eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZnowu ronda :)Re: Znowu ronda :) Znak C-12
  • Data: 2013-11-06 00:23:50
    Temat: Re: Znowu ronda :) Znak C-12
    Od: PlaMa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-11-05 23:04, Myjk pisze:

    >> Ależ wszyscy się zgadzamy, że rondo lub turbina
    >> to są skrzyżowania
    >> Skoro się zgadzamy, to należy po nim jeździć jak po skrzyżowaniu, a nie
    > ćwiartować na "hierarhicznie podległe twory".
    >> - tyle, że nie zwyczajne.
    > Jest o tyle "niezwyczajne", że trzeba wysepkę objechać. Różnica wręcz
    > paralizująca dla niektórych -- aż muszą wymyślać jakieś bzdury i nowe
    > twierdzenia żeby je "bezpiecznie" pokonać.
    >> to jest jedyne sensowne, zgodne z przepisami i bezpieczne
    >> interpretowanie ronda i jazdy po nim?
    > Nie, psuje cały porządek na skrzyżowaniu -- a więc nie jest bezpieczne.

    Myjku, spróbuję rozłożyć to na czynniki pierwsze:

    Twoja teoria: jedno skrzyżowanie - jedne zasady
    Trzeba jeździć jak na zwykłym skrzyżowaniu, tylko należy ignorować art
    22 ust 4, no i nie używasz na nim kierunków. Znaczy się używasz ale mimo
    że jedziesz w lewo to sygnał dajesz w prawo. Prościzna prawda? Normalne
    skrzyżowanie...

    Moja teoria: Jedno skrzyżowanie z podrzędnymi skrzyżowaniami (lub zespół
    skrzyżowań)
    Każdy zjazd traktujesz jako podrzędne/oddzielne skrzyżowanie, kierunków
    używasz gdy zmieniasz pas (np. z wewnętrznego na zewnętrzny) lub
    zjeżdżasz z ronda, trzymasz się ściśle art 22 ust 4. Tyle.


    Niemniej Ty uważasz, że Twoja teoria jest lepsza, prostsza i
    bezpieczniejsza "bo nie ma osobnej definicji dla ronda" i "nigdzie nie
    napisali, że możliwe jest by był zespół skrzyżowań lub skrzyżowania
    podrzędne". Proszę Cię, odłóż na chwilę upór i dumę i raz jeszcze
    przeanalizuj obie sytuację. Pierwszą, w której jeździsz inaczej niż na
    zwykłym skrzyżowaniu (kierunki jazdy i sygnalizowanie manewrów) i musisz
    ignorować przepisy PoRD (22.4) oraz drugą gdzie jeździsz dokładnie i
    zgodnie z przepisami i poprawnie sygnalizujesz manewry.

    Myjk - twierdzisz wszyscy wokół Ciebie się mylą. Instruktorzy WORD,
    inżynierowie GDDKiA (czy kto tam buduje te ronda), policjanci.
    Oczywiście, że nie są nieomylni, ale wszyscy na raz, w setkach tysięcy
    przypadków? Zastanów się dobrze zanim kogoś na tym rondzie skrzywdzisz
    (lub siebie).

    Żeby było jasne - ja osobiście zgadzam się, że powinno się jechać z
    lewego pasa przy "skręcie w lewo" i zawracaniu na rondzie, bo to łatwiej
    rozładowuje korki i pomaga kierowcom na wewnętrznym pasie, którzy mają
    gorszą widoczność lusterkach. POWINNO się ale wg. prawa NIE MA takiego
    obowiązku. Co więcej są sytuacje, które wymagają wręcz jazdy prawym
    pasem by nie blokować ronda i móc bezpiecznie i pewnie zjechać. Ja
    ogólnie to jestem wielkim fanem turbin i powinno się je budować gdzie
    tylko ilość jezdni wypadowych i ilość pasów na nich na to pozwala.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: