  • 11. Data: 2014-09-04 13:01:55
    Temat: Re: Zużycie baterii
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-09-03 21:32, atm pisze:
> [...]
    > pseudomultitasking iOS. Na iPadzie niewazne co zminimalizuje do tla:
    > mala czy duza gre, Safari z kilkoma zakladkami itd; wyglada, ze siedzi
    > grzecznie w tle zamrozone. W Androidze zas multitasking daje o wiele
    > wiecej mozliwosci jednak powoduje tez sytuacje, ze niewlasciwie napisana
    > aplikacja bedzie siedziala sobie w tle i zarla baterie.
    > Ostatnio testowalem rozne alternatywne w stosunku do wbudowanej
    > przegladarki www. Wiekszosc z nich w mniejszym lub wiekszym stopniu
    > zywila sie po zminimalizowaniu jej. Ostatecznie powrocilem do podstawowej.

    Ja się w ogóle zastanawiam jak to jest z tym Androidem. Weźmy
    przykładowo aplikację, którą ściągnąłem z sieci - emulator konsoli Atari
    2600. Działa fajnie. Zamykam go strzałką 'wstecz', więc wydawało mi się,
    że poprawnie, bo okno znika. Nie widzę go w aktywnych procesach, chociaż
    pewnie źle sprawdzałem, albo nie wiem gdzie to robić.
    Ten program, co ściągnąłem, pokazał mi jednak, że aplikacja wciąż działa
    w tle, jest aktywna, ma jakąś włączoną usługę, która w dziesiątkach
    tysięcy razy coś tam wybudza, jak to jest enigmatycznie opisane. Może to
    ta cholera zżera mi pamięć, ale nie wiadomo.
    To jak to jest, kiedy aplikację się zamyka? Ona się minimalizuje i
    działa w tle, czy jakoś "zamraża" i nie działa, chociaż można ją
    przywrócić (na zwór hibernacji komputera), czy może jednak się zamyka?

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 12. Data: 2014-09-04 13:02:20
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-04 12:55, GAD Zombie wrote:

    > A czy są jakieś istotne różnice w przeglądaniu stron między
    > przeglądarkami? Ja mam od nowości wbudowaną przeglądarkę o nazwie
    > "Internet" :) oraz Chrome. W zasadzie używam tej pierwszej i nie bardzo
    > wiem po co mi dwie. Ale może warto się przestawić na drugą, tylko nie
    > widzę różnicy na pierwszy rzut oka.

    Taaaa, nazwa przygladarki "Internet" to juz szalenstwo ;]
    Ale fakt faktem, ze jest dobra. Ciekawa opcja jest sterowanie, ktore
    mozna wlaczyc w ustawieniach. Po wyciagniecu tego menu palcem z prawej
    krawedzi mozna wykonwyac chyba wszystkie podstawowe operacje.
    Co do innych przegladarek...tez mam mieszane uczucia co do ich wartosci
    dodanej. To co mi sie spodobalo w innych:
    -Firefox: mozliwosc zainstalowania Ghostery blokujacego sledzenie
    -Opera: mozliwosc zawijania tekstu. Niektore strony sa tak stworzone, ze
    tekst automatycznie nie dopasowuje sie do ekranu i trzeba przewijac,
    Opera radzi sobie z tym bardzo dobrze.

  • 13. Data: 2014-09-04 13:35:08
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > działa w tle, czy jakoś "zamraża" i nie działa, chociaż można ją
    > przywrócić (na zwór hibernacji komputera), czy może jednak się zamyka?

    Nie przypominam sobie, zeby aplikacje ukrywaly sie po zamknieciu jest
    wstecznym. Natomiast przycisk Home chowa aplikacje nie zamykajac jej.
    System zas zaleznie od zasobow pamieci zostawi ja zminimalizowana lub
    ubije gdy zaczyna brakowac pamieci. W takiej sytuacji niektore aplikacje
    nadal sobie pobieraja prad. Z reguly nie sa to duze ilosci.
    Rzadko trafi sie cos bardziej zachlannego na energie.
    W pamieci jednak oprocz zminimalizowanych aplikacji siedza jeszcze
    procesy zwiazane z aplikacjami i scacheowane aplikacje, domyslam, ze te
    sa calkiem zamrozone. Czasem sprawdzam co w pamieci piszczy przy pomocy
    tej aplikacji:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=nextap
    p.systempanel
    Na moje potrzeby idealna.

