  • Data: 2013-11-07 04:26:08
    Temat: Re: Znowu ronda :)
    Od: "Karolik" <n...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:v345p9na8hc$.dlg@myjk.org...
    > Wed, 23 Oct 2013 10:45:47 +0200, PlaMa

    > Nie poruszają się prawidło. Dlaczego nie, to należy zacząć od podstaw.

    Tak, ci na prawym pasie jak najbardziej poruszają się prawidłowo. Dlaczego
    tak, to należy zacząć od podstaw. Jeżeli już ktoś jest na rondzie to może
    zająć dowolny pas i jechać nim wokół tak długo jak długo zechce
    aż mu paliwo się skończy lub do momentu przyjazdu karetki pogotowia
    z psychiatrą.

    > Jest definicja skrzyżowania Art. 2.10, do której należy także rondo (bo
    > nie ma osobnej definicji dla ronda),

    Jest osobny opis sposobu jazdy po rondzie, tzn. obowiązuje ruch
    okrężny. Na zwykłym skrzyżowaniu tego nie ma.

    > i chyba każdy kumaty zgodzi się, że rondo
    > jest bezpieczniejszym substytutem klasycznego skrzyżowania. Siłą rzeczy
    > nic się nie zmienia podczas ruchu na takim skrzyżowaniu,

    Nie masz racji, zmienia się. Na zwykłym skrzyżowaniu nie ma ruchu okrężnego
    i nie ma pasów do ruchu okrężnego .

    > Czasem, ale to raczej rzadko, do bałaganu przyczyniają się inżynierowie
    > ruchu, którzy rozminęli się z ideą ronda -- i stawiają C-12 przy rondach o
    > średnicy >50m -- np. jest takie w Krakowie gdzie na wyspie centralnej stoi
    > biurowiec (sic!).
    >
    > --
    > Pozdor Myjk

    Niby dlaczego C-12 przyczynia się tam do bałaganu ?