  • Data: 2010-09-25 17:11:50
    Temat: Re: Zobaczcie, swietne zdjecie
    Od: "romek76" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > To jeszcze ja się dorzucę:)
    > Zdjęcie jest słabe.. a mówiąc wprost, nudne jak flaki z olejem. Odczytujesz do
    > pewnego stopnie temat ale nic poza tym.. nie jesteś opatrzony. Złapałeś się na
    > dynamikę zatrzymanej sytuacji i kontekst. Jednak tutaj przede wszystkim widać
    > fotografa, który potraktował temat niezależnie od siebie. Dla niego ci ludzie
    > mogliby równie dobrze być tirem na autostradzie. On ich nie widzi, nie ma
    > zamiaru widzieć i nie wie nawet, że można ich zobaczyć.
    > Klasyczny "rzemieślnik" dla którego ważne są tylko jego własne umiejętności,
> [...]

    Marek, nie wiem, czy jestem opatrzony, ale zasiadalem jako juror w waznych
    konkursach, i zarabialem na chleb uczeniem fotografii reportazowej, sporo lat i
    nie tylko w Polsce.
    Zadaj sobie pytanie: dlaczego zdjecia reporterskie Henri Cartier-Bressona
    przeszly do historii? Wiem, moze powiesz: decydujacy moment.
    Bresson byl cholernym nerwicowcem, kazdy miesien robil to, co chcial:), mrugal
    za mocno, lewe ramie w gore, prawie do tylu... mimowolne ruchy:).
    Ale uzyskiwal zdjecia o (tzw.) jednosci tresci i formy.
    Bo wowczas - o tym byl, i slusznie, przedswiadczony, nastepowala w nim samym
    integracja. Studiowal nawet te sprawy, zajmujac sie buddyzmem zen i cwiczenbiami
    medytacyjnymi zazen. I - co wazne - wkladal w swa prace nie tylko umysl
    dyskursywny, ale i serce, co wielokrotnie zaznaczal publicznie.
    Ja w tym zdjeciu widze serce. Uczucie. I wcale sie nie dziwie, ze wybrano je na
    zdjecie dnia (kilka dni temu) na Plfoto.com.

    Pozdrawiam Cie:),