  • Data: 2012-12-09 11:42:52
    Temat: Re: Zuzcie sondy lambda
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 9 Dec 2012 02:35:50 +0100, Tmek napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli nie jest w stanie dociagnac do tego teoretyczengo 0.9V?
    > Z tego by wynikalo, ecu pompuje wieksza dawke paliwa, bo zakres pracy sondy
    > obnizyl sie. Mimo bogatej mieszanki sonda takiej nie wykazuje w stopniu
    > wystarczajacym.
    > Czyli w efekcie ubogo nie jest ale bardziej bogato, bo wskazania zjada w
    > dol.

    Sondy wąskopasmowe i tak pracują w zasadzie progowo, więc nie powinien to
    być problem.

    > Dobrze mysle?
    > Ma to pokrycie z rzeczywistoscia?

    Miałem w samochodzie dwie sondy lambda tego samego typu, w oryginale przed
    i za katalizatorem, ale katalizatora nie było.
    Sondy dawały wskazania w zakresie do 0.7V.
    A po podmianie jednej na inną (ten sam tym, też używana - może mniej), na
    tej podmienionej napięcie skakało tak samo, ale wyżej - prawie do 1V.

    Natomiast ECU radziło sobie równie dobrze na tych słabszych.