  • Data: 2012-12-09 03:17:07
    Temat: Re: Zuzcie sondy lambda
    Od: "Tmek" <T...@d...ek> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam.pl> napisał w wiadomości
    news:hbzjbf2rbdft$.1sefk9aau9ucq.dlg@40tude.net...
    > Sama czułość jako taka chyba nie - chociaż jak obudowę sondy uszczelni
    > nagar czy coś, to pewnie po prostu zaczyna mierzyć nie to co powinna.
    > Ale wydaje mi się że zmienia się jej wydajność jako ogniwa
    > elektrochemicznego - czyli z czasem ECU możę dostawać coraz słabsze
    > sygnały.

    Dobra. Nocny research.
    Materialy nie ojczyste wspominaja jedynie o degradacji sondy spowodowanej
    zanieczyszczeniami.
    Moga pochodzic z paliwa, wszystkiego co dostaje sie do silnik i jest przez
    niego spalone lub nie, plyn chlodniczy olej itp.

    Degradacja objawia sie wolniejsza reakcja w czasie na to co w wydechu
    plynie, tylko dlatego bo koncowka jest usyfiona oblepia powierzchnie sondy.
    Wspomina sie tez o dwutlenku krzemu ktory moze sie zeszklic sie na czujniku
    i jest to raczej trwale zabrudzenie(?)
    Przy wolniejszej reakcji okres zmian detektora nie nadaza za ecu i srednio
    wychodzi wiecej paliwa. Tyle oficjalne mateialy.

    Zrodla mniej oficjalne spoza grupy producentow i sprzdawcow mowia o tym, ze
    puki sonda dziala to dziala. Jak dziala slabiej to jest brudna i wystarczy
    ja oczyscic i umyc. Jesli nie jest mechanicznie popsuta bedzie funkcjonowac.
    A zakaldana zywotnosc ma nakrecac sprzedaz.

    Nigdzie natomiast nie trafilem na opis mniejszej wydajnosci napieciowej.

    pzdr
    Tmek