  • Data: 2009-09-21 12:22:24
    Temat: Re: Zwarte, solidne, zgrabne, piękne ;-)
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 21 Sep 2009 00:30:05 -0700 (PDT), XX YY wrote:

    Coś tu jest strasznie pomieszane ;-)

    > Zeiss Icon ten slynny przedwojenny znajdowal sioe po stronie
    > pozniejszego NRD

    Po wojnie zakład powstał również po stronie RFN (w Oberkochenie). Obie
    strony używały marki Zeissa. Później w sądach międzynarodowych, zachodni
    załad wygrał wyłączne prawo do używania marki Zeissa.

    > Carl zeiss Jena , Dresno - to byly prawdziwe Zeissy
    > Pentacon to PENTAprisma + CONtax

    Co znaczy prawdziwe? W Jenie była większość infrastruktury Zeissa ale duża
    część tych zasobów została wywieziona do Ukrainy.

    > Zalozono tez w NRF zakoady Zeissa , ktore upadly w 1970 roku

    Zeiss Oberkochen rosnął się nieustannie od 1945 i stał się światowym
    potentatem w produkcji urządzeń optycznych (teleskopy, mikroskopy,
    urządzenia medyczne, okulary, sprzęt wojskowy, ...). Właśnie od 1970 ma
    wyłączne prawo do nazwy Carl Zeiss.

    > Marke kupila Yashica a te przejal koncern Kyocera.

    Yashica jest marką handlową Kyocery a Kyocera nie kupiła Zeissa tylko
    nawiązała współpracę w zakresie produkcji sprzętu fotograficznego (ówczesny
    trend, podobno jak Leica z Minoltą).

    > W 2004 powstal nowy Carlo Zeiss AG w niemczech.

    Nie mylisz się z jakimś włoskim producentem? ;-)

    > jest produkowany przez cosine.

    Cosina to druga żona Zeissa ;-)

    > Wszystkie szkla sonny pod marka zeissa sa produkowane w japoni.

    A Sony to taka bystra kochanka ;-)

    > Dzisiaj zeiss produkuje zarowno w niemczech jak i w japoni.

    Wczoraj też :-)

    > sam slynny rts III - designe robila forma porsche , chyba jednak pod
    > tym wzgledem przegrala z Colanim ( rowniez z wyksztalcenia
    > aerodynamikiem , pracowal dla douglasa , stad te aerodynamiczen
    > formy) , ktory robil designe dla canona i pokazal ze swiat jest
    > okragly

    Z tego co wiem, Porsche projektował pierwsze Contaxy w latach 70-tych.
    Później projektanci Kyocery trzymały te linie dla późniejszych aparatów.
    Ale to nie istotne szczegóły więc w tym nie pogłębiłem się.

    Pozdrowienia.