    From: "p47" <p...@b...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zostan Czakiem Norisem
    Date: Wed, 1 Apr 2009 00:02:08 +0200

    Użytkownik "Anna Niedowiarek" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:gqt7ch$4k6$1@news.onet.pl...

    > nazywa się to wartością dodaną ( inaczej szpanowaniem). Zobaczą to tylko
    > te osoby, które znają "tajny" kod ;-)
    > zegarek - Rolex, to osoby, które ...
    > zegarek - Orient itd.
    > zegarek - Atlantic itp.
    >
    > aparat C... to osoby, które ...
    > aparat N.... itd.
    > aparat coś tam, coś tam, itp.
    >
    > Zacznijmy robić zdjęcia, byle jakie, ale robić. Wtedy zaczną się pojawiać
    > właściwe ograniczenia techniki. Teoretyczne rozważania na temat jakości
    > zdjęć jest na tym forum tylko biciem piany w celu samozadowolenia siebie.
> [...]

    Potęga prózności ludzkiej jest ogromna i tak juz pisałem, takimi jak tu
    krucjatami nic sie przeciwko niej nie wskóra!

    Skoro posiadanie lustrzanki (najlepiej drogiej, z potęznym obiektywem i nie
    do końca zrozumiałymi bajerami;-) sztukuje cos tam (nie napiszę co, bo na
    post Damy odpowiadam;-) to ludzie będa je kupować, nawet jakby JM udowodnił,
    ze zdjęcia z nich nie dają się ogladać!
    I tak zresztą w porównaniu ze wspomnianymi zegarkami z ap. fotograficznymi
    jest nienajgorzej, bo róznice w cenie maja tu jednak zazwyczaj jakies
    przełożenie na mozliwosci sprzętu (niewazne, czy wykorzystywane). A we
    wspomnianych zegarkach (których zreszta mam już ok 300 szt.;-) bywa tak, że
    zegarek dosłownie tysiąc razy droższy jest bezwzglednie, pozadyskusyjnie
    gorszy użytkowo (bo mniej dokładny jako czasomierz i bardziej zawodny) od
    swojego tak drastycznie tańszego brata!
    A ta olbrzymia róznica w cenie to własnie podatek od próżności i snobizmu
    (MZ przynajmniej) + nbyc może w jakims stopniu opłata za posiadanie rzeczy
    bezsensownie technicznie skomplikowanej i przez to specyficznie
    estetycznej;-)). No, ale to też poniekąd snobizm..

    A więc wezwania, aby pominąc emocje wynikające z próżności i skupic się
    tylko na walorach użytkowych sprzetu są naiwne i idealistyczne;-))

    p47