-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!news-out.readnews.c
om!transit4.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
ostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neo
strada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 06 Nov 2013 00:23:50 +0100
From: PlaMa <m...@w...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:25.0) Gecko/20100101
Thunderbird/25.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Znowu ronda :) Znak C-12
References: <52678cbe$0$2136$65785112@news.neostrada.pl>
<l497dr$egp$1@speranza.aioe.org> <i5c9ud93dz35$.dlg@myjk.org>
<l4e4v1$2et$1@speranza.aioe.org> <1...@m...org>
<l4jodm$tb0$1@speranza.aioe.org> <1d3attpnp6kfd$.dlg@myjk.org>
<l4mm30$2n0$1@speranza.aioe.org> <1clcpaft5wwcb$.dlg@myjk.org>
<l4omqs$s2r$1@speranza.aioe.org> <p...@m...org>
<5275ba82$0$2287$65785112@news.neostrada.pl> <o...@m...org>
<5277b182$0$2293$65785112@news.neostrada.pl>
<5277b3f2$0$2153$65785112@news.neostrada.pl>
<159b5402yi97l$.dlg@myjk.org>
<52781dc7$0$2293$65785112@news.neostrada.pl> <ybq3jj5zzxkr$.dlg@myjk.org>
<l5aavu$a44$1@node2.news.atman.pl> <kwyjd20n2qzx$.dlg@myjk.org>
<52791e5e$0$2285$65785112@news.neostrada.pl> <t...@m...org>
In-Reply-To: <t...@m...org>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: avast! (VPS 131105-0, 2013-11-05), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 52
Message-ID: <52797e0a$0$2164$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.12.145.57
X-Trace: 1383693834 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2164 83.12.145.57:30178
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2509862
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-11-05 23:04, Myjk pisze:
>> Ależ wszyscy się zgadzamy, że rondo lub turbina
>> to są skrzyżowania
>> Skoro się zgadzamy, to należy po nim jeździć jak po skrzyżowaniu, a nie
> ćwiartować na "hierarhicznie podległe twory".
>> - tyle, że nie zwyczajne.
> Jest o tyle "niezwyczajne", że trzeba wysepkę objechać. Różnica wręcz
> paralizująca dla niektórych -- aż muszą wymyślać jakieś bzdury i nowe
> twierdzenia żeby je "bezpiecznie" pokonać.
>> to jest jedyne sensowne, zgodne z przepisami i bezpieczne
>> interpretowanie ronda i jazdy po nim?
> Nie, psuje cały porządek na skrzyżowaniu -- a więc nie jest bezpieczne.
Myjku, spróbuję rozłożyć to na czynniki pierwsze:
Twoja teoria: jedno skrzyżowanie - jedne zasady
Trzeba jeździć jak na zwykłym skrzyżowaniu, tylko należy ignorować art
22 ust 4, no i nie używasz na nim kierunków. Znaczy się używasz ale mimo
że jedziesz w lewo to sygnał dajesz w prawo. Prościzna prawda? Normalne
skrzyżowanie...
Moja teoria: Jedno skrzyżowanie z podrzędnymi skrzyżowaniami (lub zespół
skrzyżowań)
Każdy zjazd traktujesz jako podrzędne/oddzielne skrzyżowanie, kierunków
używasz gdy zmieniasz pas (np. z wewnętrznego na zewnętrzny) lub
zjeżdżasz z ronda, trzymasz się ściśle art 22 ust 4. Tyle.
Niemniej Ty uważasz, że Twoja teoria jest lepsza, prostsza i
bezpieczniejsza "bo nie ma osobnej definicji dla ronda" i "nigdzie nie
napisali, że możliwe jest by był zespół skrzyżowań lub skrzyżowania
podrzędne". Proszę Cię, odłóż na chwilę upór i dumę i raz jeszcze
przeanalizuj obie sytuację. Pierwszą, w której jeździsz inaczej niż na
zwykłym skrzyżowaniu (kierunki jazdy i sygnalizowanie manewrów) i musisz
ignorować przepisy PoRD (22.4) oraz drugą gdzie jeździsz dokładnie i
zgodnie z przepisami i poprawnie sygnalizujesz manewry.
Myjk - twierdzisz wszyscy wokół Ciebie się mylą. Instruktorzy WORD,
inżynierowie GDDKiA (czy kto tam buduje te ronda), policjanci.
Oczywiście, że nie są nieomylni, ale wszyscy na raz, w setkach tysięcy
przypadków? Zastanów się dobrze zanim kogoś na tym rondzie skrzywdzisz
(lub siebie).
Żeby było jasne - ja osobiście zgadzam się, że powinno się jechać z
lewego pasa przy "skręcie w lewo" i zawracaniu na rondzie, bo to łatwiej
rozładowuje korki i pomaga kierowcom na wewnętrznym pasie, którzy mają
gorszą widoczność lusterkach. POWINNO się ale wg. prawa NIE MA takiego
obowiązku. Co więcej są sytuacje, które wymagają wręcz jazdy prawym
pasem by nie blokować ronda i móc bezpiecznie i pewnie zjechać. Ja
ogólnie to jestem wielkim fanem turbin i powinno się je budować gdzie
tylko ilość jezdni wypadowych i ilość pasów na nich na to pozwala.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.11.13 00:26 Karolik
- 06.11.13 00:28 Karolik
- 06.11.13 08:21 Myjk
- 06.11.13 14:01 PlaMa
- 06.11.13 14:44 Myjk
- 06.11.13 16:36 PlaMa
- 07.11.13 04:26 Karolik
- 07.11.13 04:53 Karolik
- 07.11.13 07:56 Myjk
- 07.11.13 11:27 PlaMa
- 07.11.13 12:21 PlaMa
- 08.11.13 07:09 Karolik
- 09.11.13 08:55 Karolik
- 09.11.13 09:03 Karolik
- 09.11.13 11:52 Karolik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-03 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-03 [OT] nowe osoby w grupach?
- 2025-01-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-03 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-03 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-03 Warszawa => DevOps Engineer <=