i niestety ubiła w 2005 r. Czyżby Contax
    wrócił do Zeissa?

    > Też lubię S2 oprócz jego "bezpowrotnego" przesuwu (musisz dźwignią naciągać
    > do końca). Ale cóż, dźwignia nie będzie potrzebna ;-)

    Kiedyś bardzo chciałem mieć ten model jako drugie, podróżne body (po
    krótkiej przygodzie z FM2 znów spodobała mi się idea full-manuala) i
    już prawie kupiłem srebrnego (z wyglądu fajniejszy był czarny, acz
    niestety miał CW zamiast spota), ale koniec końców kupiłem 35-70/3.4
    (to był fajny "stałkojebca" ;-) i przeciętnego 200/3.5. Tylko komu by
    się dziś chciało świadomie rezygnować z AF?

    > RTS III leży przede mną w szafie. Z 28-85 jest cięższy niż D300 z 17-55 ;-)
    > Piękny jest, zgadzam się, ale do zgrabności ani zwartości mu daleko ;-)

    To weź go porównaj z takim F4 - Contax był ciut mniejszy, miał 5 fps i
    dodatkowy pionowy spust (AFAIR pierwsze takie body), nie licząc kilku
    innych unikalnych ficzersów. Ech, zawsze o nim marzyłem, ale jakoś
    nigdy nie wyszło. Za to wciąż u mnie w szafie leży RX w stanie "mint",
    mimo że pareset filmów u mnie zrobił. Od kilku lat myślę żeby go
    sprzedać, ale jakoś tak nie mam serca ;-)

    > Za moje Zeissy zapłacą grosze w porównaniu z tym co ja zapłaciłem 15 lat
    > temu. Dlatego zostały. Niech leżą, może będzie kiedyś na to moda ;-)

    Mnie niestety parę lat temu przycisnął kryzys, a że były jeszcze coś
    warte i trafił się kupiec, to co fajniejszych się pozbyłem. Teraz można
    wyrwać te szkła za fajne pieniądze, ale mi się już nie chce bawić z
    analogiem.
    A żeś sentymentalny wątek rozkręcił ;-)

    de Fresz