    Date: Sat, 21 Feb 2015 21:02:20 +0100
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Żurawik. Podatność.

    W dniu 21-02-15 o 20:27, J.F. pisze:

    > Nie ujemna. Zwykla. Na koncu ramienia.
    > A ze ramie podwieszone w środku na pręcie, wiec naturalnie drugi
    > koniec idzie w gore. Ten koniec na zawiasie.

    Ja bym tu taki pewien nie był. Z treści zadania wynika, że to cięgło
    jest w 2/3, ale nie wiem w którym miejscu jest ciężar i jaki jest jego
    stosunek do ciężaru samej belki. Jak belka będzie ważyła ponad połowę
    obciążenia wiszącego na jej końcu bardziej odległym od ściany, to
    reakcja przy ścianie będzie ku dołowi. Przy długiej belce wcale nie jest
    to założenie absurdalne.