  • 191. Data: 2009-04-01 09:45:03
    Temat: Re: Zostan Czakiem Norisem
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <9...@4...net>,
    "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

    > Przykład z zegarkami nie trafiony - wyglądają tak samo i podają taką samą
    > godzinę - różnią się tylko nazwą. dSLR i kompakty "podają taką samą
    > godzinę" ale wyglądają inaczej i obsługuje się je inaczej.
    >
    > Bliższe było by porównanie do samochodu i roweru - też dowiozą w to samo
    > miejsce, rowerem nawet czasami szybciej w mieście (odpowiednik zdjęć na
    > www). Więc niby wychodzi na to samo... do pierwszego deszczu lub
    > śnieżycy... No co - dowiezie w to samo miejsce? Kupujmy więc rowery zamiast
    > samochodów...

    Przyklad nietrafiony.

    Na krotkie dystanse przy dobrej pogodzie ? - uwazam ze uzywanie
    samochodu w takich warunkach jest nieporozumieniem.

    TA

  • 192. Data: 2009-04-01 09:47:43
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gqv89s$hg3$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    Marx <M...@n...com> wrote:

> [...]
    > Takie bezposrednie porownania dlugich zoomow w kompaktach i lustrzankach
    > moim zdaniem maja sredni sens. Dopasowanie zakresu kompakta do
    > lustrzanki jest po prostu niemozliwe z racji raczej standardowej
    > rozpietosci "zoomow", a w druga strona przy zalozeniu dobrej jakosci
    > moze wyjsc drogo.
    > No bo spojrzmy na to tak: znajdz mi na rynku kompakt za 1000zl, ktory da
    > jakosc porownywalna z zestawem lustrzanka + obiektyw 50/1.7 (lub 1.8).
    > Tak wiem, Janko wezmie G9, ustawi 50mm, sfotografuje sciane i powie ze
    > nie widzi roznicy. Ale niech zrobi portret (osobiscie czesciej

    Czyli co? Jak lustrzanka to stalki tylko?

    TA

  • 193. Data: 2009-04-01 11:28:19
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 01 Apr 2009 11:25:47 +0200, Jan Rudziński napisał(a):

    > Tak naprawdę wybór jest inny: czy chcesz sobie oszczędzić dźwiganie
    > kilograma sprzętu kosztem ciągnięcia wyników za uszy w sprytnych programach.

    Też. Choć te dSLRy to znowu takie ciężkie nie są...

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    Fotografia czarno-biała: http://www.korex.net.pl/forum/

  • 194. Data: 2009-04-01 11:35:52
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 01 Apr 2009 11:45:03 +0200, T...@s...in.the.world
    napisał(a):

    > Na krotkie dystanse przy dobrej pogodzie ? - uwazam ze uzywanie
    > samochodu w takich warunkach jest nieporozumieniem.

    O ile wiesz na jaką pogodę trafisz to owszem. Z drugiej strony
    jeżeli dojazd jest ważny to musisz wybrać taki pojazd którym
    masz większe prawdopodobieństwo dojechania na czas.
    W praktyce jak jest ładnie to jedziesz rowerem, jak zapowiadają
    deszcz to bierzesz autko. Przynajmniej jeśli pracujesz w biurze
    i nie możesz sobie pozwolić na przyjęcie klienta w mokrych
    spodniach ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 195. Data: 2009-04-01 11:51:03
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 01 Apr 2009 11:40:24 +0200, T...@s...in.the.world wrote:

    > To, ze we wnetrzach mozna robic zdjecia kitem (czyli ze swiatlem 4-5.6).

    Wiadomo, ze cudow nie ma (swieczka tu nie wystarczy), aczkolwiek lustro
    pare EV przewagi nad kompaktami jednak ma...

    Ja tak ciemnego szkla to juz dawno nie uzywalem, ale pamietam ze jak cos
    nad glowa swiecilo, ISO 800/1600. zoom na min, przeslona otwarta na max
    i się walczylo :)

    PS. Kity się kawalek EV wczesniej zaczynaja, f/3.5 chyba wiekszosc ma.

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 196. Data: 2009-04-01 12:08:07
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <1...@4...net>,

    > Też. Choć te dSLRy to znowu takie ciężkie nie są...

    MHm.
    Wypasiony kompakt:
    G10 -390g

    Canon EOS500 D - 480g + Tamron 1...@...8 - 430g. Razem prawie kilogram.
    Chyba bez baterii.

    Wypasiony kompakt: Panasonic Lumix Fz50 - 740 g.

    Nikon D40 - 500g + Nikkor 18-200 560g... czyli nieco ponad kilogram (ale
    chyba tez bez baterii)

    Ale to dla lamerow.
    Bo skoro mamy lustrzanke to przeciez nie po to, zeby superzoomow czyli
    szkiel z denek od butelek uzywac.

    A wiec nikkor zoom 7...@...8 - 1.5 kg plus 1...@...8 - 760g.

    I z najlzejszym body wychodzi 3 kilo.

    TA

  • 197. Data: 2009-04-01 12:38:57
    Od: Marx <M...@n...com>

    Jan Rudziński pisze:
    > Cześć wszystkim
    >
    > Marx pisze:
    > [...]
    >
    > Wedle mojej wiedzy jest wręcz przeciwnie.
    > W czystym html stosunkowo łatwo zrobić stronę dostosowaną do każdej
    > rozdzielczości, natomiast jeśli strona zawiera wspaniałości, sprawa jest
    > trudniejsza. Tak trudna, że dopiero flasz czyni to możliwym.

    w zasadzie html sie skaluje, gorzej ze obrazki nie...
    Marx

  • 198. Data: 2009-04-01 12:39:59
    Od: Marx <M...@n...com>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > Czyli co? Jak lustrzanka to stalki tylko?

    a czemu tylko? skad taki durny wniosek?
    Marx

  • 199. Data: 2009-04-01 12:47:10
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 01 Apr 2009 11:22:24 +0200, Jan Rudziński
    <j...@a...net> wrote:

> [...]
    >rozdzielczości, natomiast jeśli strona zawiera wspaniałości, sprawa jest
    >trudniejsza. Tak trudna, że dopiero flasz czyni to możliwym.
    Ale chyba już wszystkie przegldarki mają skalowanie całej strony? Mam
    obecnie w Operze ustawioną wielkość na 120% i nie mam niczego
    rozjechanego. Za to flaszka, ..., bez komentarza.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 200. Data: 2009-04-01 13:44:50
    Od: Marx <M...@n...com>

    Grzegorz Krukowski pisze:

    > Ale chyba już wszystkie przegldarki mają skalowanie całej strony? Mam
    > obecnie w Operze ustawioną wielkość na 120% i nie mam niczego
    > rozjechanego.
    No tak, ale kazda strone musisz inaczej skalowac - inaczej eni wypelni
    calego ekranu
    Ja mam taka metode ze skaluje okno przegladarki, a reszta ekranu to np
    komunikator czy logi jakies
    Marx