  • 21. Data: 2011-01-23 16:46:50
    Temat: Re: Żółte światło
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    On Sun, 23 Jan 2011 04:17:50 -0800 (PST), PJ wrote:

    > //Mógłbyś podać jakąś pdostawę prawną, jakieś rozporządzenie,
    > regulację?
    >
    > jasne :-) § 37 Punkt 17 XI. VwV zur StVO
    >
    > P.

    smieszne, kurna :D

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 22. Data: 2011-01-23 17:14:26
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 23.01.2011 news-gazeta <n...@n...pl> napisał/a:
    > Nie macie wrażenia że światło żółte w Polsce świeci się zbyt krótko?
    > Czasami trzeba albo awaryjnie hamować przed czerwonym albo niestety
    > wpada się na czerwonym już.
    > W europie zachodniej te żółte zdecydowanie dlużej się pali.

    Największy problem to ja widzę w tym, że kiedy na jednym kierunku zapalają
    się żółte po zielonych, to na prostopadłym po sekundzie opóźnienia zapala
    się żółte po czerwonym. Sprawny kierowca czekający z wrzuconym biegiem na
    czerwonym i jest dzwon. Nie trzeba do tego nawet takiego, który chce
    jeszcze przejechać na żółtym na siłę.

    Ja wiem, że to robi się w celu usprawnienia ruchu i skrócenia martwego
    okresu, kiedy wszędzie palą się żółte i w sumie skrzyżowanie jest
    niewykorzystane. No ale jakiś taki martwy okres musi być, w sensownym
    wymiarze.
    --
    Samotnik

  • 23. Data: 2011-01-23 17:18:02
    Temat: Re: Żółte ???wiatło
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 23.01.2011 Marcin "Kenickie" Mydlak <e...@3...lp> napisał/a:

    > Na zachodzie pewnie tak, bo widmo paru setek euro do zapłaty wisi cały
    > czas. U nas przy 50, częściej nad człowiekiem wisi presja tych z tyłu,
    > uważających go za kapelusznika.
    > Tudzież presja zielonej fali w mieście, ustawionej na +/- 130. ;)

    Miasto Pszczyna, jedna z głównych arterii kraju - DK1, przechodząca przez
    środek tej pięknej (?) miejscowości. Circa pięć świateł, nawet późnym wieczorem
    synchronizacja zrobiona na ~50km/h, mimo ograniczenia do 80 km/h. :) Zawsze
    mnie szlag trafia. Trzeba jechać 50, bo nie umiem jechać tak szybko, żeby
    zdążyć na poprzednie zielone. Już próbowałem z pedałem w podłodze - 150KM
    to za mało, trzeba by mocniejsze auto i spooooro przekroczyć ograniczenie :)
    --
    Samotnik

  • 24. Data: 2011-01-23 17:33:55
    Od: PJ <p...@g...com>

    ani trochę, po prostu w ruchu drogowym jak i w innych dziedzinach
    życia zazwyczaj wszystko już było, ktoś już przerabiał ten temat wiec
    IMHO bez sensu jest ponownie wymyślać proch wystarczy tylko podpatrzyć
    jak zrobili to inni ... zresztą te wartości można sprawdzić samemu
    przy użyciu jakiegoś kalkulatora drogi zatrzymania z netu i już wiemy
    ze jeśli przy ograniczeniu 70 km/h żółte świeci się 1s to coś jest nie
    halo ...

    PS w Niemczech wygłupy rządowych urzędasów kontroluje ADAC a w Polsce
    kto ? PZMOT ? niestety budżetówka zawsze jest pełna gamoni wiec
    kontrola jest wysoce wskazana :-))

    P.

  • 25. Data: 2011-01-23 18:01:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Samotnik w <news:slrnijol5r.ulr.samotnik@localhost.localdomain>
    :

    > Miasto Pszczyna, jedna z głównych arterii kraju - DK1, przechodząca przez
    > środek tej pięknej (?) miejscowości.

    DK1 poprowadzona jest wschodnia stroną

    > Circa pięć świateł, nawet późnym wieczorem
    > synchronizacja zrobiona na ~50km/h, mimo ograniczenia do 80 km/h. :)

    Nieprawda. Ograniczenia są od 50 do 80

    > Zawsze mnie szlag trafia. Trzeba jechać 50, bo nie umiem jechać tak szybko, żeby
    > zdążyć na poprzednie zielone.

    Dziwne, że mnie wczoraj w południe tylko jedne światła złapały -- te na
    wjeździe od Tychów, pozostały kawałek przejechałem średnio 70 km/h. Dowcip
    polega na tym, że po ruszeniu z pierwszych świateł i rozpędzeniu się do 70
    za mną było 200 metrów pustki.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 26. Data: 2011-01-23 18:12:37
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-01-23 17:33, PJ pisze:

    > PS w Niemczech wygłupy rządowych urzędasów kontroluje ADAC a w Polsce
    > kto ? PZMOT ? niestety budżetówka zawsze jest pełna gamoni wiec
    > kontrola jest wysoce wskazana :-))

    We Włoszech samorządy kalkulowały czasy żółtego fizycznie niemożliwe
    niemożliwe... z popięciem pod kamerę rejestrującą przejazd na czerwonym.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 27. Data: 2011-01-23 18:38:34
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnijocu0.kms.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...

    > Ja się częściej spotykam ze światłami ustawionymi na +20 czy +30.
    >
    > Pzdr,
    > Krzysiek Kiełczewski

    Gdzie ta zielona fala w Wawie jest ? moze na Gorczewskiej ???????

    Dokladnie jak sie zna rozklad swiatek w Wawie to sie mozna zalapac na
    zielona fale jadac np 90 od jednych swiatem do nastepnych, potem 40 do
    nastepny i znowu 80. W Wawie NIE ma sygnalizacji wymuszajacej prawidlowa
    jazde. A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

    PZDr
    Adam

  • 28. Data: 2011-01-23 19:07:35
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-23, Adam Szewczak <h...@u...poczta.onet.pl> wrote:

    > Gdzie ta zielona fala w Wawie jest?

    Na przykład na Waszyngtona da się przelecieć całą aleję na zielony,
    tylko trzeba trzymać prędkość w okolicach 80-90km/h.

    > moze na Gorczewskiej ???????

    Tam bardziej pasuje określenie "czerwona fala" :)

> [...]
    > nastepny i znowu 80. W Wawie NIE ma sygnalizacji wymuszajacej prawidlowa
    > jazde. A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

    Chyba nie da się jej tak ustawić. Albo uwzględnisz przeciętnych
    kierowców, albo kapeluszników rozpędzających się przez trzy skrzyżowania
    do przelotowych 50km/h, albo całość zatrzymają szybcy i wścieki, którzy
    muszą dolecieć do czerwonego i potem stracić czas na ruszanie.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 29. Data: 2011-01-23 19:09:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Adam Szewczak

    > A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

    Tylko czego i po co?

  • 30. Data: 2011-01-23 19:19:19
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    > begin Adam Szewczak

    > Tylko czego i po co?
    >
    > --

    Jezdzenia przepisowo, czyli powiedzmy te 50/60. Nie widze problemu zeby
    tak jezdzic i miec mozliwosc przejechania kilku skrzyzowan z ta predkoscia.

    PZDr
    Adam