  • Data: 2009-04-01 08:14:41
    Temat: Re: Zostan Czakiem Norisem
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 1 Apr 2009 00:02:08 +0200, p47 napisał(a):

    > A ta olbrzymia róznica w cenie to własnie podatek od próżności i snobizmu
    > (MZ przynajmniej) + nbyc może w jakims stopniu opłata za posiadanie rzeczy
    > bezsensownie technicznie skomplikowanej i przez to specyficznie
    > estetycznej;-)). No, ale to też poniekąd snobizm..

    Ja wyciągnąłem inny wniosek z tego wątku (i tego nowego) - że można
    osiągnąć ten sam efekt z dSLR i prostej obróbki RAW oraz z kompaktu
    i hokus-pokus w programie graficznym. Ja wybieram dSLR i mało
    dłubania w PS. I to nie próżność, tylko lenistwo - do czego się
    przyznaję ;-)
    Jasne że nie chodzi o to by kupować 5D jak wystarczy 400D, ale doradzanie
    kompaktu "bo da się zrobić takie samej jakości zdjęcie" to nie jest
    właściwa droga. To tak jakby zapytać dlaczego robię wielkim formatem, skoro
    odbitki 18x24cm mogę zrobić takie same z Lubitela za 40zł. Owszem, mogę (i
    czasami robię) ale to nie jest to samo.

    Przykład z zegarkami nie trafiony - wyglądają tak samo i podają taką samą
    godzinę - różnią się tylko nazwą. dSLR i kompakty "podają taką samą
    godzinę" ale wyglądają inaczej i obsługuje się je inaczej.

    Bliższe było by porównanie do samochodu i roweru - też dowiozą w to samo
    miejsce, rowerem nawet czasami szybciej w mieście (odpowiednik zdjęć na
    www). Więc niby wychodzi na to samo... do pierwszego deszczu lub
    śnieżycy... No co - dowiezie w to samo miejsce? Kupujmy więc rowery zamiast
    samochodów...

    Pozdrawiam,
    Henry

    P.S. Tak wiem Janko że nie masz autka - ale i tak wolisz autobusy niż rower
    ;-)

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    Fotografia czarno-biała: http://www.korex.net.pl/forum/