  • 14. Data: 2014-09-04 13:37:01
    Od: atm <...@v...pl>

    Czasem sprawdzam co w pamieci piszczy przy pomocy
    > tej aplikacji:
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=nextap
    p.systempanel
    > Na moje potrzeby idealna.

    SystemPanel is not an automatic task killer. It has been
    well-established (by the Android documentation and direct communication
    with the Android engineers) that randomly or periodically terminating
    arbitrary tasks in the interest of saving memory will NOT yield a
    benefit in performance or battery life. The only benefit you will see
    from an automatic task killer is if it happens to terminate misbehaving
    apps. SystemPanel provides a better solution to this problem by showing
    you which apps are consuming CPU in the background (over time) with the
    "System Monitor" feature. It is then recommended that such applications
    be reconfigured or uninstalled (or perhaps corrected by filing a bug
    with the offending application's author).

  • 15. Data: 2014-09-04 20:51:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 04 Sep 2014 13:01:55 +0200, GAD Zombie
    <g...@U...gad.USUN.art.pl> wrote:
> [...]
    > działa w tle, czy jakoś "zamraża" i nie działa, chociaż można ją
    > przywrócić (na zwór hibernacji komputera), czy może jednak się

    Widzę, że pokutuje tu mieszanka mitów i uprzedzeń. Żeby aplikacja
    zżerała baterie w Androidzie programista musi się na prawdę postarać.
    Klawisz back zakończy aplikację, jeśli programista obsłuży akcję
    "wciśnięto back" i zakończy jej pracę. Jeśli tego nie zrobi system
    domyślnie "schowa" ją w tło i zatrzyma (wyjątek od tego poniżej). W
    Androidzie, ze względu na pracę w warunkach zasilania bateryjnego
    każde przełączenie się na inną aplikacje powoduje zatrzymanie
    bieżącej CHYBA, ŻE programista intencjonalnie obsługuje takie
    zdarzenie i wymusi pracę aplikacji w tle np. kontynuacja obliczeń.
    Oprócz zatrzymywania mamy domyślne usypianie urządzenia, chyba, że
    znowu programista celowo zablokuje uśpienie. Tutaj na prawdę ciężko
    zrobić jakiś błąd aby przez przypadek aplikacja została przęłączona w
    tlo i ciągle działała, bo trzeba to z góry przewidzieć na etapie
    projektu aplikacji, inaczej domyślnie system ja zatrzyma. Stąd
    trudno mówić, że aplikacja z powodu błędu działa w tle i zżera
    baterię zamiast się zamknąć. To oznacza, że programista celowo coś
    chciał robić w tle ale z czymś przesadził i to co się dzieje w tle
    zabiera zbyt dużo cpu.
    W ogóle "aplikacja" to trochę niefortunne określenie w przypadku
    Androida, bo pejoratywnie kojarzy się z aplikacją (programem) na PC,
    a to trochę inaczej wygląda. W Androidzie aplikacja jest jakby
    modułem/rozszerzeniem do systemu implementującym odpowiednie metody
    wywoływane przez ten system. To nie jest tak proste jak w unices, że
    tworzony jest nowy proces i jest call main() załadowanego kodu (w
    uproszczeniu). Sam proces instalacji "aplikacji" spowoduje
    uaktywnienie jej pewnych części kodu (np. serwisów) i tuż po
    zainstalowaniu może już działać, bez "uruchamiania" przez użytkownika
    np. przechwytywanie smsów i wysyłanie ich gdzieś dalej ;). Poza tym w
    Androidzie jest rozdzielenie między tą częścią kodu, która ma
    wyświetlić i zarządzać UI (activity) a częścią, która ma coś robić,
    najczęściej w tle i nie potrzebuje do tego UI (serwis). Jeśli w
    kodzie w części UI cpu spędzi za dużo czasu (przez błąd programisty)
    taka aplikacja zostanie ubita przez system bardzo szybko (system nie
    dopuszcza takiego działania). Natomiast w serwisie (w tle) można
    robić co dusza zapragnie, na pełnym gazie cpu.
    Podsumowując, jeśli aplikacja ciągle coś robi w tle to tak ma być,
    zatrzymać tego nie można, bo najczęściej po zatrzymaniu przez
    użytkownika jakimś narzędziem system to uruchomi ponownie, jeśli
    programista przewidział to i wymusza autorestart. Jedyne rozwiązanie
    to jej odinstalowanie.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2014-09-04 21:01:55
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > użytkownika jakimś narzędziem system to uruchomi ponownie, jeśli
    > programista przewidział to i wymusza autorestart. Jedyne rozwiązanie to

    Moje doswiadczenie w tej kwestii wyglada nastepujaco. Jest polski
    agregator tresci z roznych stron. Nazwy teraz juz nie pomne, nie chce
    tez wyciagac jej poraz kolejny bo byc moze w tej chwili problem zostal
    juz zlikwidowany. W kazym razie po uruchomieniu aplikacji i jej
    zwinieciu przyciskiem Home siedziala sobie aktywna w pamieci, zrac przez
    cala noc baterie. Zjadala ok 14-20% pojemnosci. System jej nie ubijal.
    Zaczalem wtedy kombinowac z aplikacjami ubijajacymi zrace aplikacje.
    Dzialalo to tak sobie a dodatkowo agregator po takim silowym ubiciu na
    starie zlaszal jakis blad. Ostatecznie odpuscilem sobie ten program.

  • 17. Data: 2014-09-04 21:20:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 04 Sep 2014 21:01:55 +0200, atm <...@v...pl> wrote:
    > cala noc baterie. Zjadala ok 14-20% pojemnosci. System jej nie
    ubijal.

    Aplikacja miała service, który z założenia ma działać w tle i system
    tego nie na prawa ubić. Przesadzono coś w tym serwisie, podejrzewam
    że za często coś sprawdzał w sieci, stąd częste wybudzanie lub wręcz
    celowe wstrzymanie uśpienia.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2014-09-04 21:28:03
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-04 21:20, Marek wrote:
> [...]
    > tego nie na prawa ubić. Przesadzono coś w tym serwisie, podejrzewam że
    > za często coś sprawdzał w sieci, stąd częste wybudzanie lub wręcz celowe

    Mozliwe, w kazdym razie chcialbym aby Android ogarnial takie aplikacje.
    Jest to system dla szeroko pojetego ogółu a nie geekow. Jesli ktos
    bedzie mial pecha i trafi na dwie-trzy takie aplikacje to szlag go
    trafi, ze rano znow go telefon nie obudzil poniewaz bateria w nocy padla.
    Mam wraznienie, ze w codziennych sytuacjach ograniczony multitasking iOS
    jednak lepiej sie sprawdza.

  • 19. Data: 2014-09-05 00:01:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 04 Sep 2014 21:28:03 +0200, atm <...@v...pl> wrote:
    > Mozliwe, w kazdym razie chcialbym aby Android ogarnial takie
    aplikacje.
    > Jest to system dla szeroko pojetego ogółu a nie geekow.

    System wróżką nie jest, skąd ma wiedzieć, że to co zlecił mu
    programista to jednak nie o to chodzi i ma to ubić? Grzecznie
    wykonuje to co (durny) programista każe. Owszem, ma to swoje wady ale
    też i zalety.

    > Jest to system dla szeroko pojetego ogółu a nie geekow.

    Android powstał jako system od geeków dla geeków, (nie)stety
    wydostał się z laboratorium i się rozprzestrzenił.

    > Mam wraznienie, ze w codziennych sytuacjach ograniczony
    multitasking iOS
    > jednak lepiej sie sprawdza.

    Używaj iphona zatem.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2014-09-05 14:02:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message
    > Jest to system dla szeroko pojetego ogółu a nie geekow.

    :-))))) dobre!

    > ze rano znow go telefon nie obudzil poniewaz bateria w nocy padla.

    Czemu nie ładujesz telefonu w nocy aby mieć rano pełne 100%?